Problemen bij verifieren gebrande BD-R

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Sinds een paar dagen heeft mijn desktop heel veel problemen met het branden van BD-R schijven ,om precieser te zijn het verifieren van het branden.
De 1ne keer word de BD-R zonder problemen gebrand en is deze ook goed ,de volgende BD-R mislukt
Het is 50/50
Het branden zelf gaat goed ,oftewel hierin krijg je geen foutmeldingen door ,alleen bij het verifieren van de gebrande data gaat het fout.
Boven de 90% geverifieerd krijg je sector fouten.

Als je "handmatig" de data (het zijn wmv's ,avi's etc) contoleerd blijken ze ook fout te zijn.
De bestanden zijn niet af te spelen en de brander/speler blijft ook zoeken naar het bestand.

Dit probleem is begonnen bij een nieuwe spindel BD-Ren
Deze zijn van het merk Mediarange ,en dezelfde die ik normaal altijd gebruik.

Logische reactie is dat deze spindel een slechte partij BD-Ren zijn.
Mijn vraag is ,kan het ook een ander probleem zijn :?

De setup is :
i5 3570k met Arctic i30 cooler
16GB Corsair Vengeance 1600Mhz RAM (deze zitten er sinds 2 weken in)
Asrock Z77 Extreme4
Sapphire HD7950 3GB videokaart
Creative X-Fi (PCI) geluidskaart
Intel 330 180GB SSD (sata3)
WD 1TB green harddisk (sata3)
WD 2TB green harddisk (sata3)
Sony BD-5300S Blu-ray brander/speler (sata1)
OCZ StealthXStream 600watt
Bitfenix Raider behuizing

Windows 7 SP1 x64
Nero Burn 12 (laatste editie)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het merkplaatje wat op een BD-R/DVD/CD staat zegt niet altijd alles, tenminste zo was het (toen ik nog veel CD/DVD gebruikte het geval). De recordable media heeft ook een bepaalde code welke je waarschijnlijk met software wel kunt uitlezen.

Deze mediaoce geeft precies aan met welk type/merk schijf je te maken hebt, er zijn maar een beperkt aantal fabrikanten die de schijfen maken en anderen plakken hun merknaam er op. :)

Dus de eene spindel kan heel goed mogelijke een heel andere kwaliteit hebben dan de ander.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dierkx36
Dank je voor je antwoord :)
De tijd dat het per merk kwa fabrikant verschilde kan ik me ook nog herinneren :Y
(Dacht dat dat wel voorbij zou zijn ... )

Ik ga zoeken naar software welke deze code kan uitlezen ,is wel handig.
Zometeen een nieuwe spindel BD-R bestellen en hopen dat deze niet zo veel problemen opleveren

[edit]
Met Nero CD/DVD speed net naar de mediacode gekeken van zowel de slechte BD-R's ,degene die wel gelukt waren en die van BD-R's van andere spindels die ik gehad heb en de code is bij allemaal hetzelfde :
PHILIPR04 (000)

(Philips :? )

[ Voor 28% gewijzigd door dierkx36 op 24-12-2012 10:17 ]

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:21
Ik had laatst problemen met het kopieren van bestanden; de kopie was na controle soms niet identiek aan het origineel. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een paar defecten in het RAM.
Ik kan me voorstellen dat defect RAM bij het branden (of het verifieren) van BD-R schijven ook voor problemen zou kunnen zorgen.

• dierkx36
Defect geheugen was bij mij ook al opgekomen ,gezien een week of 2 geleden ik ander geheugen in de desktop had gezet :Y

Inmiddels zijn er al meerdere runs met Memtest overheen gegaan en hier komt het geheugen iedere keer zonder fouten doorheen :)

[edit... vergeten erbij te zetten}
Een vorige spindel BD-R's heb ik nog wel fatsoenlijk kunnen branden terwijl het huidige geheugen erin zat.

[ Voor 22% gewijzigd door dierkx36 op 24-12-2012 13:22 ]