media player op pc via android tablet bedienen

Pagina: 1
Acties:

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:47

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Wat heb ik:
Ik heb een HTPC op windows 7, een Yamaha RX-V1065 versterker aangesloten via SP/DIF, een grote muziek collectie (+/- 3000 albums) georganiseerd in folders. Verder een simpel 7" Android (4 ICS) tablet.

Wat ik wil is in principe vrij simpel, een media player op mijn HTPC, die ik kan bedienen via mijn tablet.
Maar ik wil dus via het filesysteem browsen, een paar albums toevoegen aan een playlist, en die eventueel geshuffeld afspelen. De muziek moet lokaal afgespeeld worden, en dus niet gestreamd worden naar het tablet.

Wat ik al geprobeerd heb:
XBMC met verschillende remotes, o.a. officiële, die goed zou zijn als hij kon shuffelen en Music Pump XBMC Remote, maar die kan weer geen folders toevoegen aan de playlist.

Iemand enig idee wat wel werkt?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:56

jjust

Het leven is een strijd

Je kan ook met je tablet inloggen op je htpc via een remote desktop sessie. Daar zijn ook voor android apps voor. Bij het inloggen kan je bij opties aanvinken dat de sessie de audio via de htpc blijft afspelen. Zo doe ik het thuis via een windows laptop. Ik moet het nog testen op mijn android tablet, maar dat moet ook werken.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:47

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Ja, ik deed het vroeger ook precies zo, remote desktoppen met een laptop.

Ik ben juist op zoek gegaan naar wat anders, omdat een laptop te groot en te zwaar is, en regelmatig stroom nodig heeft. Ik heb even remote desktop op het tablet geprobeerd, maar het scherm is te klein.

Wat gebruiken anderen?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.