Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56
Hey,

Ik heb zelf een vraag over Windows 8. Misschien dat jullie dit kunnen beantwoorden misschien niet.

Na dat ik mijn Windows 8 installatie een herstart (in het advanced boot menu) had gegeven kreeg ik een boot error. 0x0000034
Dit houdt 9 van de 10 keer in dat je boot record kapot is. Ik heb op een 2de HDD een windows 7 installatie staan dus die heb ik opgestart. Ik kon die hele partitie gewoon niet meer bereiken al was ik administrator. (Access Denied)

Zelfs rechter muisknop eigenschappen gaf mij geen informatie over de grootte van de partitie etc.

Als ik Disk Manager opstart en ik ga naar hier naar de partitie eigenschappen zie ik wel de grootte staan!

Nu is mijn vraag, weten jullie wat dit kan zijn?

Ik heb ook al het commando takeown /f D:\ /r /d y uitgeprobeerd. Echter geeft deze ook Acces Denied aan in Administrator mode.

Gr,

Kevinwalter

[ Voor 7% gewijzigd door kevinwalter op 24-12-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je wat meer informatie over je systeem geven, zoals welke schijf er gebruikt is voor W8, het file system wat je ziet (is het NTFS, lege ruimte, wat anders) en andere informatie die we zouden kunnen gebruiken. Lees de stickies en FAQ hier even. Ze staan tegenwoordig naast de Nieuw Topic knop boven de topic listing ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Hero Of Time schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:38:
Kan je wat meer informatie over je systeem geven, zoals welke schijf er gebruikt is voor W8, het file system wat je ziet (is het NTFS, lege ruimte, wat anders) en andere informatie die we zouden kunnen gebruiken. Lees de stickies en FAQ hier even. Ze staan tegenwoordig naast de Nieuw Topic knop boven de topic listing ;).
Hey,

File system zie ik inderdaad NTFS. Als ik dan op die partitie klik krijg ik de melding Access Denied. Heb 2 hdd's in mijn laptop zitten. Op 1 hdd staat w7 en op de andere heb ik 2 partities voor windows 8 en data.

Ik heb na veel 5en en 6en de permissies ingesteld en heb mijn belangrijke data terug. (Rechtermuisknop machtigingen) Echter is dit erg vreemd dat dit gebeurd als je je windows 8 herstart. Hoe kan het dat als je je PC herstart op een nette manier hij dan corrupt raakt?

gr.

Kevinwalter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er lopen hier volgens mij twee zaken door elkaar:
1. Je Windows8 start(te) niet goed op
2. In een ander OS had je geen rechten om je Windows8 partitie(s) te benaderen.

Puntje 2 heb je ondertussen opgelost door het overnemen van rechten. Puntje 1 (en vooral je vraag in je tweede post (hoe kan dat)) is voor ons een beetje koffiedik kijken.Wat deed je bijvoorbeeld voor die restart en waarom.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op watvoor hardware staat die Windows 8 installatie? Toevallig een SSD?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Voor de herstart deed ik niets speciaals, gewoon een beetje internetten.
Windows 8 staat gewoon op de hardeschijf.

In principe heb ik het nu opgelost door Windows te herstellen met de w8 DVD.

Even terug naar het lijstje van Jester-NL:

1. Windows 8 startte inderdaad niet meer op. De partitie was corrupt geraakt kwa rechten. Zelfs System kon niks aanpassen en lezen!
2. Nadat ik deze rechten weer goed had gezet kreeg ik het BSOD (0x0021a) dat Winlogon.exe was gecrasht. Dit houdt dus in dat die hele Windows 8 installatie Corrupt/kapot is. Hierna heb ik dus maar de optie PC Vernieuwen gedaan. Er staat bij dat alle persoonlijke instellingen en programma's behouden blijven. Echter is dit niet het geval! (Kwestie van slechte vertaling in het NL?) Ik was hierna alle programma's kwijt. Nu ben ik weer terug gegaan naar mijn werkende Windows 7 installatie. Echter was deze W7 installatie nog compleet standaard. Dus nu mis ik al mijn Programma's.

[ Voor 4% gewijzigd door kevinwalter op 24-12-2012 14:24 ]

Pagina: 1