Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 14:29
Ik ben op zoek naar een Android smartphone met de volgende features:
  • Android 4+
  • HDMI/MHL output
  • USB-On-The-Go (OTG) (liefst mogelijk gelijktijdig met MHL en oplader)
  • MKV playback (zeker 720p, 1080p liefst ook), over WIFI (liefst n)
  • Camera met minimaal 5MP, LED flash en 1080p opname. Hardware cameraknop met dual-stage gewenst.
  • Scherm liefst <4.5", resolutie ~720p.
  • Radio, liefst werkend zonder koptelefoon
  • Dual Sim (minimaal dual standby, liefst dual active)
Ik heb een dergelijke telefoon echter nog niet kunnen vinden. Wat ik me ook afvraag is of USB OTG met gelijktijdige MHL alleen mogelijk op de Samsung Galaxy SIII? Dit omdat Samsung een eigen 11-pin ipv 5-pin connector gebruikt, specifiek voor dit doel. Of zou iets dergelijks als dit ook werken?

Ik heb diverse interessante Chinese telefoons gevonden, maar daarvan is de OTG / Dual Sim support me vaak een raadsel:Ook kwam ik de HDC Galaxy S3 1.6GHz Quad Core 4.8inch MTK6589 tegen. Als inderdaad alle Samsung-accessoires daarop zouden werken, zou dat apparaat dus ook de 11-pins connector moeten gebruiken. Mij lijkt dat haast te goed om waar te zijn. :P

*edit*
Ik vond de database van de USB Host Diagnostics app, die geeft wellicht bij bepaalde modellen inzicht in USB OTG support.

[ Voor 10% gewijzigd door letsa op 26-07-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat ik mis is je budget RAM en hoeveel opslaggeheugen je wilt hebben...
Tevens vraag ik me af wat je met dual active simkaart wil, allebei tegelijk bereikbaar voor sms / telefonie.
Of wil je ook met beide simkaarten mobiel kunnen internetten... Dat laatste gaat niet lukken namelijk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
CLB schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:48:
Wat ik mis is je budget RAM en hoeveel opslaggeheugen je wilt hebben...
Tevens vraag ik me af wat je met dual active simkaart wil, allebei tegelijk bereikbaar voor sms / telefonie.
Of wil je ook met beide simkaarten mobiel kunnen internetten... Dat laatste gaat niet lukken namelijk :)
Verdere 'eisen' als budget (1000 euro?), RAM (512MB minimum) en opslaggeheugen zijn wat mij betreft van ondergeschikte waarde. Juist omdat het blijkbaar lastig is, een lijst te krijgen met devices lijkt het me handig om eerst te focussen op devices die voldoen aan de gestelde eisen, om daarna te shortlisten.

Voor wat betreft de simkaart: dual sim active betekent dat beide simkaarten altijd bereikbaar zijn, ook al is er eentje in gesprek. Maar de meerderheid lijkt dual standby te hebben: de tweede simkaart is dan enkel bereikbaar als de eerste niet in gesprek is. Dat is in mijn geval geen groot probleem.

Overigens ben ik benieuwd geraakt naar de JiaYu G4, maar ik kan nergens gedetailleerde informatie vinden over de USB Host (MHL / OTG) support. Ook niet voor de JiaYu G3.

Voor MHL en OTG is het me onbekend wat de vereisen zijn op hardware- en softwarevlak. Is het zo dat een Android device met USB Host support per definitie OTG en MHL zou moeten kunnen ondersteunen, mits de software hier support voor implementeert (iig Android 4.1+, of zijn er nog specifieke applicaties nodig)?

*edit*
Blijkbaar bestaat per definitie Micro USB uit 5 pins, dus is een 11-pins poort van Samsung geen MicroUSB port. De poort is echter wel backward compatible met Micro USB, dus wellicht dat Samsung het daarom gewoon "Micro USB" noemt. Dit maakt het niet makkelijker: ik ben er nu van overtuigd dat de combinatie USBOTG+MHL+charging een 11-pin poort vereist.

Ik denk dat er nog geen enkele oplossing bestaat voor mijn vraag: A) Samsung heeft een dergelijk DUALSIM toestel niet in het asortiment en B) Voor zover bekend is Samsung de enige fabrikant die sporadisch 11-pin poorten toepast. 8)7

Tenzij natuurlijk die Chinese Samsung Galaxy S3 kloon met dualsim inderdaad de utopische oplossing is... :?

[ Voor 29% gewijzigd door letsa op 13-01-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Blijkbaar kan ik de dualsim-eis beter laten varen. Daarom ligt mijn focus nu op gelijktijdig gebruik van video output+OTG+charging. Volgens mij heb ik nu 2 opties:
  • MHL+OTG+voeding allemaal over dezelfde enkelvoudige (11-pin Micro USB) port. Dit is alleen mogelijk bij sommige Samsung modellen (Samsung Galaxy S3).
  • Video output via Mini-HDMI port, en OTG en voeding via 5-pin Micro USB/dedicated charge port.

[ Voor 3% gewijzigd door letsa op 13-01-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Misschien de nieuwe Sony Xperia Z / ZL...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
letsa schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:07:
Blijkbaar kan ik de dualsim-eis beter laten varen. Daarom ligt mijn focus nu op gelijktijdig gebruik van video output+OTG+charging. Volgens mij heb ik nu 2 opties:
  • MHL+OTG+voeding allemaal over dezelfde enkelvoudige (11-pin Micro USB) port. Dit is alleen mogelijk bij sommige Samsung modellen (Samsung Galaxy S3).
  • Video output via Mini-HDMI port, en OTG en voeding via 5-pin Micro USB/dedicated charge port.
Opmerking bij die eerste optie: MHL+OTG simultaan lijkt ondanks aanvankelijk positieve berichtgeving op de Samsung Galaxy S3 met de S3-specifieke adapter EPL-3FHU niet mogelijk , maar de S3 zou dit wel kunnen sinds firmware update 4.1.2, middels de Samsung Galaxy Note II Smart Dock. Al is een dergelijke dock niet bepaald handig voor road warriors, en vind ik het toevoegen van een dock niet echt een mogelijkheid van de telefoon.

Dus blijft de tweede optie nog open... Heeft iemand misschien suggesties voor een Android smartphone met MHL en USB Host functionaliteit door 2 dedicated poorten (Micro USB en MHL/HDMI) ? 8)7

Of als alternatief misschien iets als een krachtiger versie van een OpenPandora met simkaart mogelijkheden?

[ Voor 4% gewijzigd door letsa op 05-02-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:51
Dual sim is mogelijk met de Galaxy Note 2, in de vorm van de N7102, http://www.samsung.com/cn...alaxy-note/GT-N7102RWDCHN

In China te koop: volwaardige Note2 met dualsim dus, waar vermoedelijk al je Samsung Accessoires op zouden moeten werken.

/EDIT
Hier te koop, http://www.aliexpress.com...per-AMOLED/746439858.html

[ Voor 21% gewijzigd door bas-r op 06-02-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453225

Galaxy Note 2 is nu gratis bij een 1-jarig Vodafone abonnement via typhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
De Galaxy Note 2 is mij echt te groot. Ik beschouw 4.7" als maximum, mits de rest van de specs voldoen. Anders prefereer ik een kleiner toestel, met een scherm kleiner dan 4.5".

Eerlijk gezegd lijken de Jiayu G3 en Jiayu G4 wel een goede kans te maken. Al verlies ik daarmee misschien juist de OTG support, iets dat wellicht de JiaYu G5 zou kunnen verhelpen (Al heeft die juist weer geen MicroSD slot). Maar eer die telefoon uitkomt, zullen er wel alternatieven op de markt zijn.

*edit*
JiaYu G4 lijkt een goede kanshebber (ook Dualsim). Nu gebruikerservaringen/reviews afwachten; ik heb een vaag gevoel dat JiaYu toestellen op papier veel kunnen, maar in de praktijk nog wel eens te wensen overlaten.

[ Voor 16% gewijzigd door letsa op 23-06-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Zo, inmiddels weer een half jaartje verder en de JiaYu G4 en Galaxy S4 mini lijken momenteel de beste kanshebbers. Just in case anyone was interested.

*edit*
Lijjkt erop dat dualsim momenteel moeilijk is met mijn featurelist, in ieder geval in Nederland. Mocht Dualsim voor mij geen vereiste blijken, zal de Xperia ZL ook een optie kunnen zijn, echter ook alleen in het buitenland. Blijkbaar moet ik verhuizen, wil ik een propere telefoon kunnen kopen. :P

*edit2*
De Xperia Ion is een apart toestel, met 2 ports: zowel HDMI als MicroUSB. In Sony's SmartDock wordt deze ook opgeladen, waarmee volgens mij de utopische HDMI+USBHOST/OTG+CHARGE bereikt kan worden. Alleen jammer van de beperkte batterijduur en relatief 'verouderde' processor/hardware. Software is ook oud, maar dat is te upgraden.

[ Voor 84% gewijzigd door letsa op 26-07-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Zo, voorlopig is het de Xperia ZL geworden, hoewel dit nog lang niet een perfecte oplossing is:
  • Gezien de lousy camera in de Xperia SP (kleiner, handzamer, maar ook mindere hardware) is het toch de ZL geworden
  • Problemen met de IR Blaster
  • Geen dualsim
  • 5 inch scherm, maar expliciet gekozen voor een 1080p display omdat ik later de telefoon mogelijk als soort portable PC wil gebruiken, en 720P daarvoor met MHL wellicht niet genoeg screen real estate geeft (heb liever native 1080p dan 720P-upscaling).
  • Mogelijk geen simultane charge en MHL, to be tested.
  • Geen verwijderbare accu.
  • 1080p playback werkt over WIFI (HW+ decoded met MX Player), maar een probleem lijkt (een 1080P mkv met) DTS audio te zijn. Nader onderzoek naar bottleneck nodig. Dit komt door mijn WIFI, ik heb de MKV lokaal op een NTFS-formatted SDcard (met Paragon NTFS gemount) in MX Player kunnen afspelen zonder hiccups.
Maar voorlopig eerst even spielen in de wondere wereld van Android. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door letsa op 10-09-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielW
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 23:06
Mx player ondersteunt standaard geen DTS, daar ligt je probleem
However, there is a possibility that S/W audio codec may not support some audio codecs. Some codecs including DTS audio codec are not supported due to license issue(s). https://sites.google.com/site/mxvpen/faq
Er zijn wel oplossingen voor te vinden op Google, maar ikzelf heb ze nog nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
ChielW schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:43:
Mx player ondersteunt standaard geen DTS, daar ligt je probleem
Dat had ik al getackled, het probleem lag aan de bitrate over WIFI denk ik, aangezien blijkt dat het lokaal wel afgespeeld wordt (MX Player met custom DTS codec).

Laatst een 1080p TV serie over WIFI gekeken, had halverwege ook een aantal slowdowns in FPS. Pauzeren en resumen verhelpt dat. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik MX Player (buffersize) settings kan tweaken, jammer genoeg geeft de interface daar geen toegang tot. Spijtig, ik geloof dat dit het enige probleem is dat ik nu ervaar met video playback, in ieder geval totdat ik subtitles+HDMI en MicroUSB-to-HDMI kan proberen... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door letsa op 10-09-2013 13:19 ]

Pagina: 1