Advies mb nieuw beeldscherm gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Op het moment ben ik op zoek naar een monitor, waarbij het volgende opgemerkt dient te worden;

- Redelijk krap budget, als het binnen de 200 euro kan zou dat mooi zijn. En ja, ook ik weet dat ik daarom niet teveel moet eisen, dus ik kan leven met kleine nadelen.
- Ik zou graag een 24" of 27"(lijkt me wat onhaalbaar kijkend naar budget) scherm willen. Komt op mijn bureau te staan.
- Uiterlijk/look/design vind ik wel degelijk belangrijk
- Mijn MBP en PS3 zullen er op aangesloten moeten worden
- 1920x1080 is de minimale resolutie gewenst(waarbij ook 2560x1440 onhaalbaar lijkt, zie eerdere comment)
- Ingebouwde speakers zijn prettig, maar mocht dit niet zo zijn dan graag een plug voor mijn koptelefoon. Op termijn wil ik er toch een geluidssetje bij hebben.
- Ik doe bar weinig aan fotobewerking, dus qua kleurechtheid hoeft het niet van mij ongelooflijk goed te zijn.
- Qua games doe ik Skyrim, FIFA etc. Shooters doe ik al een tijdje niet meer.
- Matte/shiny finish doet me niet zoveel, echter is er achter mij als ik aan het bureau zit een groot raam, wellicht dat een matte finish beter zal zijn.

Nu heb ik mijn oog al laten vallen op twee schermen, die toch ergens verschillend zijn. Qua design, responstijden, finish, aansluitingen etc verschillen ze toch hier en daar. Qua prijs vallen ze in dezelfde range.

LG IPS237L: pricewatch: LG IPS237L Zwart
Acer G246HLBbid: http://nl.hardware.info/p...6hlbbid#tab:specificaties

De eerste vind ik een stuk mooier, waarbij de aansluitingen ook prettiger zijn vanwege de twee HDMI poorten. Echter zijn de responstijden een stuk minder, waarbij de Acer daarentegen op HarwareInfo een award kreeg door goedkoop te zijn maar toch veel resultaat te bieden wat betreft responstijden. Zij stelden dat het 'vooral een scherm is waar een gamer met krap budget naar zou moeten kijken'. Nu ben ik een gamer met een krap budget, maar eigenlijk ben ik een zeer casual gamer. Hoewel ik het veel deed vroeger, vermaak ik me nu slechts een paar uur per week maximaal aan een potje FIFA of Skyrim.

Ik heb meerdere reviews en overzichtsartikelen gelezen maar ik kom er echt niet uit; er is simpelweg teveel om te kiezen. Wellicht dat juist de ervaring van een aantal hier mij tussen responstijden en design/functionaliteit kan laten kiezen! Als jullie nog andere tips hebben qua beeldschermen, ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 23:25

Silence

Godlike

Ik ben zelf ook opzoek naar een 24" of 27" scherm.

Als je voor de 1080p wilt dan zou ik voor die LG gaan (mede omdat er een IPS scherm inzit)
De koreaanse Crossover 27Q schermen op eBay vind ik ook erg verleidelijk (door de 1440 resolutie en de prijs)

Inventaris - Steam

• Catorce
De 27Q heb ik naar gekeken, maar bevat geen HDMI input dus zou het sowieso voor mij al een no-go zijn.

• Catorce
Zoals ik in mijn openingspost al zei; PS3 gaat er op aangesloten worden. Daarom is HDMI een vereiste, helaas valt dat model dus af, had ik al naar gekeken. Toch bedankt voor de tip!

• themadinho
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 22:23
Ik was ook op zoek naar een beeldscherm waar mijn PC en eventueel ook PS3 of xbox op kon en heb toen gekozen voor deze: pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 Zwart

hij bevalt goed ziet er mooi uit en werkt lekker, is ook erg dun en zuinig. het enige nadeeltje is dat de verticale inkijk hoek wat aan de kleine kant is. horizontaal is dit echter prima

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
De U2312HM die je is aanbevolen door funnyname is een van de betere schermen die voor jou budget te halen zijn.

Dat HDMI probleem is zo opgelost door middel van een DVI -> HDMI converter zoals deze: pricewatch: ICIDU HDMI To DVI Audio / Video Kabel, 1,8m .

Echter heb je wel het probleem dat DVI geen audio ondersteunt, maar je audio kan gewoon via je PC/MBP/PS3 blijven lopen (er zijn maar heel weinig fatsoenlijke 'on display speakers' te vinden).

Als je later toch voor een geluidssetje wil gaan, heb je toch geen volledige HDMI ondersteuning nodig (HDMI -> DVI volstaat dan gewoon prima). Kijk eens naar een simpel/goedkoop (en doch zeer krachtig) 2.1 setje zoals deze: pricewatch: Logitech Z-3e . Deze heb ik al 5 jaar in combinatie met mijn PC/PS3/Xbox, en ik ben zeer tevreden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• Catorce
Bedankt voor de move, had het topic wel kort doorgenomen maar over het subforum heen gezien. Excuses!

Ik heb er nog even over nagedacht en ik ben er steeds minder over uit wat te doen. In ieder geval blijf ik wel in de 23/24 inch range, 27 wordt me toch wat te groot op het bureau. Tevens lijkt mij 27 inch ook pas mooi wanneer er 1440p resolutie in zit, en dat kan ik momenteel niet betalen.

Design is toch echt iets waar ik naar kijk, dus leek ik snel voor de LG te gaan. Echter spreken een aantal dingen wat tegen. LG zegt zelf 5ms responstijd te hebben en bij een aantal reviews zegt men 'geschikt voor gaming', echter als ik deze review lees lijkt me het tegenovergestelde waar gezien de ghosting: http://www.digitalversus....-ips237l-p14102/test.html

Toen heb ik wat doorgezocht en kwam ik ook bij de volgende uit, alhoewel eigenlijk iets te duur; http://pcmonitors.info/others/aoc-d2357ph-to-debut-at-cebit
Niet te vinden in de Tweakers Pricewatch, gelukkig wel bij hardware.info en daar staat voor ongeveer 235 te koop. De aansluitingen zijn wat omvangrijker, het design is ontzettend mooi en ook qua responstijden lijkt het goed te zitten, echter de 3D hoef en wil ik niet. Daar wil ik dan ook eigenlijk niet voor betalen, gebruiken ga ik het toch niet.

Dankzij de review van de LG ben ik daar toch wat van geschrokken en zal dat hem dus wellicht niet worden. De Dell die gepost werd schijnt goed te zijn, echter vallen de aansluitingen me tegen (ondanks dat dit inderdaad met een oplossing te verhelpen is) en het design spreekt me eigenlijk ook niet aan.

Ontzettend lastig dus! Eigenlijk komen mijn wensen dus op het volgende neer; 23/24 inch, 1080p, goed design en aansluitingen voor HDMI en liefst 3,5mm jack voor mijn headset(dan hoeft er eigenlijk niet perse een ingebouwde speaker in te zitten).

• Catorce
Na veel zoeken op deze uitgekomen, lijkt aan mijn eisen te voldoen... Maar ben er nog steeds niet zeker van!
pricewatch: Samsung Syncmaster S23B550V Zwart

• Catorce
Iemand ervaringen met de Samsung Syncmaster S23B550V? Ik twijfel nog een beetje of ik een TN scherm wil vanwege de kijkhoeken, het ziet er al snel lelijk uit. Aan de andere kant, ik zit er toch recht voor en ik doe niks met beeldbewerking, slechts 'normaal' gebruik en hier en daar gamen op de PS3.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nee, maar er is wel een review van iemand erover hier op tweakers:
productreview: Samsung Syncmaster S23B550V Zwart review door Timx2

• Catorce
Bedankt voor de tip! Had die review echter al gelezen(ook op youtube wat gezien), dus ik hoopte wellicht op iemand die dezelfde dingen(ongeveer) deed als ik, en dan een kort advies kon geven over dit TN scherm ten opzichte van een IPS scherm dat ik hierboven al eens postte, zoals bijvoorbeeld e LG IPS7 serie. Iig bedankt!
Pagina: 1