.Docx/PDF DRM en self-destruction

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo,

Ik kreeg laatst een interessante vraag van iemand:

Kan je ervoor zorgen dat een bestand zich op een bepaald moment onuitvoerbaar maakt, of zichzelf verwijderd, zonder dat dat bestand gekopieerd kan worden?

Nu zoek ik hier wat op, maar vind niet onmiddellijk een duidelijk antwoord / programma om dit te bewerkstelligen. Een anti-screenshotbeveiliging zou ook interesant zijn. Natuurlijk kan er nog altijd een foto gemaakt worden met een fototoestel, maarja..

Iemand een idee? Is er een soort van DRM software die dit kan?

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Bits en bytes zijn uit te lezen en dus ook te kopieren. Je kan allicht encryptie gebruiken om het "veel moeilijker" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee het kan niet, en iedereen die claimt dat het wel kan liegt. Waarom? Om dat er ALTIJD manieren zijn informatie te dupliceren.

Wat je wel kan doen, is het heel langzaam maken, maar dat maakt het gebruiken van de data voor normale doeleinden ook weer minder praktisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ik vreesde er al ergens voor. Ergens zou dat echt wel een applicatie kunnen zijn die heel handig zou kunnen zijn. Een applicatie waarmee je 'contained' pdf's kan lezen, en waar de 'maker' time locks zou kunnen opzetten en dergelijke.