ongebr. antivirus, productkey verlopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 19:29
Alle,

heb een kennis die +/- een jaar geleden een notebook kocht, waarop een gratis jaar Mcaffee draaide.
Ze kreeg er wel van de Dixons-medewerkers een Norton Internetsecurity 2011 bijgesmeerd (misbruik goede vertrouwen oude dame).
Nu, na een jaar openen we het doosje voor de eerste keer en willen we het installeren. Alles gaat tot dan goed.
Norton Essentials activeerde snel, de Internetsecurity meldt echter de productkey verlopen is.

Nogmaals, doosje is nooit opengeweest en heeft in de kast liggen wachten tot Mcaffee afliep.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus besloot dit in de groep te gooien.
Is dit een fout van de verkoopster, Norton(Symantec) of de kennis?
Is er een 'poot om op te staan' bij dit soort gevallen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Ga even langs bij de Dixons waar de laptop plus Norton-licentie is gekocht en leg hen het verhaal voor, dan komen jullie er vast wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32

markvt

Peppi Cola

Of neem contact op met Symantec die weten de status van die key :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Martin schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:38:
Ga even langs bij de Dixons waar de laptop plus Norton-licentie is gekocht en leg hen het verhaal voor, dan komen jullie er vast wel uit.
Wat kan Dixons doen dan denk je ? Ze kunnen daar zo goed als niets. Het enige wat ze kunnen doen is het verhaal geloven en uit coulance een nieuwe meegeven. Ze kunnen niet nagaan hoe het precies zit of controleren hoe het met die key zit.

De enige die kan nagaan hoe het zit is Symantec. Ik snap dat het normaal is om naar de verkoper te gaan maar die kan niets nakijken dus kan het maar zo zijn dat ze niets willen doen. Na 1 jaar kan ik ze daar ook niet echt ongelijk in geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
PilatuS schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:50:
[...]

Wat kan Dixons doen dan denk je ? Ze kunnen daar zo goed als niets. Het enige wat ze kunnen doen is het verhaal geloven en uit coulance een nieuwe meegeven. Ze kunnen niet nagaan hoe het precies zit of controleren hoe het met die key zit.

De enige die kan nagaan hoe het zit is Symantec. Ik snap dat het normaal is om naar de verkoper te gaan maar die kan niets nakijken dus kan het maar zo zijn dat ze niets willen doen. Na 1 jaar kan ik ze daar ook niet echt ongelijk in geven.
Ze kunnen wel degelijk zelf testen of het zo is in de winkel, ze hebben daar een testPC voor.

Ik neem aan dat Symantec hetzelfde zal zeggen, nl. dat het verlopen is, klaar. Ik heb het progje 3 x opnieuw geinstalleerd, hij heeft meerdere keren verbinding gemaakt met symantec om te activeren en alsnog hetzelfde bericht.

Echter vind ik wel dat Dixons uit coulance een nieuwe moeten geven , aangezien ze een oude vrouw iets aangesmeerd hebben wat ze nog niet nodig had en wat blijkbaar beperkt houdbaar was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
PilatuS schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:50:
[...]
Dan is het probleem toch opgelost?
Jij koopt een laptop met een jaar lang bescherming tegen virussen en koopt een licentie voor een ander pakket (dat is je goed recht) zodat je daarna ook voorzien bent van beveiliging, en jij vindt het terecht dat als de licentie dan niet blijkt te werken dat de winkel zegt "dat is jouw probleem"? Ik ga even kijken in mijn schuur of ik nog iets heb om aan jou kan verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
timmie1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:57:
[...]

Ze kunnen wel degelijk zelf testen of het zo is in de winkel, ze hebben daar een testPC voor.
Wat kunnen ze daar dan precies testen ? Ze kunnen zien of de code verlopen is of niet, maar dat zegt verder helemaal niets. Synmantec kan zien hoe het echt in elkaar zit.
Ik neem aan dat Symantec hetzelfde zal zeggen, nl. dat het verlopen is, klaar. Ik heb het progje 3 x opnieuw geinstalleerd, hij heeft meerdere keren verbinding gemaakt met symantec om te activeren en alsnog hetzelfde bericht.

Echter vind ik wel dat Dixons uit coulance een nieuwe moeten geven , aangezien ze een oude vrouw iets aangesmeerd hebben wat ze nog niet nodig had en wat blijkbaar beperkt houdbaar was...
Als ze het verhaal geloven zal je vast wel een nieuwe krijgen. Het probleem is alleen dat het een moeilijk te geloven verhaal is. Het kan maar zo zijn dat ze niets willen doen, wat ik niet zo vreemd zou vinden.

Aansmeren vind ik wat overdreven. Ik vind er niets mis mee een goede virusscanner te verkopen als er een tijdelijke scanner bij zit. Er zijn genoeg mensen die de scanner later verlopen en 3 weken later problemen met virussen hebben.
Martin schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:00:
[...]
Dan is het probleem toch opgelost?
[...]

Jij koopt een laptop met een jaar lang bescherming tegen virussen en koopt een licentie voor een ander pakket (dat is je goed recht) zodat je daarna ook voorzien bent van beveiliging, en jij vindt het terecht dat als de licentie dan niet blijkt te werken dat de winkel zegt "dat is jouw probleem"? Ik ga even kijken in mijn schuur of ik nog iets heb om aan jou kan verkopen :+
Als ze het geloven is het opgelost inderdaad. Moet ik dat geloven als iemand 1 jaar later in de winkel komt ? Het kan ook een verhaaltje zijn of iemand heeft gewoon niet opgelet en de code gebruikt. Het probleem is dat er een kans is dat ze niet mee willen werken en dat lijkt mij niet eens zo vreemd. Het is natuurlijk wel een vreemd verhaal.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 23-12-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
PilatuS schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:02:
[...]
Als ze het geloven is het opgelost inderdaad. Moet ik dat geloven als iemand 1 jaar later in de winkel komt ? Het kan ook een verhaaltje zijn of iemand heeft gewoon niet opgelet en de code gebruikt. Het probleem is dat er een kans is dat ze niet mee willen werken en dat lijkt mij niet eens zo vreemd. Het is natuurlijk wel een vreemd verhaal.
Je trekt al allerlei conclusies voordat de winkel überhaupt een kans heeft gekregen te reageren, ga nou eerst naar de winkel toe, mochten ze moeilijk doen kun je gaan uitzoeken wat je "rechten" zijn, op dit soort manieren komen winkels aan een onverdiende negatieve reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, wat staat er op de bon dan? Staat daar erbij dat het een 1 jaar geldige subscriptie is? Zo ja, dan ben je het haasje. Zo nee, dan kan je eventueel nog nagaan of de verkoper er wellicht iets over heeft verteld ja of nee. Al kan iemand daarop natuurlijk makkelijk nee antwoorden, dus als een winkel zoiets al gelooft, is dat ook wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zojuist naar de Dixons geweest, dat stelletje id***en zegt niks te kunnen doen, ookal is het pakket dus ongebruikt. Ze geven toe dat ze haar het hebben aangesmeerd maar ze beweren dat de 1jaar gratis McAffee een fout was. Volgens hen hebben we dus gebruikgemaakt van een computerfout waardoor we 1 jaar gratis McAffee hadden en dus niks te klagen hebben.

Het zijn een misselijkmakend stelletje, die oplichters van Dixons. Vanaf nu raad ik iedereen af om iets bij Dixons te kopen. Al de 5e keer dat ik met ze in conflict ben.

Edit: Hulde aan de support van Symantec! De Dixons-medewerkers hadden het pakket blijkbaar al zelf gebruikt en toen alsnog verkocht! Gelukkig heeft een Symantec-medewerker nu een nieuwe gratis productcode gemaakt waarmee we nu toch Norton Internet Security kunnen gebruiken!

Bij deze dus aan iedereen: Let op wat en waar je iets koopt en ben je onervaren, neem dan iemand mee!

[ Voor 26% gewijzigd door timmie1 op 24-12-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Martin schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:07:
[...]

Je trekt al allerlei conclusies voordat de winkel überhaupt een kans heeft gekregen te reageren, ga nou eerst naar de winkel toe, mochten ze moeilijk doen kun je gaan uitzoeken wat je "rechten" zijn, op dit soort manieren komen winkels aan een onverdiende negatieve reputatie.
Ze kunnen daar niets natrekken of doen. Dat is het enige dat ik zeg. En wat blijkt ze kunnen inderaad niets doen en Symantec wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Gewoon het gratis Windows Security Essentials installeren, ben je overal vanaf. :)

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 24-12-2012 19:10 . Reden: Oeps... Security Essentials natuurlijk i.p.v. Live Essentials ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ze konden wel iets doen: toegeven dat ze zelf schuldig zijn!
Volgens Symantec was het pakket nl. 1,5 jaar geleden geactiveerd en geregistreerd door Dixons zelf.
Gelukkig is het nu netjes opgelost en is er nu een nieuwe licensie en een nieuw (recent) pakket gratis ter beschikking gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Met alle respect, grote kans dat de helft van het personeel van 1,5 jaar terug er niet eens meer werkt en sowieso, ik weet ook niet meer alles wat ik 1,5 jaar terug heb gedaan op mijn werk. Waarom zouden ze zelf 'schuld bekennen' als ze niet eens weten dat ze schuldig zijn.

Zie het van hun kant, ineens komt er een klant na 1,5 jaar hun winkel stampvoetend binnen dat ze hem een ondeugdelijk product hebben verkocht tot wel de 5e keer aan toe! Iets dat ze totaal niet kunnen controleren omdat ze immers geen toegang hebben tot de databases van Symantec. Voor hetzelfde geld heb je zelf na 3 maanden het Anti virus programma geactiveerd (de meeste trial anti virus programma's zijn voor een maand of 3 uit mijn ervaring) en is net die licentie verlopen en probeer je nu met een truuk een nieuwe licentie mee te krijgen.

Juist omdat ze dit niet meer kunnen controleren en social engineering de meest voorkomende manieren van hacken is snap ik wel dat een medewerker je niet op je mooie kleur ogen geloofd, zeker niet als ze zelf niet na 1,5 jaar hun gegevens kunnen controleren.

Niets raars aan, gelukkig heeft symantec zelf wel coulant gedaan en je een nieuwe serial gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach ja, aluminium hoedjes. Dat is waar ook. Voor een gebruiker die niet elke toolbar die hij kan vinden installeert en die niet op elke link in een e-mailbericht klikt biedt Windows Security Essentials meer dan genoeg beveiliging. ;)

En ja, ik volg het nieuws. :)

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1