Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beeldscherm Asus N76

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Asus asus n76vm-v2g-t1105v gekocht, volgens de informatie dat ik erbij gekregen heb zou hij een perfect HD beeldscherm moeten hebben.
Op het HD heb ik niet veel aan te merken maar mijn probleem is standaard staat het beeldscherm op 1920 x 1080 het probleem hierbij is dat het lettertype naar 125% moet gezet worden, het probleem is dat niet bij alleprogramma's het lettertype meegaat bijvoorbeeld in skype of de search balk in pakweg internet explorer. Ik heb al geprobeerd de resolutie naar 1600 x 900 te zetten en het lettertype opnieuw op 100% maar het probleem hierbij is dat de tekst niet meer zo perfect te lezen is... dit stelt mij tot de keuze klein lettertype of een ietwat wazig lettertype en ik wil niet kiezen ik wil immers het beste daarom heb ik die computer gekocht...
Het gaat trouwens over 17"3 scherm

Dank bij voorbaat!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Dan moet je de tekstgroote op 100% zetten. Als je zoekt naar dpi dan kom je vanzelf bij de juiste optie. Of anders: Configuratiescherm -> Vormgeving -> Beeldscherm -> Tekstgroote -> 100% Staat dus standaard op 125% omdat Windows denkt dat we het anders niet kunnen lezen..

Oh wacht ik lees het te snel. Ja, windows schaalt wel goed mee, maar sommige programma's echt totaal niet. Daar is niks aan te+rlct doen momenteel. Je kan wel in een browser met ctrl+ dingen groter maken. Of probeer anders het vergrootglas dat ingebouwd is in Windows.

[ Voor 33% gewijzigd door Iekozz op 23-12-2012 22:01 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Iekozz schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:59:

Oh wacht ik lees het te snel. Ja, windows schaalt wel goed mee, maar sommige programma's echt totaal niet. Daar is niks aan te+rlct doen momenteel. Je kan wel in een browser met ctrl+ dingen groter maken. Of probeer anders het vergrootglas dat ingebouwd is in Windows.
Het probleem is eerder dat het niet in elk programma zo gaat bijvoorbeeld in skype lukt dit niet
zou ik dan niet beter voor de lagere resolutie kiezen maar een betere verhouding van tekst en de andere objecten ik heb reeds al eens geprobeert om het op een lagere resolutie (die heel dicht bij de resolutie van een andere laptop met een scherm van 18"3 ligt) hierdoor werden de letters niet zo goed meer te lezen dus heb ik geprobeert de letter te 'kalibreren' zonder al te veel succes

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
lijkt mij toch echt een instelling..
mijn alienware met 1080p scherm doet helemaal geen vreemde dingen.. alles is scherp en schaalt netjes mee.. ook internet explorer e.d.

ik heb hem inderdaad wel op 100% staan en niet hoger (configuratie scherm --> beeldscherm --> kleiner100%)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

aron225 schreef op maandag 24 december 2012 @ 01:35:
mijn alienware met 1080p scherm doet helemaal geen vreemde dingen.. alles is scherp en schaalt netjes mee.. ook internet explorer e.d.
Maar niet met skype. Of flash, of..... sommige dingen gaan ook gewoon stuk met een andere dpi instelling. Al zijn dat er volgens mij niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn scherm in 1080p staat is dit het effect
Afbeeldingslocatie: http://afbeelding.im/1h6bx

Verwijderd

De text in de tabs en adresbalk is inderdaad een stuk kleiner. de rest is (op mijn scherm) scherp. Heb je niet toevallig de textgroote in firefox of windows veranderd? In windows 7 (niet 8) kan dat los van de DPI instelling.

Personalization -> color. Als het goed is is er daar ergens een knop aanwezig waarmee je de grootte van alles en nog wat kan aanpassen. Ik draai windows 8 en daar is die mogelijkheid verwijderd.
Pagina: 1