[WIN8] Continue geluidje "apparaat is verbonden"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzepelgrim
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Hallo,

Sinds kort Windows 8. De eerste twee dagen deed alles het perfect en sinds kort krijg ik steeds een terugkerend geluidje. Het is het geluidje "apparaat is verbonden". Dit geluidje herhaalt zich bijna voortdurend. Ooit een minuutje niets, maar dan weer een x-aantal herhalingen achter elkaar.

Ik heb geprobeerd alle apparaten er één voor één uit te halen en zo proberen te achterhalen of er bijv. een apparaat niet goed contact maakt. Aan de invoerapparaten ligt het niet, met uitzondering van mogelijk de audio uitgang zelf.

Verder heb ik Windows 8 nu een keer opnieuw geïnstalleerd, echter ook nu weer blijft dit geluidje zich continue herhalen.

Apparatenbeheer geeft verder aan dat alle apparaten goed zijn geïnstalleerd. Het geluidje uitzetten heeft geen zin, aangezien ik bij het spelen van spellen dan steeds een kleine vertraging krijg in het beeld. Heeft iemand een idee / oplossing?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 09:38
Dat had ik ook met een verse Windows 8-installatie.

Het bleek de Realtek-driver van de geluidskaart te zijn. Die stond in Apparaatbeheer als goed geïnstalleerd, maar gaf toch iedere keer dat geluidje. Op de site van de moederbordfabrikant de drivers opgehaald en nog eens geìnstalleerd en het probleem was opgelost.

Als ik jou was zou ik alle drivers los bij de fabrikanten opduikelen en één voor één installeren tot je de juiste te pakken hebt,