Windows 8 nieuwe componenten vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 17:30
Jongens en meisjes,

Ik heb in feite een nieuw systeem gekocht (Mobo, CPU, SSD, en GPU, moet ik nog installeren, kast komt eraan) maar ik vraag mij het volgende af.
Ik heb windows 7 (legitieme versie) gekocht (staat op een HDD, die ik ga overzetten) maar wil naar windows 8. Nu wil ik windows 8 op mijn nieuwe (nog schone) SSD zetten. Ik heb Windows 8 al binnen op een DVD. Kan ik gewoon het systeem in elkaar zetten, de windows 8 schijf erin rossen en installeren of registreerd windows dingen zoals CPU codes etc. Mijn vraag is dus: kan ik zonder problemen mijn nieuwe systeem in elkaar zetten, windows 8 erin donderen en de stappen op het scherm volgen zonder problems? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de retail versie van Windows 8, of een upgrade gekocht? Is je Windows 7 OEM of retail?

Je kan je vraag trouwens ook in andere topics vinden hier, en op Technet bijvoorbeeld, alsmede andere sites die je met Google kan vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Retail versie DVD van Win 8 (de 60 euro versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Das dus een upgrade, retail, dat wel, maar alsnog upgrade. Dan gaat het om je W7, is die retail of OEM? Want je W8 mag dan 'retail' zijn, het hangt alsnog aan je W7 licentie. Als die OEM is, dan mag 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Naar mijn weten gewoon retail
Moet ik nog wat doen met de win 7 versie qua codes etc.?
Laat ik het anders vragen, kan ik windows 8 gewoon installeren op mijn ssd terwijl win 7 op een hdd staat?
Beide dus legititem. Daarbij, ik heb de dvd. De reden dat ik de dvd heb gekocht was omdat win 7 een 32 bit versie was, en ik naar 64 bit wil. Wat gaat ik nodig hebben van windows 7?

[ Voor 112% gewijzigd door matthijsg op 24-12-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De upgrade licentie van W8 stelt dat je W7 vervangt, je mag 'm dus niet op een ander systeem hebben dan waar je W8 op gaat draaien. Je hebt de retail van Windows 7, dus die mag je overzetten naar andere hardware, mits je de oude dus niet meer gebruikt (Windows op die hardware that is, niet de hardware zelf, daar kan je Linux op zetten bijvoorbeeld).

Dit is wat volgens de licentie mag. Wat je vervolgens doet is helemaal aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Tip ==> om de Upgrade versie van Windows 8 te kunnen installeren MOET je eerst een oudere Windows versie installeren. Doe dit gewoon zonder drivers etc.

Hierna kan je direct overgaan tot installatie van de Upgrade versie (dit doe je over de bestaande versie heen). Doe je dit niet dan krijg je de Upgrade versie niet geactiveerd!

ps. na installatie run je disk cleanup en kan je overgaan tot verwijdering van de oude Windows 7 bestanden.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Panzer_V schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:34:
Tip ==> om de Upgrade versie van Windows 8 te kunnen installeren MOET je eerst een oudere Windows versie installeren. Doe dit gewoon zonder drivers etc.

Hierna kan je direct overgaan tot installatie van de Upgrade versie (dit doe je over de bestaande versie heen). Doe je dit niet dan krijg je de Upgrade versie niet geactiveerd!

ps. na installatie run je disk cleanup en kan je overgaan tot verwijdering van de oude Windows 7 bestanden.
Werkelijk? Bij een vriend heb ik Windows 8 x64 geïnstalleerd als vervanging van Windows XP. Die kan je niet upgraden, alleen clean installeren. En die installatie is prima geactiveerd ;)

Dus kijk eerst hoe 't gaat, daarna kan je altijd nog W7 erop knallen om te kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Houdt er wel rekening dat je wel een bepaalde editie om te upgraden. Bijvoorbeeld Windows 7 Ultimate naar Windows 8 Pro:
Windows 8 Upgrade Paths

Windows 8 Upgrade

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 24-12-2012 21:09 ]

Pagina: 1