Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe muziekinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort gaan we verhuizen en in het nieuwe huis heb ik een eigen zolder ter beschikking.
Hier zou ik graag op tijd en stond volk uitnodigen. Uiteraard dienen zij voorzien te worden van muziek.
Aangezien ik een leek ben als het op audio aankomt, leg ik mijn oor eens te luisteren bij meer ervaren personen.

Voorlopig beschik ik over niets behalve een laptop, die zal gebruikt worden als source.
Voor de rest heb ik een aantal vragen die me zeker zullen helpen in het oplossen van deze netelige kwestie.

-Opteer ik best voor PC-speakers of moet ik eerder zoeken bij de muziekinstallatie's?
-Wat heb ik allemaal nodig om de geluidsinstallatie een feit te maken?
-De geluidsinstallatie zal gebruikt worden voor zowat elke soort muziek, moet ik daarmee rekening houden?

opmerkingen:
-Mijn budget is 150-200 euro. Hiermee zal ik vanzelfsprekend niet de topmodellen kunnen aanschaffen, maar toch wel duurzaam kwaliteitsvol materiaal neem ik aan.
-De zolder is ongeveer 40m².

Grtjs

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:15:
Voor de rest heb ik een aantal vragen die me zeker zullen helpen in het oplossen van deze netelige kwestie.

-Opteer ik best voor PC-speakers of moet ik eerder zoeken bij de muziekinstallatie's?
-Wat heb ik allemaal nodig om de geluidsinstallatie een feit te maken?
-De geluidsinstallatie zal gebruikt worden voor zowat elke soort muziek, moet ik daarmee rekening houden?

opmerkingen:
-Mijn budget is 150-200 euro. Hiermee zal ik vanzelfsprekend niet de topmodellen kunnen aanschaffen, maar toch wel duurzaam kwaliteitsvol materiaal neem ik aan.
-De zolder is ongeveer 40m².

Grtjs
Netelige kwestie?
Voor 200E kun je het beste een stereo versterker en twee speakers bij je lokale tweedehands zaak kopen. Veel verder dan dat kom je daarmee niet. Of een setje actieve pc speakers.

Verwijderd

Marktplaats / vlooienmarkt / kringloop, en dan een HiFi setje uit de 90s. Wat heb je nodig? In eerste instantie: een versterker en speakers en een kabel van 3.5mm headphone jack naar 2x RCA.
Als je dan nog wat geld over hebt een goede (externe) geluidskaart of DAC. (zoiets; http://www.samenkopen.net/action_product/176590/414514. wachten tot er weer een samenkopen actie komt of ergens anders (ebay?) vandaan halen).

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:42
Tweedehands setje Z5500 op de kop tikken... Hoop herrie voor weinig, simpel aan te sluiten op zowel je TV, als op je laptop als op een eventuele smartphone of tablet...

V&A aangeboden: Logitech Z-5500 Digital
V&A aangeboden: Logitech Z-5500 Digital

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zou een pc-setje toch het gemakkelijkste zijn? Zowel van de Z5500 als van de Z906 hoor ik niets anders dan lof...
Als ik deze zou aanschaffen heb ik wel een externe geluidskaart nodig (denk ik?). Heeft iemand daar nog goede ideetjes voor?

• ThAZiP
Nee, dat ding gewoon via jack aansluiten. Eventueel zou je optisch kunnen gebruiken als je laptop dat ondersteunt. Een Z-5500 is nou niet dermate high-end dat ik daar een losse DAC voor zou aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Zijn er ook aan te raden setjes die eerstehands tussen de 150-200 euro kosten?

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:03
De vraag is een beetje wat je wilt: Ga je voor veel bas en volume dan zou je inderdaad het bovengenoemde setje kunnen gebruiken. Vind je natuurgetrouwheid en zuiverheid belangrijker dan zou ik of een 2e hands versterker en boksen (jaren 90 of eerder) bij de kringloop halen of een paar 'semi' studiomonitoren aanschaffen. Denk aan de M-audio Av40 of de audioengine A2

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Volgens mij staat in de topicstart dat het alleen gebruikt gaat worden om muziek te luisteren. Waarom zou je dan voor een 5.1 set kiezen? Klinkt nogal onlogisch volgens mij... Tenzij het ook voor films / games gebruikt moet worden...

• ThAZiP
Je zou ook een setje Philips MFB's kunnen overwegen... In principe hoeft daar ook geen DAC tussen en kunnen ze rechtstreeks op je laptop, met een verloopkabel.

Het advies voor wat die Z-5500 is simpelweg een hoop bang for the buck. Relatief weinig geld maar een hoop plezier. Gebruik je de overige satellieten toch als backup of dubbel stereo...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

> Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 16:19:
Volgens mij staat in de topicstart dat het alleen gebruikt gaat worden om muziek te luisteren. Waarom zou je dan voor een 5.1 set kiezen? Klinkt nogal onlogisch volgens mij... Tenzij het ook voor films / games gebruikt moet worden...
Het zal inderdaad alleen voor muziek gebruikt worden. Beter een 2.1 dus?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

beter geen .1 eerder.

Ik heb de oplossing die al eerdere malen in het topic staat:

Tweedehands versterker en boxen. Staat prachtspul op marktplaats voor een prikkie. Ik heb 2 maandjes terug een jaren 1994 Kenwood set voor 25 euro gekocht.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1