Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492655

Topicstarter
Hallo, ben opzoek naar een telefoon voor mijn vrouw, maar als eid heeft ze dat er een goede camera in moet zitten. Zodat je foto's kunt nemen en laten zien op een computer of tv.
Hoeveel megapixels moet ie dan zijn of zegt dat niet alles en is het ook merk afhankelijk?

Gr Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-07 20:26
Mijn ervaring is dat een te lage megapixel veel ruis op de foto geeft. Vooral bij weinig licht. Qua hardware/fabrikant durf ik er niks over te zeggen, maar ik weet uit ervaring (Ik heb hem namelijk zelf) dat de Galaxy Ace van Samsung redelijk acceptabele foto's maakt. Deze telefoon heeft een 5MP camera met een LED-flitser, dus dan kan je ook wanneer het donker is zeer redelijke foto's maken.

De prijzen zijn ongeveer 142,50 - 207,95

Dit is afhankelijk welke van de drie modellen je zou kiezen (Ace, Ace II, Ace Plus).
De Ace draait alleen niet hoger dan 2.3.6 qua Android. Ik zou misschien nog aanraden om voor de
Ace II en Ace Plus te gaan aangezien deze een hoger intern opslag geheugen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door CuBras op 24-12-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:32
Te veel megapixel geeft juist meer ruis, vaak ook bij downsizen naar een kleiner formaat. Verkijk je niet op megapixels, maar kijk gewoon in de pricewatch welke smartphones er voor jouw budget te krijgen zijn en zoek daar reviews bij. Megapixels hoeven niet veel te zeggen over ruis, en als ze dat al moeten doen, is het vaak juist het probleem dat meer megapixels, meer ruis betekent.

Alles boven de 5 megapixel in een smartphone is eigenlijk pure onzin.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 24-12-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Anoniem: 492655 schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:43:
Hallo, ben opzoek naar een telefoon voor mijn vrouw, maar als eid heeft ze dat er een goede camera in moet zitten. Zodat je foto's kunt nemen en laten zien op een computer of tv.
Hoeveel megapixels moet ie dan zijn of zegt dat niet alles en is het ook merk afhankelijk?

Gr Willem
Stel je hier vooral niet teveel van voor, mensen, die beweren, dat hun goedkope smartphone goede foto's maakt, hebben die nog nooit op een groot schem (pc of tv) bekeken. Dan zijn ze n.l. een grote teleurstelling. Uiteraard hangt 't er natuurlijk ook vanaf, wat je gewend bent, kom je van een toestel, dat slechte foto's maakt, zie je bij redelijke kwaliteit al een verbetering en voor Facebook en/of Twitter zijn ze al gauw goed genoeg, maar vergeet de grotere schermen.