16GB USB stick met minder bruikbare ruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 13:11
Afgelopen week was bij de Action de BSix 16 GB USB stick in de aanbieding. Ik dacht een leuk cadeautje voor mijn ouders om muziek op te zetten. Echter bleek de stick na half gevuld te zijn, niets meer te bewaren (data verdween na het unpluggen (waardoor de cache wordt gewist in Windows)). Ook nam na het half vullen de schijfsnelheid aanzienlijk toe. Mijn conclusie was dan ook dat dit vervalste USB sticks zijn met eigenlijk de helft aan capaciteit. Een omgeruilde stick had hetzelfde gedrag en ik heb dan ook uiteindelijk de stick(s) teruggedaan. Ik wil hierbij dan ook andere mensen waarschuwen om deze stick zeker niet voor backupdoeleinden te gebruiken voordat ze deze gecontroleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
heb je het ook gemeld bij de action? lijkt me ook niet onverstandig. iets van een winkelmanager of miss hoofdkantoor ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb even bij de aanbiedingen van de Action gekeken, staat geen usb stick bij.
Heb vervolgens bij de 100 nieuwste artikelen gekeken, staat geen usb stick bij.

Dus over welke stick, tegen welke prijs hebben we het.

Aan de andere kant, de Action is een leuke winkel voor goedkope hebbedingetjes. Soms is de kwaliteit redelijk, soms belabbert. Maar ja, dingen zijn bijna voorniets. En als je daar onderbroekjes gaat kopen en de elastiek is na 4 keer wassen niet goed, tja.

Voor technologische zaken sta ik er niet van te kijken dat de kwaliteit ver onder de maat is.

Aangezien usb stickjes erg weinig kosten, zou ik gewoon een merk stick kopen. Kost nog geen tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplichting is niet iets voor OM maar meer voor het Shopping Forum. Move OM->SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Terugbrengen en geld terugvragen, verder geen energie aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit is ongetwijfeld oplichting, echter niet door de Action maar hun leverancier/producent ergens. Melden dus, dan gaat-ie uit het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
RemcoDelft schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:52:
Dit is ongetwijfeld oplichting, echter niet door de Action maar hun leverancier/producent ergens. Melden dus, dan gaat-ie uit het assortiment.
Alhoewel ik het met je eens ben, verkoopt de leverancier de producten niet aan consumenten, maar doet nog steeds Action dat. Action is dus bezig met nep-producten verkopen. Of je dat dan oplichting moet noemen is een tweede, aangezien het hopelijk niet expres is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
RemcoDelft schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:52:
Ik denk niet dat het oplichting is, bij oplichting mag ik wel zeggen dat het doelbewust is om een ander te misleiden. De action zal nooit de intentie hebben om het product te verkopen onder valse voorwaarden. Zij zijn simpelweg een dozenschuiver die niet alles kan controleren, dat is ook niet mogelijk. Daarbij is de conclusie van de topicstarter ook vrij hard: 1 usb stick betekent dat de action oplicht.
Als eerste had de topicstarter terug moeten gaan naar de action en kijken wat hun reactie is. Dan zul je zien dat je keurig netjes en vriendelijk wordt geholpen en je het geld terugkrijgt of een vergelijkbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:05

ResuCigam

BOFH

Termi schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:59:
[...]
Daarbij is de conclusie van de topicstarter ook vrij hard: 1 usb stick betekent dat de action oplicht.
Als eerste had de topicstarter terug moeten gaan naar de action en kijken wat hun reactie is. Dan zul je zien dat je keurig netjes en vriendelijk wordt geholpen en je het geld terugkrijgt of een vergelijkbaar product.
Volgens mij staat er in de TS dat hij terug geweest is en dat het 2e exemplaar dezelfde problemen had. Verder kan ik het wel waarderen dat hij zijn mede tweakers even waarschuwt voor ze een miskoop begaan.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het melden, maar mededelinen lenen zich niet goed om over te discussieren, us doe ik hem voor je op slot.

Succes met het vinden van een nieuw cadeau en fijne feestdagen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.