[PC] Don't Starve

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 09:42
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/faFZY.jpg

Don't Starve is een adventure game waarin het de bedoeling is zo lang mogelijk te overleven.

Overdag zoek je voedsel en materialen voor vallen voor wilde dieren. 's nachts blijf je veilig bij je kampvuur om niet aangevallen te worden door wilde dieren die je door het gebrek aan licht niet eens kan zien.

Met vele crafting mogelijkheden en toch een lage fout-tolerantie blijft het iedere dag weer spannend om te overleven. Verder blijf je nieuwe dingen ontdekken naarmate je langer speelt.

Don't Starve is nog in bèta fase en is voor €11,19 bij Steam, waarbij je 2 kopieen van het spel krijgt (1 voor jezelf, 1 als "gift")

Links
Koop via Steam (€11,19 voor 2 exemplaren; 1 als gift en 1 voor jezelf): http://store.steampowered.com/app/219740/
Speel in Chrome (17min gratis demo): https://chrome.google.com...ehlkhdehbhppgmekfalnlfajc
Wikia: http://dont-starve-game.w.../Don%27t_Starve_Game_Wiki

Systeem-eisen (bron: Steam)
Processor:1.7+ GHz or better
Memory:1+ gigs of RAM GB RAM
Graphics:Radeon HD5450 or better; 256 MB or higher
DirectX®:9.0c
Hard Drive:500 MB HD space
Sound:100% DirectX9.0c compatible sound card and drivers

Media

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hdBsc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/12G5Z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4adJL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3Uge6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ayhy3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aYoCL.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 17-01-2013 17:10 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Persoonlijk vind ik het een verrassend verslavend spel. Je kan dagenlang overleven en dan opeens dood gaan doordat je eventjes je voorzichtigheid verloor en iets te overmoedig was en zo'n tallbird gaat aanvallen.

Persoonlijk record is 11 dagen, die van mijn vriendin 18 (en ze was niet eens dood gegaan; de computer crashte en het spel was niet opgeslagen)

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 24-12-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:18
Ruim een week geleden ook gekocht en dat weekend zitten spelen. Behoorlijk verslavend idd. De eerste paar runs ging het al gauw mis, maar daarna had ik een run van 70 dagen, en ging eigenlijk alleen maar dood omdat ik een stomme fout maakte.

spoiler:
Een paar 'dagen' ervoor was ik een nieuw gebied gaan verkennen en ging vrijwel meteen dood. Gelukkig had ik een Meat Effigy en kon zo nog verder (wederopstanding). Kon niet zo snel een nieuwe bouwen, maar na wat gevechten met de werepigs, was het mogelijk om een Amulet te maken en daarmee zou je ook de dood moeten kunnen ontglippen. Maar ehm.. was naast m'n kamp wat hout aan het hakken en m'n varkens gingen enthousiast meehelpen. Dit spawnde een Tree Guardian en daarmee ging ik in gevecht. Had beter die amulet kunnen dragen of zo, want was met zo ongeveer 1 lucky dreun om zeep.

Ben benieuwd wat ze nog allemaal gaan toevoegen. Het is nu al echt leuk om te spelen. :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinten998
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 09:30
Ik heb nog 1 kopie van het spel in mijn inventaris zitten als iemand wil ruilen? stuur je maar een berichtje naar me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Quinten998 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:55:
Ik heb nog 1 kopie van het spel in mijn inventaris zitten als iemand wil ruilen? stuur je maar een berichtje naar me :D
ik wil zeker wel ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Net even gespeeld na de 2 nieuwe updates en kwam dat "hondje" tegen. Die is toch wel verdomd handig! Ook blij met de mogelijkheid om de steam cloud storage te kunnen omzeilen, aangezien ik inderdaad ook slachtoffer was van Don't Starve's opslag problemen (zomaar opeens het spel niet kunnen hervatten en opnieuw moeten beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inmiddels ook voorzien van dit spelletje.

Leuk, zit redelijk wat progressie in in het begin, best spannend ook af en toe "it's too dangerous to sleep now".

Alleen jammer dat m'n spel na 56 minuten crashte en ik alles weer kwijt was. :/
Mja, beta nog he?

[ Voor 73% gewijzigd door djunicron op 18-01-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb gelukkig nooit crashes meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-07 20:18
Prachtig spel en idd behoorlijk verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

heb het spel nog niet gespeeld, maar wel de 15 afleveringen gezien op youtube van 'Etho' (etho plays don't starve) - alleen al het kijken naar die playthrough was leuk, spel echt spelen vast nog meer :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
ik dacht ik geef wat gekookte spinnevlees aan die varkens en voila ze volgen me overal naartoe en hielpen me een aantal spinnen te killen ,Top !! En toen ging het fout.. de varkens werden een soort weer(varkens)wolven en gingen als een dolle achter me aan..hahahaha einde 4 dagen.

Machtig spelletje _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 31-01-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik heb mezelf ook enkel op neutrale mobs dood laten gaan.

"hé een ei"
"Ohja, daar kan je een hoed van maken"

en hoed deel 2, maar dan met 5 varkens, maar dat lukte nog steeds niet helaas...

Oh en bijna vergeten zo'n tentakel, die was niet neutraal... Grappig spel, maar ik denk dat de lol er vanaf is als je alles ontdekt heb zo'n beetje. Maar meer uitdaging kwam eraan begreep ik, ik vind het prima. Niet dat het nu makkelijk is op zich, het is vooral zo moeilijk als je het jezelf maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Vind het ook wel tof. De game voelt ook wel echt survival aan, je maakt constant keuzes waar je heen wil trekken, zet een kampje op etc. Geweldig. Ik heb alweer een tijdje niet gespeeld, dus hoop op wat nieuwe content :D

Overigens, ik wil hem misschien op tablet spelen. Gebruik je eigenlijk de rechtermuisknop in de game?

[ Voor 19% gewijzigd door LiquidT_NL op 31-01-2013 11:49 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Je gebruikt de RMB wel, maar volgens mij voornamelijk alleen als shortcut. Zover ik weet zijn er enkele uitzonderingen waarbij RMB noodzakelijk is, zoals het planten van bomen, planten en grond. De mogelijkheid om de RMB te kunnen gebruiken is daarom niet noodzakelijk om te overleven, maar is wel handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 01-02-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:09

Oxigeon

En zo is dat!

Filmpjes zien er eigenlijk wel leuk uit. En voor iets minder dan 6€ eigenlijk wel het proberen waard. Komt er ook iets van een multiplayer of iets dergelijks zodat je kan grouperen met anderen of juist tegen elkaar kan vechten in 1 massive wereld? Dat lijkt me pas gaaf haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Er zal geen MP komen volgens de developers.

Zie: http://forums.kleientertainment.com/showthread.php?1164 (CTRL+F "multiplayer")

[ Voor 72% gewijzigd door Gamebuster op 01-02-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Laatst online: 13-07 23:22
Spel is idd geweldig :)
Denk je alles voor elkaar te hebben, ga je weer dood om iets lulligs wat je nog niet wist (werepigs :)
Ook wel dood gegaan door miskliks en controle gedoe, lees net dat je ook met wasd kunt sturen.

En spatiebalk helpt ook echt :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Gamebuster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:49:
Net even gespeeld na de 2 nieuwe updates en kwam dat "hondje" tegen. Die is toch wel verdomd handig! Ook blij met de mogelijkheid om de steam cloud storage te kunnen omzeilen, aangezien ik inderdaad ook slachtoffer was van Don't Starve's opslag problemen (zomaar opeens het spel niet kunnen hervatten en opnieuw moeten beginnen)
Hoe omzeil je dit?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Disabling steam cloud:
Some people have reported problems with steam cloud. We have added a workaround that will cause the game to save its files in your documents directory instead. To activate this mode,
add the following two lines to your C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\dont_starve\settings.ini file:

[STEAM]
DISABLECLOUD = true
Bron: http://forums.kleientertainment.com/showthread.php?7223

Let wel op: Je verliest al je voortgang opgeslagen in de steam-cloud: je begint dus volledig opnieuw wanneer je eerst met de steam-cloud gespeeld hebt en dan overgaat buiten de steam-cloud om.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 04-02-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ah txs.
En je gaat wss nog gewoon dood en dan echt dood neem ik aan?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Boefmans schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:03:
Ah txs.
En je gaat wss nog gewoon dood en dan echt dood neem ik aan?
Er verandert verder niets aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399205

heb dit al paar maanden terug gekocht toen het net op steam uit was en af en toe wat gespeeld aangezien er in het begin nog niet zoveel content was de laatste paar patchen hebben echter behoorlijk wat nieuwigheden toegevoegd als ze op dit tempo nog een paar maanden doordoen met patchen dan zit er binnenkort heel veel in dit spel om het een volwaardig leuke game te maken, het begint er nu toch al wat op te lijken
nog geen enkele spijt van het zo vroeg in beta te kopen, leukste indiegame in lange tijd

de moeilijkheidsgraad is voor iemand die nieuw begint zonder voorkennis volgens mij enorm hoog
maar na een paar keer sterven leer je al vlug wat je wel of niet moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb het spel sinds dit weekend en kan het inmiddels al een kleine week volhouden. Al bestaat een fors gedeelte van mijn dag dan uit het checken en herplaatsen van traps bij de rabbit holes.

Wat ik vooral lastig vindt is om het juiste recept te vinden en zien wat je in je inventory hebt. Ik ben meer tijd kwijt aan het browsen dan aan het daadwerkelijk uitvinden/maken van tools e.a. Ik weet dat het spel leuker is met trial & error maar de tijd blijft doortikken terwijl je er achterkomt dat je net niet genoeg hout hebt om een golden pickaxe te maken en weer het veld in mag om hout te hakken & saplings verzamelen.

Als je daar gewoon kon pauzeren zou het voor mij wat gemakkelijker gaan. Ik ben benieuwd naar de adventure mode.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de adventure mode is keihard momenteel, geen berry bushes en de winter duurt o zo lang en met die korte dagen is het moeilijk om aan voldoende voedsel te geraken en om insanity tegen te gaan moet je soms snachts slapen in een tent of matras want flowers groeien niet terug in de winter maar dan heb je weer honger als je wakker wordt, ik moet nog eens experimenteren met een pond en gaan vissen om de winter te overleven

een tip voor rabbits te vangen, je kan het ook zonder trap
als de rabbit ver genoeg is van zijn hol positioneer je zodanig dat het hol tussen jou en het konijn is en dan val je het konijn aan met bijl of speer, het konijn loopt terug naar zijn hol en loopt op je speer, free food

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 399205 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:04:
een tip voor rabbits te vangen, je kan het ook zonder trap
als de rabbit ver genoeg is van zijn hol positioneer je zodanig dat het hol tussen jou en het konijn is en dan val je het konijn aan met bijl of speer, het konijn loopt terug naar zijn hol en loopt op je speer, free food
Kwam er ook snel achter dat dat een stuk verstandiger is. Vanavond maar weer eens aanslingeren, heb de game bij release gekocht maar na een week niet meer gespeeld: zat nieuwe content als ik het zo lees!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ben ik even blij dat ik in sandbox mode speel. :)

Die rabbit truuk heb ik per ongeluk blijkbaar een paar keer gedaan. Maar vaak glippen ze langs je heen als ze terughollen naar hun hol. Is het een kwestie van timing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee gewoon positionering : jij hol ertussen en konijn
goed klikken op het konijn want als je ernaar toe loopt en je hebt misklikt ga je niet slaan en passeert ie
ook moet het konijn op toch 4 hopjes van zijn hol zijn anders is ie in zn hol voordat je slaat

en dan nog wat SPOILER voor mensen die wat tips of info willen: SPOILER ALERT

qua ervaringen met beestjes :

de spinnen tja .. genoeg gezegd

als beefalo slapen kan je ze scheren met je razor voor hun vacht, als ze in heat zijn met de rode poep mijdt je ze beter

de tallbird die in rotsige area vertoeft en lekkere eitjes legt is op zich snel neer te krijgen maar als je er niet tegen wil vechten moet je hem beter mijden want als hij je in het vizier heeft dan kan hij je een halve dag achtervolgen

treeguard valt mee, gewoon 3x meppen zijn slag dodgen en repeat tot ie dood is, hij slaat wel hard dus als hij je raakt doet hij veel damage

die chess paarden vind ik persoonlijk vrij ambetant om te dodgen en kiten, meestal pak ik toch wel wat hits
en hun drops heb je nodig voor je ice box

die mactusk de walrus zijn blowdarts doen echt wel pijn, best zijn hounds afzonderlijk killen

die olifanten vallen wel goed mee (gewoon zo'n spoor vinden op de grond richting van zn tenen uitlopen naar het volgende spoor en dat 5-6 kaar herhalen en dan kom je hem wel tegen), en die dropt toch behoorlijk wat meat

die frogmen hitten hard en zijn ook ambetant, ze droppen vis en frog legs

mosquitos zijn irritant
killer bees zijn irritant

je hebt ook zo schaduwhanden die snachts je vuur proberen te doven, je kan op ze stappen en dan gaan ze een beetje terug en je kan ook over ze lopen tot een stukje de nacht in om ze weg te doen
of je kan ook klaarstaan om meer fuel op je vuur te smijten

en de andere ben ik nog niet tegengekomen

nieuwe resources en nog paar intressante weetjes

shrooms per dagindeling (overdag rode, dusk groene, nacht blauwe) ze stillen allemaal honger maar geven of insanity of damage of allebei, je kan ze niet koken boven kampvuur maar wel als fuel gebruiken, persoonlijk eet ik ze nooit

stront van beefalo's is wel goeie brandstof heb ik willen merken

farms en bee hives doen niets tijdens de winter, flowers groeien niet terug in de winter, de kou in de winter doet pijn tenzij je bij een vuur staat en een winter hat maken zorgt ervoor dat je toch even kan rondlopen vooraleer je een vuur moet maken

als je een bird cage hebt met een vogel kan je hem meat geven en legt ie een ei, als je dat ei laat spoilen heb je rotten egg om gunpowder mee te maken

bijna alle food van crock pot herstelt wat sanity uitgezonderd 2 : monster lasagna en nog iets (vergeten?) die geven je insanity, heb toch maar eens een lijstje opgezocht met crock pot recipes en dat was wel handig, ik zou er nooit opgekomen zijn om twijgjes in mijn recepten te mengen

bomen in de fik steken voor charcoal moet je toch een beetje mee opletten voordat je een heuse bosbrand ontketent, best aparte bomen voor gebruiken of zelf ergens een klein bosbrandje ontketenen

regen is irritant want dan gaat je vuur sneller uit en krijg je insanity

nog een tip voor adventure mode vanaf dag 10 begint de winter, ik ben nog niet voorbij dag 27 gegaan en het was nog steeds winter, dus ik hoop dat er toch een moment komt dat die ophoudt
maar dit wil dus zeggen dat je tegen dag 10 al een science en alchemy machine nodig hebt om een winter hat te maken zodat je in de kou toch want kan rondhotsen om aan eten te geraken, aangezien flowers in de winter niet groeien kan je maar beter ook een crock pot hebben om je sanity wat op te krikken anders moet je vaak in matras of tent slapen met honger als gevolg wanneer je wakker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Mooie set tips, daar kan ik wel een stuk verder mee komen.

Het beste advies wat ik zelf kan geven is om gewoon proberen zo ver mogelijk te komen en blijven observeren hoe dingen werken. Zo vond ik in mijn laatste wereld een pig village die precies naast een swamp region lag met fishmen (of heten ze frogmen?). Die gingen al snel op de vuist en kon je alle meat en fish zonder moeite oppikken. Jammer dat ik op dat moment al mijn basis had gekozen.

Hoe doen jullie trouwens exploratie en inventory management. Gaan jullie eerst dagen verkennen of kies je op gegeven moment een spot? En hoe hou je het beste je inventory bij? Ik ga op een gegeven moment maar spullen dumpen bij mijn thuisbasis.

Edit:
Heb nu gemerkt dat je ook chests kan maken van boards (die je weer maakt van logs). Dat maakt inventory organiseren een stuk gemakkelijker. Een chest voor rocks en andere metalen/mineralen, eentje voor bouwmaterialen als logs, grass, boards etc.. en weer een ander voor specifieke items. Food items bewaren kan ook in chests maar is een beetje verraderlijk omdat je dan niet merkt dat ze bederven. Ik heb begrepen dat je daar een icebox voor nodig hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door CapTVK op 19-03-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

qua exploratie in sandbox mode heb ik een easy favoriet

gewoon beefalo's zoeken en beetje uit de buurt waar er rabbits zitten kampje bouwen, wat boompjes planten en met je shovel grass, twiggs en berry bushes gaan uitgraven en bij je kampje plaatsen, stront rapen en je grass en berry bushes fertilizen en hoppa je hebt de basic resources in de buurt + door je berries al een food supply

in adventure mode heb je geen berry bushes en dat maakt het al wat moeilijker, ik heb nog geen tijd gehad om met ponds te experimenteren maar dat zou wel eens een goeie plaats kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Bij mijn laatste avontuur had ik een leuke verrassing. Op een gegeven moment was ik gewoon aan het verkennen en kwam ik een "eyebone" tegen die je kon oppakken en plotsklaps liep er dan een soort chest op pootjes achter je aan genaamd "Chester". Die je gewoon als wandelende opslagplaats kon gebruiken. Enige euvel was dat ik zo bang was hem kwijt te raken toen we werden aangevallen dat ik zelf het loodje legde om hem te beschermen.

Een Terry Pratchett reference ( naar "the luggage", uit de oudste Discworld novels). Ik moet zeggen dat ik Don't Starve wel begin te waarderen. :)

Deze week is er weer een update gepland. Ben benieuwd wat er bij komt. Aan Story mode heb ik me nog niet gewaagd.

[ Voor 8% gewijzigd door CapTVK op 24-03-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Story mode? De game maar weer eens opstarten dan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Hier is een trailer voor de komende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Zo, heb m ook gekocht, gave game, maar ben nog niet voorbij 10 dagen geweest.. (en al een paar keer bij 8 dagen doodgegaan, als die wilde zwijnen (?) honden achter je aan komen.. Je kan ze wel aan, maar niet 2 tegelijk...)

Ook al een bosbrand meegemaakt, de bliksem sloeg dr in, had een gigantische hoeveelheid charcoal gefarmd, en toen werd ik door een spider gekilled toen ik een beetje overmoedig bezig was (met een torch in het donker gaan wandelen om terug te komen naar m'n basis..)

[edit:] en dan niet de boomgeest gaan pesten, dan ga je weer dood :X Gelukkig wel een oplossing gevonden tegen die wilde honden.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 26-03-2013 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlexanderB schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:52:
Zo, heb m ook gekocht, gave game, maar ben nog niet voorbij 10 dagen geweest.. (en al een paar keer bij 8 dagen doodgegaan, als die wilde zwijnen (?) honden achter je aan komen.. Je kan ze wel aan, maar niet 2 tegelijk...)

Ook al een bosbrand meegemaakt, de bliksem sloeg dr in, had een gigantische hoeveelheid charcoal gefarmd, en toen werd ik door een spider gekilled toen ik een beetje overmoedig bezig was (met een torch in het donker gaan wandelen om terug te komen naar m'n basis..)

[edit:] en dan niet de boomgeest gaan pesten, dan ga je weer dood :X Gelukkig wel een oplossing gevonden tegen die wilde honden.. :)
honden zijn easy, maak een armor en speer en sla ze in elkaar :)
als er monster meat ligt gaan ze die opeten en dan kan je ze rustig in elkaar slaan terwijl ze afgeleid zijn

treeguard is wel lastig of goed timen en kiten like a boss of je plant wat denneappels en dan wordt ie rustig en gaat ie terug een boom worden, wel opletten want als je in de buurt weer hout hakt wordt ie terug wakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Er is vandaag een update uit. Kan je je oude saves gewoon importeren of moet je opnieuw beginnen?

Die treeguard ben ik nog steeds niet tegengekomen. Al heb ik toch al aardig wat hout lopen hakken. Vooral als je een paar pigs befriended hebt. Samen kan je dan in een dag een half bos omhakken! Of tellen die trees van de pigs niet mee?

Misschien nog een leuke tip als je gaat fourageren/resources verzamelen : Maak een 2e backpack en sleep hem mee met je muis.

[ Voor 73% gewijzigd door CapTVK op 26-03-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CapTVK schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:09:
Er is vandaag een update uit. Kan je je oude saves gewoon importeren of moet je opnieuw beginnen?
hangt af van wat er allemaal in de update zit, je kan altijd gewoon verder spelen op je oude saves maar soms mis je zaken van de nieuwe updates dan, namelijk alles dat verbonden is met de world generation.
beetje persoonlijke keuze, ik begin steevast opnieuw als er een patch is geweest zodat ik alles kan checken wat gewijzigd is.
maar je zou evengoed kunnen doorspelen, je zal waarschijnlijk toch wel eens sterven :) en als je dan opnieuw begint heb je toch gewoon alle content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Anoniem: 399205 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:57:
of je plant wat denneappels en dan wordt ie rustig en gaat ie terug een boom worden, wel opletten want als je in de buurt weer hout hakt wordt ie terug wakker
Dat deed ik dus.. Ik denk, hee, hij verandert in een boom, dan kunnen we m nu snel omhakken.. *fail*
CapTVK schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:09:
Misschien nog een leuke tip als je gaat fourageren/resources verzamelen : Maak een 2e backpack en sleep hem mee met je muis.
Chester? :P

edit: damnit, zeker geen brandblusser in het spel.. had een boerderijtje gebouwd, hele zooi in vuur en vlam.. nooooo :'(

edit2: heb in m'n nieuwe level een mooie plek gevonden voor een basis:
spoiler:
een giga kudde beefalow, als bodyguards, voor de mest, en voor de wintermuts, tzt..
- een enorme vlakte vol met van die grasmeuk (die weer teruggroeit met mest)
- heb net ff 40 van die twijgjes gerooid, die ga ik naast mn basis weer neerplanten, groeien vanzelf weer aan.
- gigaveel konijnen + twijgjes + gras = infinite food, en ga dr een zooitje vangen en levend bewaren tot de winter..
- een paar spider webs op loopafstand, kan ik ook nog aan silk komen..
alleen een paar problemen,
- heb de varkenskoning nog niet gevonden (infinite goud = infinite tools = infinite door kunnen leven)
- mis nog wat andere zaken die ik zal moeten gaan halen aan de andere kant van de map..
- er is nog geen bos in de buurt, maar daar is met denneappels wel wat aan te doen
- er zijn geen bloemen in de buurt, m'n character wordt langzaam insane en ziet overal schaduwen..

[edit3:] was toch niet zo'n briljante plek, om eenofandere reden werd mn character langzaam gek, dus moest steeds terug naar de andere kant van de map om dingen als bloemen te zoeken.. Dag 21 gehaald, toen overmoedig geworden tegen een nest spinnen.. Whooops..

[ Voor 79% gewijzigd door AlexanderB op 26-03-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Geen zorgen, een vuurtje maken voor wat charcoal liep bij mij ook af en toe uit de hand. Gewoon oppassen dat de vlammen niet zomaar kunnen overslaan. En als je een shovel hebt ook eerst grass, cherry shrubs etc..verpoten. Is zonde als het in vlammen opgaat.

De truuk met konijntjes killen bij hun hol werkt niet meer. Ze rennen nu gewoon van je af. Je moet nu met traps werken of midden in de nacht als ze buiten slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ja, het bos wat ik in de fik zette stond dus te dicht bij mn farm.. en die bestond uit een hele grote lap verpote gras, die dus in 1x in de fik ging..

Ah, update..
Eh, ook geen rugzak meer?

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 27-03-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Voor de rugzak heb je nu eerst een science machine nodig.

Oh ja, als je firestaff hebt gevonden/gemaakt en toevallig een gobbler tegenkomt en met de staff in de fik wil steken bij je berry bushes: DON'T! Je kan hem weliswaar gemakkelijk in de fik steken maar alles waar onze geverdere vriend langs/doorheen rent gaat ook in de fik.

Inclusief berry bushes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ah, I see..

Wou trouwens net gaan klagen dat het voedsel een stuk schaarser is geworden, maar blijkbaar lag dat aan de map die ik kreeg, want ben nou overnieuw begonnen, en nu staat het vol met berry bushes, carrots en konijnen.. :)

Hm, zonder rugzak zit ik op dag 2 al met een overvolle inventory, en dus moet er direct een science machine komen ipv dat ik dat uitstel tot dag 5 ofzo (zodat ik een paar dagen heb om rond te lopen en de ideale plek te vinden..) beetje jammer..

Hm, ja, dan kan je beter een ice staff gebruiken denk ik :P [edit:] boomerang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlexanderB schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:52:
Ah, I see..

Wou trouwens net gaan klagen dat het voedsel een stuk schaarser is geworden, maar blijkbaar lag dat aan de map die ik kreeg, want ben nou overnieuw begonnen, en nu staat het vol met berry bushes, carrots en konijnen.. :)

Hm, zonder rugzak zit ik op dag 2 al met een overvolle inventory, en dus moet er direct een science machine komen ipv dat ik dat uitstel tot dag 5 ofzo (zodat ik een paar dagen heb om rond te lopen en de ideale plek te vinden..) beetje jammer..

Hm, ja, dan kan je beter een ice staff gebruiken denk ik :P [edit:] boomerang!
als je adventure bent begonnen maar sterft en je doet new world dan gaat het spel automatisch er een sandbox van maken en dan ga je plots van geen berry bushes naar wel berry bushes en dat maakt een wereld van verschil qua foodsupply

wel nog niet gespeeld sedert laatste patch zal ik binnenkort nog eens werk van moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 11:48
Ik heb gisteren dag 22 gehaald, toen kwamen die schaduw armen die m'n vuur uitmaakte en ik was te laat om er fuel bij te gooien. Wist niet dat ik er overheen moest gaan lopen om ze weg te krijgen.

Misschien nog een paar tips:

- Zodra je carrots etc. kookt krijg je niet alleen minder honger maar ook extra health.
- Konijnen zijn sinds de laatste update meestal te snel om zo neer te meppen, best gewoon een val zetten (met bait vang je die meestal direct).
- Zorg voordat de winter begint (rond dag 20) voor een heat stone, anders gaat je health echt hard achteruit.
- Het houden van bijen heeft mij nog weinig voordeel gedaan. Na een paar dagen gaan de bijen er uit en je kunt ze neermeppen voor honing, maar dat kan met elke andere bij ook. Van die bijenhouderij had ik verder geen voordeel.
- Bijen zijn k*t en honing heb je verder ook weinig aan.
- Val alleen dingen aan als je een logsuit aan hebt en een speer in je handen. Logsuits zijn een soort armor.
- Bouw direct een stenen kampvuur zodra het kan, je hoeft dan enkel fuel toe te voegen om het te laten branden.
- Bouw meerdere stenen kampvuren door het hele gebied heen, zo kun je verder rond lopen en ben je toch snel bij een redelijk veilige plaats.
- Bouw chests, veel chests.
- Val spinnen aan zodra het donker wordt, als je overdag een web aanvalt komen ze allemaal tegelijk en savonds lopen ze 'los'.
- Bouw geen basic farms, maar improved. Daar groeien seeds automatisch, bij de basic moet je mest er op blijven gooien dus aan een improved heb je vrijwel direct veel meer.
- Ga niet met chester richting vijanden, die vallen hem aan.
- Vang een vogel, stop hem in een kooi en geef hem monstermeat voor eieren.
- Eet geen monstermeat tenzij het niet anders kan, je healt gaat omlaag namelijk.
- Monstermeat is verder alleen goed om de hounds die af en toe komen af te leiden.

spoiler: Karakters (spoilers!)
- De standaard character krijgt een baard, die kun je scheren voor beardhair.
- The Strong Man heeft meer health en een grotere maag, zie het als 'easy' mode.
- Abigail krijgt 's nachts bezoek van haar zusje, een spook, die helpt je met aanvallen.
- Die tin man ofzo kan rot voedsel gewoon eten zonder schade.
- De librerian kan sneller dingen ontwikkelen.
- *naam kwijt* heeft s'nachts altijd vuur.

Nog een paar vragen:
- Kun je buffalo babies zo aanvallen of worden die grote dan kwaad?

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Bijen zijn juist reuze handig. In principe hoef je met een paar beehives nooit meer honing te zoeken. Maar je moet ze, als je eenmaal een bijenkorf(beehive) kan bouwen, wel neerzetten in een gebied met veel bloemen. Dan verzamelen ze veel sneller honing. De honing oogst je uit de bijenkorf zelf , niet de bijen!. Plus dat je bij bloemen altijd butterflies zal vinden die je weer kan vangen.

Tip: Je kan nieuwe bloemen planten met levende vlinders.

Tip: Leg een beekeepers hat (+ een vlindernet) vlak bij je beehives zodat je zonder problemen honing kan oogsten en eventueel vlinders kan vangen

Ik zou buffalo's nooit zomaar aanvallen. Pak dan gewoon een loslopende pig als je echt meat nodig hebt. Buffalo's zijn in grote groepen juist handig omdat ze snel korte metten kunnen maken met hounds. Een bite en de rest van de groep valt ze gelijk aan.

[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 05-04-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Impulzer schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:11:
- Het houden van bijen heeft mij nog weinig voordeel gedaan. Na een paar dagen gaan de bijen er uit en je kunt ze neermeppen voor honing, maar dat kan met elke andere bij ook. Van die bijenhouderij had ik verder geen voordeel.
- Bijen zijn k*t en honing heb je verder ook weinig aan.
Honing + vlees in de crockpot = honey ham = een van de beste gerechten voor ++ health en ++ hunger, en kan je (zover ik weet) gewoon maken van monster meat zonder nadelige gevolgen.
Verder kan je de bijen ipv neerslaan, vangen met een netje, daarna de zelfgebouwde bijenkast leegmaken voor de honing, en daarna kan je de bijen hergebruiken, oid, zover ben ik nog niet gekomen, maar er zit wel een idee achter dat werkt.. :)
- Val alleen dingen aan als je een logsuit aan hebt en een speer in je handen. Logsuits zijn een soort armor.
Goed plan, dan heb je meer kans dat je niet meteen geowned word..
Nog een paar vragen:
- Kun je buffalo babies zo aanvallen of worden die grote dan kwaad?
Nee, dan worden die grote kwaad.. en sowieso, buffalows zijn handig, levend, that is.. :) Gratis mest, gratis bescherming, etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Dag 61 gehaald, waren uiteindelijk de hounds maar vooral de winter waardoor ik uiteindelijk het loodje legde. Als je reincarneerd heb je niks in je inventory dus ook geen bescherming tegen de kou en zonder dat is het alsnog game over. ;w

Komende di is er weer een update en eind april de geplande release.

[ Voor 21% gewijzigd door CapTVK op 06-04-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ben benieuwd wat ze met de update nu weer gaan nerfen nog gaan verbeteren voor de uiteindelijke release.. :)

1 ding mis ik wel momenteel, de wormholes zijn nergens te vinden in de sandbox mode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 07:57

Madstorm

Derping all the way!

Hmm, lang geleden dat ik dit spel heb gestart. Veel wijzigingen zo te lezen, vanavond nog maar eens opstarten dan :D

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
AlexanderB schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:38:
1 ding mis ik wel momenteel, de wormholes zijn nergens te vinden in de sandbox mode..
Zover ik weet zijn we wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Nja, ik loop al 4 dagen rond en heb dr nog geen een gezien, voor de vorige patch zaten ze op 1 minuut lopen van het spawn point..

Anyway, waar ik nu zit is n soort van eiland.. maar morgen komt dr toch n nieuwe patch, dus laatmaar, ik zie t morgen wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 15:08
Spel gekocht!
krijg ik er 2 ,1 om weg te geven.......kan ik er iemand blij mee maken ?
De eerste die het spel nog niet heeft en zijn steam id geeft, mag hem hebben! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Anta-flu op 16-04-2013 20:59 ]

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainshead
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Anta-flu schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:58:
Spel gekocht!
krijg ik er 2 ,1 om weg te geven.......kan ik er iemand blij mee maken ?
De eerste die het spel nog niet heeft en zijn steam id geeft, mag hem hebben! _/-\o_ _/-\o_
Als je wilt , wil ik hem wel hebben .

http://steamcommunity.com/id/Brainshead010/

Lijkt me wel een leuk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Laatst online: 01-07 15:08
:) Key is vergeven aan ^^

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainshead
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
En nog bedankt. Is wel ff wennen dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Handig, steam updatede bij mij niet, ff handmatig opnieuw opgestart, en nou kan ik ook meedoen met de laatste update.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Absoluut topspel dit! Ik kreeg 't van een maat, was in eerste instantie even inkomen, maar nu verslaafd. Gelukkig komt er tussen alle EA e(n) a(nderen) bagger voor 50,- ook nog echt goed spul uit. Aanrader voor iedereen die zelf iets uitzoekt en iets meer wil dat alleen cutscenes.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De developer heeft trouwens beloofd nog een aantal maanden na release extra content aan te leveren. Op dit moment wordt er gewerkt aan de caves.

YouTube: Don't Starve: Underground

Op dit moment "rock hard" (pardon the pun). Als je een nieuwe wereld creert zal je op een paar plaatsen een aparte soort rots tegenkomen waaronder een toegang to de caves zit. Ik raad aan goed voorbereid naar beneden te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Zou dit spel ook graag willen spelen, iemand misschien nog een key over ;) Eventueel heb ik een alpha key voor ARMA III in de ruil bijvoorbeeld...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft hier iemand onlangs nog gespeeld
wow er is echt superveel veranderd en er is veel content bijgekomen
je hebt nu ook caves waar het continu donker is en eigenlijk een klein wereldje apart is met andere monsters + er is effectief een "campaign" en die is echt moeilijk
ik vind wel dat ze in het spel iets duidelijker mogen zijn hoe je er moet geraken

je begint een game nu standaard als sandboxmode en je moet maxwells door vinden eenmaal daardoor begint de campaign die uit een wereld of 7 bestaat waar je telkens de things moet assembleren
sommige van die werelden ben je best van te rushen omdat de condities best onaangenaam zijn en sommige van die werelden heb je tijd om wat op te bouwen
bij het overgaan naar een andere wereld kan je telkens maar 4 items meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 15:21
Ik heb vandaag het spel gedownload op de PS4 en wat is het een verslavend spel zeg! Het spel biedt de speler de nodige uitdaging, want vanaf het begin vind ik het een lastig spel. Je vraagt jezelf constant af waar je de focus op gaat leggen: ga ik zorgen dat ik voldoende eten heb, zoveel mogelijk verzamelen of gewoon verkennen? Een heel toffe indie-game! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 15:44
na dit te lezen het spel ook gedownload op ps4, moet zeggen dat ik het tot nu toe erg vet vindt! moeilijk is het wel, maar wel leuk.
kan je ook een kaart maken om te zien waar je bent of bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 15:21
MrHarry schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:27:
na dit te lezen het spel ook gedownload op ps4, moet zeggen dat ik het tot nu toe erg vet vindt! moeilijk is het wel, maar wel leuk.
kan je ook een kaart maken om te zien waar je bent of bent geweest?
Het spel brengt automatisch in kaart wat je hebt verkend. Als je op het touchpad drukt haal je de kaart tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Jammer dat het niet voor de PS3 is.
Had ik ( en mijn kinderen) wel erg kunnen waarderen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 15:44
Arghh meen je niet tnx Yonix, ik dacht moet kaart maken nog :)
als ik thuis kom vanavond nog maar potje spelen erg leuk tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:02
Heb dit spel ook, opzich een leuk spel voor tijdens het studeren. Zit inmiddels in dag 46 in ik geloof de 2e of 3e wereld om het zo te noemen. Echt super voor afwisseling en als je het aanzet dan stop je ook niet zomaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07 12:51
Speel het spel sinds kort ook (weer). Multiplayer is inmiddels toch confirmed, wat me toch wel erg cool lijkt. Nog meer mensen die het spel nog spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:41
NibborSneffets schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:23:
Speel het spel sinds kort ook (weer). Multiplayer is inmiddels toch confirmed, wat me toch wel erg cool lijkt. Nog meer mensen die het spel nog spelen?
Ik speel het nog regelmatig. Heb alleen de neiging om nieuwe dingen te ontdekken, die mij dan weer razendsnel afmaken. XD
Of te denken dat ik dat risico wel kan nemen, wat dus uiteindelijk niet kan.

Maar wel mooi dat er een multiplayer aankomt, lijkt mij wel lachen om dat samen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
NibborSneffets schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:23:
Ik speel het nog :). Het is een heerlijke game om te spelen tussen alle shooters enzo door ;). Alleen met die lekker weer game ik wat minder :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reign of giants is vrij cool en ik kan niet wachten tot de multiplay komt
het heeft lange tijd onder het stof gelegen net omdat er geen multiplay was
so im pretty excited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-07 09:44

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Iemand al de multiplayer uitgeprobeerd?
Ben er toch wel een beetje benieuwd naar, aangezien het er niet voor gemaakt was...
Dingen als permadeath werken niet meer? Of is het zo dat als er 1 dood is het over is?
Ik ga maar niet betalen voor multiplayer, aangezien je hem gratis krijgt als de beta over is :x

[ Voor 40% gewijzigd door IdieEasy op 23-12-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 16:05
IdieEasy schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:45:
Iemand al de multiplayer uitgeprobeerd?
Ben er toch wel een beetje benieuwd naar, aangezien het er niet voor gemaakt was...
Dingen als permadeath werken niet meer? Of is het zo dat als er 1 dood is het over is?
Ik ga maar niet betalen voor multiplayer, aangezien je hem gratis krijgt als de beta over is :x
Gisteren samen met mijn vriendin de multiplayer geprobeerd nadat ik de singleplayer voor maar een korte tijd had uitgeprobeerd (we wilden liever gezamelijk ontdekken en wachtten op de multiplayer). Ik moet zeggen dat ik nog een beginner ben in de game, maar tot nu toe gaat de game soepel en het is wat mij betreft leuker dan de singleplayer.

Toen ik de game opstartte had ik geen idee dat er zoveel mensen al aan het spelen waren (een gigantische lijst met servers). Voor zover ik heb gezien kun je t/m 10 players op een server hebben. Als je zelf een server maakt kun je deze met een wachtwoord beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Roflzor schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:01:
[...]

Gisteren samen met mijn vriendin de multiplayer geprobeerd nadat ik de singleplayer voor maar een korte tijd had uitgeprobeerd (we wilden liever gezamelijk ontdekken en wachtten op de multiplayer). Ik moet zeggen dat ik nog een beginner ben in de game, maar tot nu toe gaat de game soepel en het is wat mij betreft leuker dan de singleplayer.

Toen ik de game opstartte had ik geen idee dat er zoveel mensen al aan het spelen waren (een gigantische lijst met servers). Voor zover ik heb gezien kun je t/m 10 players op een server hebben. Als je zelf een server maakt kun je deze met een wachtwoord beveiligen.
Ah, dat is fijn om te horen! Nou begin ik echt uit te kijken naar de release :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
IdieEasy schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:03:
[...]

Ah, dat is fijn om te horen! Nou begin ik echt uit te kijken naar de release :D
Ik heb zelf nog nagedacht of ik de game wel zou kopen, maar toen bedacht ik me dat 5 euro voor 2 keys eigenlijk geen geld is. Zeker met de kerstdagen in het vooruitzicht (en dus vrije tijd) is het mij die 2,50 euro pp. al meer dan waard. Als je iemand weet die je hiermee blij kan maken zou ik er gewoon voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Roflzor schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:11:
[...]

Ik heb zelf nog nagedacht of ik de game wel zou kopen, maar toen bedacht ik me dat 5 euro voor 2 keys eigenlijk geen geld is. Zeker met de kerstdagen in het vooruitzicht (en dus vrije tijd) is het mij die 2,50 euro pp. al meer dan waard. Als je iemand weet die je hiermee blij kan maken zou ik er gewoon voor gaan!
De game heb ik al, en een vriend van me ook. Maar we spelen geen beta's meer.... slechte ervaringen mee. Dan ben je de game al zat tegen die tijd dat hij uit komt (en hij wel volledig is). Maar ik was vooral benieuwd hoe ze die perm-death gingen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
IdieEasy schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:17:
[...]

De game heb ik al, en een vriend van me ook. Maar we spelen geen beta's meer.... slechte ervaringen mee. Dan ben je de game al zat tegen die tijd dat hij uit komt (en hij wel volledig is). Maar ik was vooral benieuwd hoe ze die perm-death gingen oplossen.
Nog niet echt bekeken hoe ze dat met perm-death doen, ik ben wel een keer doodgegaan en toen werd ik een ghost die nog wel kon ronddwalen. Uiteindelijk de server verlaten en proberen opnieuw te joinen (met de hoop weer een character te kunnen kiezen), maar je blijft een ghost. De rest kon nog wel doorgaan met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Roflzor schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:25:
[...]

Nog niet echt bekeken hoe ze dat met perm-death doen, ik ben wel een keer doodgegaan en toen werd ik een ghost die nog wel kon ronddwalen. Uiteindelijk de server verlaten en proberen opnieuw te joinen (met de hoop weer een character te kunnen kiezen), maar je blijft een ghost. De rest kon nog wel doorgaan met de game.
Ah, dus het is wel perm death. Lastig.... we wilde maar met 2 man gaan spelen. Dus dood = over.

Op zich wel te begrijpen, want zo was het normale spel ook. Maar maakt het toch wel beetje lastig. Met teraria (ik 250 uur, hij 500+ uur) gingen we redelijk veel dood, maar dat was natuurlijk ook omdat je respawned :x

Ach, spel heb ik toch al, dus ik zal het zeker uitproberen zodra het uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Nu kom je ghost terug en kan je gerived worden door je medespeler als die de juiste loot heeft kunnen vinden.
Gisteren met 2 vrienden gespeeld en het was een leuke ervaring.. food need food !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Don't starve together is erg leuk, zeker met de mods erbij. Wel jammer dat de maps klein zijn, maar daar zijn mods voor.

Je kan instellen hoe de game eindigt wanneer iemand dood gaat. Endless gamemode geeft je respawn mogelijkheid. Hiervoor moet je als spook teruggaan naar de portal en klikken.

Characters downloaden via workshop is bovendien ook erg leuk! De host bepaalt welke characters je als speler kan spelen.

[ Voor 91% gewijzigd door Gamebuster op 07-01-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:02
Ik heb een tijd terug veel Don't starve gespeeld maar nu zag ik dat er onlangs dus coöp is! Voor een early-acces vind ik het al zeer leuk spelen. :) Wel weer goed nadenken na zo'n tijd.. Alles ging opzich goed tot nacht 7, toen de wolven kwamen buurten. :+

Welke characters gebruiken jullie meestal? Ik herinner dat ik vaak als Strong man speelde, alleen merkte ik dat ik het meeste van de tijd alleen maar bezig was met eten zoeken omdat hij zo snel honger kreeg.. Terwijl de character die m'n vriendin was makkelijk bleef leven op carrots, berries en seeds..

Wie spelen jullie meestal en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik speel vaak met custom characters via steam workshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Coop klinkt wel leuk, als in de moeite waard om het weer eens bij te pakken. Na GTA cities etc...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ja, hehe, nadat we zijn uitgekeken op GTA & Cities: Skylines :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 11:09

KipCurreh

Nightcrawler

Zijn hier nog tweakers die dit uberhaupt nog spelen met Reign of Giants / Shipwrecked ?
Heb nl. deze game een korte periode voor de summer sale op de kop kunnen tikken (singleplayer pack)

Heb er nu al iets van een 20u inzitten, en redelijk wat video's/reddit guides gelezen, maar het blijft echt zo moeilijk.. Ik blijf sterven aan de meest onmogelijke dingen zoals overheating, het donker, tentakels, insanity, etc etc..
Ik weet nochtans waar ik op moet letten (denk ik toch), maar toch laat ik me altijd vangen..

Ik ben nog niet eens aan de winter geraakt :F

Enige tips ? Het is echt een leuke game, maar momenteel heb ik het gevoel dat ik echt geen stappen meer vooruit zet ;(

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
KipCurreh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:35:
Zijn hier nog tweakers die dit uberhaupt nog spelen met Reign of Giants / Shipwrecked ?
Heb nl. deze game een korte periode voor de summer sale op de kop kunnen tikken (singleplayer pack)

Heb er nu al iets van een 20u inzitten, en redelijk wat video's/reddit guides gelezen, maar het blijft echt zo moeilijk.. Ik blijf sterven aan de meest onmogelijke dingen zoals overheating, het donker, tentakels, insanity, etc etc..
Ik weet nochtans waar ik op moet letten (denk ik toch), maar toch laat ik me altijd vangen..

Ik ben nog niet eens aan de winter geraakt :F

Enige tips ? Het is echt een leuke game, maar momenteel heb ik het gevoel dat ik echt geen stappen meer vooruit zet ;(
Ik ben ook nog niet ver hoor. Ik ben nu bij dag 20 geraakt, maar het is wel heel erg trial/error, en de wereld een beetje naar wat meer food/voordeel aangepast te hebben (dat is wel echt fijn dat "you're world , you're rules"). De hele adventure mode heb ik nog niet gevonden/gehaald.

Mocht iemand ooit Don't Starve Together willen spelen, dan ben ik er voor in :)
Pagina: 1