[PS3] playstation 3 loopt vast, schokkerig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Beste tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig bij een probleem! ;)

Een tijdje geleden is het zo gekomen dat één van mijn broertjes het nodig vond tijdens het laden van een spel de playstation uit te drukken. (Het is overigens de 320 GB slim versie, waarvan de garantie zover ik weet verlopen is.)
Hierna kwamen de problemen opzetten:
Alle FIFA spellen liepen schokkerig, het gehele systeem reageert langzaam, vertoont vastlopers en bij sommige spellen valt soms het geluid weg. :(
Vandaag heb ik het systeem geformatteerd, maar zonder resultaat, de problemen lijken eerder verergerd.
Na enig onderzoek lijkt de harde schijf een mogelijke boosdoener te zijn. Nu heb ik nog een 2.5 inch 500 GB sata schijfje liggen, heeft het zin om de harde schijf te vervangen?
Zie ik misschien een andere oplossing over het hoofd? :?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 18:59

Nemesizz

Untouchable

Een tijdje geleden is het zo gekomen dat één van mijn broertjes het nodig vond tijdens het laden van een spel de playstation uit te drukken
Dikke kans dat je hardeschijf nu bad sectors heeft, en dat is iets waar een PS3 heel slecht mee overweg kan.
(in het PS3 defecten topic komt het af en toe voorbij zetten).
Hardeschijven kunnen heel slecht tegen stroom uitval bij lees/schrijf acties, en lopen dan meestal schade op.

Als je de hardeschijf in een PC hangt kun je een uitgebreide scan doen met HDTune, ik denk eerlijk gezegt dat je dan wel bad sectors te zien krijgt.

Enige oplossing (bij een PS3) is helaas om de hardeschijf te vervangen.

Een PC (met Windows althans, weet niet zeker met andere OS'en), wil -mits er niet teveel bad sectors zijn- nog wel de bad sector markeren en schrijft er omheen, de PS3 doet dit helaas niet en iedere keer als de lees/schrijfkop bij die bad sector komt hangt ie (of loopt vast, of blijft heel lang hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
@nemesizz Bedankt voor je uitgebreide post.
HD tune pro geeft geen bad sectors aan.
Ga het toch even proberen met de andere harde schijf, nog tips?
Edit Na enige moeilijkheden( USB zou corrupt zijn, niet aanwezig) geswitcht naar een andere usb, welke wel werkte en ondertussen is het systeem geinstalleerd en loopt in ieder geval het menu veel sneller en beter, nu nog even kijken hoe een game het ervanaf brengt!

[ Voor 45% gewijzigd door michaelscott op 24-12-2012 21:35 ]