Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 17:43

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Ervaringen Sony Xperia J (ST26i) Topic

Afbeeldingslocatie: http://api.sonymobile.com/files/xperia-j-black-android-smartphone-620x440.png

Afbeeldingslocatie: http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2012/09/Sony-Xperia-J.jpg

Specs:

Camera and video
5 megapixel camera with LED flash and Auto focus
VGA video recording, 30 fps
Front facing camera (VGA)
Geotagging
Self-timer
Touch focus
Image stabilizer
VGA video recording
4x digital zoom

Display
4.0" FWVGA, 854 x 480 pixels 16,777,216 colour TFT
Scratch resistant Gorilla glass
Handwriting recognition
Capacitive on-screen QWERTY keyboard, 12 key input

Pre-loaded applications
Google Talk
Twitter™ (Timescape™ integration) [2]
Google Talk™ video chat [2]
Conference calls
Multiple IM
Entertainment
xLOUD Experience – audio filter technology
Bluetooth™ stereo (A2DP)
Manual equaliser
“WALKMAN” application
Clear Stereo

Connectivity and communication
WiFi and WiFi Hotspot functionality
DLNA Certified
aGPS
Native USB tethering
Wi-Fi® Hotspot functionality
Video-chat ready
Xperia™ with Facebook™
Twitter™ (Timescape™ integration)

Memory
Internal phone storage: 4GB
RAM: 512 MB
Expansion slot: microSD™, up to 32GB
Flash memory: Up to 4 GB

Networks
GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900
UMTS HSPA 850 (Band V), 1900 (Band II), 2100 (Band I) Americas
UMTS HSPA 900 (Band VIII), 2100 (Band I) Global except Americas

(http://www.sonymobile.com.../xperia-j/specifications/)

Commercial:

[YouTube: http://youtu.be/SQwJthshuPk]

Unboxing + Hands on:

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Dit is mijn eerste topicstart van een ervaringentopic, hopelijk vinden jullie het goed, tips zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Is er nou niemand die deze telefoon heeft ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498438

Hallo,

jaa ik heb wel ervaring met de Sony Xperia J. Ik heb deze telefoon sinds 8 januari 2013 en ben er heel lovend over. In tegenstelling van de reviews op internet. Die reviewers zijn al die high end telefoons gewend en vergelijken dan de Sony Xperia J ermee. Dat is wel zonde. Maar ik had hiervoor een Sony Ericsson X10. Die was op dat moment 2 jaar geleden de high end toestel.

De Xperia J heeft een zeer goede scherm en werkt naar mijn idee al snel genoeg voor iemand die gewoon casual met een telefoon omgaat. De accu daar ben ik ECHT van te spreken. Maar liefst 5 dagen en 19 uur op 1 acculading. Daar hoor je niemand over. Daarnaast is het geluid echt prima en hard. Ja een minpuntje is dan wel de camera en de kwaliteit van de foto's die gemaakt worden en de filmpjes zijn dan ook van lage kwaliteit. De rest van de apps zoals facebook en internet werken naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-07 06:33
Idd Jmo ik heb de telefoon nu 2 dagen (gewonnen) en de Accu verrast mij positief. 6 dagen haal ik niet maar dat ligt meer aan mijn gebruik.

Ben eigenlijk alleen nog opzoek naar een hoesje maar die zijn er niet echt heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
werkt prima, ik vind hem beter dan mijn vorige telefoons de xperia tipo en de xperia U, gta 3 etc. pakt deze
telefoon ook met gemak. batterij en geluid zijn meer dan genoeg.

• Fransfb
http://www.xperiablog.net...peria-e-appears-on-ptcrb/

Yeey :D, hij komt er dus tzt aan neem ik aan. (zoals beloofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
ik kan echt niet meer wachten, open source versie van de kernel is ook al gereleased en deze is idd. van 4.1.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
http://www.xperiablog.net...n-update-now-rolling-out/

Hij word nu dus uitgerold, ik heb hem nog niet maar ik probeer het morgen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
Fransfb schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:23:
http://www.xperiablog.net...n-update-now-rolling-out/

Hij word nu dus uitgerold, ik heb hem nog niet maar ik probeer het morgen nog wel.
Ben hem nu aan het installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Sidle schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:01:
[...]

Ben hem nu aan het installeren!
Via de officiele weg of? aangezien ik hem zelf nog niet krijg van PC companion of OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Anoniem: 498438 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:54:
Hallo,

jaa ik heb wel ervaring met de Sony Xperia J. Ik heb deze telefoon sinds 8 januari 2013 en ben er heel lovend over. In tegenstelling van de reviews op internet. Die reviewers zijn al die high end telefoons gewend en vergelijken dan de Sony Xperia J ermee. Dat is wel zonde. Maar ik had hiervoor een Sony Ericsson X10. Die was op dat moment 2 jaar geleden de high end toestel.
Een half jaar terug had ik voor 't laatst mijn X10 nog, maar weet je hoe deze telefoon zich verhoudt tot de X10? Of de J b.v. een vooruitgang is op de X10? Ik zie wel specs zoals de processor enz. maar weet niet of die processor nou persee 'sterker/sneller' is dan die in de X10.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
GS88 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 08:18:
[...]

Een half jaar terug had ik voor 't laatst mijn X10 nog, maar weet je hoe deze telefoon zich verhoudt tot de X10? Of de J b.v. een vooruitgang is op de X10? Ik zie wel specs zoals de processor enz. maar weet niet of die processor nou persee 'sterker/sneller' is dan die in de X10.
Tis dat ik mijn Xperia J gewonnen heb (kom van een HTC Desire) en het is qua snelheid naar mijn mening nagenoeg gelijk alleen nieuwere software en een VEEL betere accuduur.
Als je persé een Sony wil dan zou ik eerder een Xperia P kopen voor 4-5 tientjes meer (als het je om snelheid gaat). Anders zou je ook nog kunnen kijken naar een Galaxy S3 Mini of een HTC Desire X. Of je wacht de goedkopere Windows Phones af (als je naar een ander OS wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
Fransfb schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:40:
[...]

Tis dat ik mijn Xperia J gewonnen heb (kom van een HTC Desire) en het is qua snelheid naar mijn mening nagenoeg gelijk alleen nieuwere software en een VEEL betere accuduur.
Als je persé een Sony wil dan zou ik eerder een Xperia P kopen voor 4-5 tientjes meer (als het je om snelheid gaat). Anders zou je ook nog kunnen kijken naar een Galaxy S3 Mini of een HTC Desire X. Of je wacht de goedkopere Windows Phones af (als je naar een ander OS wilt).
Ik vind het wel jammer dat Google Now stem bediening niet in nederlands werkt maar als je je taal op Engels ( United States ) zet hij het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Dat is volgens mij meer een Google probleem dan, dat het aan de telefoon ligt. Maar ik heb 4.1.2 nog niet binnen, geen haast komt vanzelf wel.

4.1 geen negatieve gevolgen voor de accu Sidle? (wat je tot nu toe mogelijk gemerkt hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Heeft er iemand al de update OTA gekregen of via de PC Companion ? Ik krijg hem maar niet binnen, en ik zit te overwegen om hem via de flashtool binnen te halen. Alleen jammer dat de garantie vervalt, ookal is het Sony software :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Ik heb hem via PC Companion binnen gehad. Helpt een reboot van je telefoon ook niet bijvoorbeeld (je weet maar nooit) of is je J branded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Neen hij is niet branded, want ik gebruik namelijk Mobile Vikings :Y)

Maar ik woon wel in België, misschien dat Nederland een sneller update-schema heeft ? Of is de jouwe branded ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb hier een versie met T-Mobile branding liggen, die heeft de 4.1 update ook nog niet binnen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42

Knal127

Een raar geval...

Mijn vrouw heeft deze telefoon nu ook al enkele weken en is er erg tevreden over; snelheid om meerdere apps tegelijkertijd te draaien heeft ze toch niet nodig en het uiterlijk van de telefoon i.c.m. accuduur is het belangrijkste voordeel van de telefoon (in verhouding tot de prijs).

Wel is er 1 ding waar ze zich erg aan stoort, wanneer het scherm van de telefoon uit gaat en je wilt de telefoon weer gebruiken moet je de powerknop in drukken wat in mijn ogen erg onhandig is omdat deze op een plek zit waar je niet makkelijk bij komt als je de telefoon met 1 hand vast hebt. Ik zelf heb een Xperia Ray en bij deze telefoon kun je de home knop indrukken om de telefoon "wakker" te maken. Deze knop werkt dus op de Xperia J niet omdat bij deze telefoon er geen fysieke Home knop is maar een "touch" knop.

Heeft iemand een suggestie om de telefoon met een andere knop wakker te maken behalve dan de power knop?

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Sinds een tijdje is de Xperia J te koop bij de Prepaid telefoons van T-Mobile, naar ik begrijp simlock-vrij, voor 150 Euro. Wat goedkoper dan de 190 Euro nu in de pricewatch.

Verder heb ik er zelf wel een probleem mee...
Ik heb sinds vandaag een Xperia J. Ik wil contacten importeren van de simkaart. Hij zegt dat hij importeert, en toch staat er niets in de contactenlijst.
Ook handmatig invoeren van contacten werkt niet, hij slaat ze niet op. Ik zit nu dus met een telefoon zonder contacten.

Ik zie dat er wel Windows programma's zijn om contacten te verplaatsen, maar ik heb geen windows. Sowieso wil ik wel contacten kunnen toevoegen.

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol

mpol

root@localhost

Inmiddels heb ik de contacten van de simkaart geimporteerd mbv 2 apps (go contacts en contacts import)
Maar wanneer ik een contact handmatig toevoeg werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol

mpol

root@localhost

Ik had ook gebeld met de klantenservice, waar ik het advies kreeg het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat hielp, want nu werkt hij wel.
Blijkbaar was er toch iets mis met de originele instellingen zoals ik hem kreeg.

Pagina: 1