Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ter vervanging van een simpele radio op de slaapkamer zoek ik een draadloos systeem.

Eigenlijke en soort Sonos systeem in het klein (ook goedkoper dus).

Het gaat om de slaapkamer van mijn zoon... Er staat nu een radio op de grond die CD's afspeelt en radio kan luisteren, maar aangezien het soms wel 9 keer nodig is om de stekker eruit te trekkn en weer terug te doen, is hij echt aan vervanging toe...

Ik kan nu weer zo'n gaar radiootje op de grond zetten, maar ik kan het ook iets beter proberen te doen...

Cd speler erin is nice to have, maar wifi is eigenlijk wel een must...
Bestaan dat soort oplossingen als Sonos in het klein? Minder functies dus en een stuk goedkoper...

Youtube: DashcamNL

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag 1: waarom wil je het draadloos? Ik weet niet hoe oud je zoon is en of het idd voor hem is, maar ik kan me voorstellen dat kinderen gewoon iets willen dat simpel bedienbaar is en waar makkelijk een CD in gaat of een iPod op aangesloten kan worden. Dat zou ik als ik 12 was wel willen iig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
The Eagle schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:34:
Vraag 1: waarom wil je het draadloos? Ik weet niet hoe oud je zoon is en of het idd voor hem is, maar ik kan me voorstellen dat kinderen gewoon iets willen dat simpel bedienbaar is en waar makkelijk een CD in gaat of een iPod op aangesloten kan worden. Dat zou ik als ik 12 was wel willen iig ;)
Hahaha, mijn zoon heeft er nog niets aan hoor, hij is nog geen twee jaar.
Wel roept hij iedere keer in zijn kamer "ziekie! ziekie!" Waarmee hij "muziek" bedoelt.

Er moet dus sowieso een nieuwe radio komen. Aangezien een simpel radiootje zo 50 euro kost, geef ik liever ietsjes meer uit voor een systeem wat meer kan...

Draadloos is handig, omdat ik dan NAS (waar ook alle kinderliedjes op staan) zou kunnen gebruiken en dat ding lekker hoog ophangen, zodat mijn zoon het niet kan slopen...

Een beetje duidelijk?

Mocht het uiteindelijk te duur worden, dan denk ik dat het zoiets wordt, ziet er wel leuk uit:

pricewatch: Philips CD-soundmachine AZ1880

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 24-12-2012 13:53 ]

Youtube: DashcamNL

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Duidelijk :)

Maar voordat je richting draadloos (en dus een radio of mediaplayer met WLAN gaat zoeken) zou ik eerst even kijken hoe het WLAN signaal boven is. Dadelijk geef je een paar honderd euro uit en blijk je boven een bereik te hebben dat niet voldoet ;)

Ik weet niet wat je budget is, maar ik denk niet dat je zoiets inclusief speakers onder de 200 euro gaat hebben.

Als alternatief zou je eens kunnen kijken naar iets als een iPod dock icm een oude iPhone. Door die iPhone kun via WLAN je streamen wat je wilt, of dat nou vanaf NAS of vanaf webradio is. En vele docks hebben ingebouwde radio. Dus dat is wellicht ook een optie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Ik verhuis dit topic richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.