Data van EXT2 schijf halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Ik heb een 2 terrabyte schijf die uit een Synology NAS komt. Deze schijf heb ik eruit gehaald, omdat de OS op de NAS gecrasht is. Nu wilde ik graag de data die op deze schijf staat, overzetten naar een 1 terra schijf.

De daadwerkelijke data die erop staat is ongeveer 800GB. Nu heb ik de schijf gekoppeld op een normale Windows 7 prof systeem. Hij ziet heel leuk de schijf, maar niet de inhoud.
Bestaat er een makkelijke tool om de content van de schijf af te kunnen lezen en over te zetten naar de andere schijf? Ik durf hem namelijk niet te converteren naar( ook de enige optie die hij aangaf) dynamische schijf. Ben bang dat ik me data kwijt raak.

Ik heb helaas geen andere hulpmiddelen en google vertelt me alleen verhalen binnen VMWare, waar ik dus niks aan heb. Jullie een idee?

p.s. Het is voor me baas maar het is zijn prive speeltje en heeft geen flauw idee welke OS erop staat en geeft me vrij weinig info 8)7

Edit: Titel moest EXT2 schijf staan :X

Voortaan aub relevante data in je startpost vermelden; dit is niet de manier op topics aan te maken op GoT!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 24-12-2012 14:52 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik begrijp je niet. In je titel heb je het over ESX2, in de tekst over een NAS. Leg eens uit? Als het een schijf is die in een VMware server heeft gezeten zou je hem alleen kunnen lezen door hem in een andere ESX server erbij te hangen. ESX gebruikt het VMFS systeem wat niet door Win7 gelezen kan worden. Als de schijf uit een NAS komt zal het mogelijk een Linux variant zijn, zoals EXT3 of EXT4. Da's dan weer een heel ander verhaal.
Blijf er in elk geval vanaf totdat je weet waar de schijf nu exact vandaan komt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het inderdaad EXT2 is, dan http://www.fs-driver.org/ ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Een Linux live cd is ook erg makkelijk. Dan wordt het een verhaal van drag and drop.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Thanks, voor jullie antwoorden. De schijf is een EXT2 en heb een tool gevonden die linux gebasseerde schijven kan lezen onder Windows. Helaas is de content niet te lezen omdat op RAID functie geconfigureerd is.

Dus me baas aangeraden contact op te nemen met Synology.

Topic mag dicht

[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-12-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die info had wel in de startpost gemogen ;) Welke RAID config gebruikte je?
Wikipedia: mdadm moet je dan mee aan de gang.
hans_lenze schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:31:
Een Linux live cd is ook erg makkelijk. Dan wordt het een verhaal van drag and drop.
Ehm, wordt NTFS tegenwoordig dan automatisch herkend en gemount?
Hangt mij iets van bij dat je daar nog wat voor moet installeren, dan zit je dus met het zelfde :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 24-12-2012 10:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als het Synology is: niet aankomen! Niet mee prutsen en niets proberen. Stop de schijf terug en zet de NAS uit. Neem contact op met Synology support. Zij kunnen dan remote meekijken en proberen de boel te redden. De service van Synology is wat dat betreft erg goed.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Microkid schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:43:
Als het Synology is: niet aankomen! Niet mee prutsen en niets proberen. Stop de schijf terug en zet de NAS uit. Neem contact op met Synology support. Zij kunnen dan remote meekijken en proberen de boel te redden. De service van Synology is wat dat betreft erg goed.
Ja dacht ik ook al aan, daarom mag hij vrolijk met hun de boel oplossen. (OS van de NAS was namelijk gecrasht)

Pagina: 1