[outlook.com] Iemand ervaring hoe aliassen werken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 13:01
Ik heb al jaren een live account(msn), dit is echter een eigen emailadres wat ik daarvoor gebruik, dus mijn live email adres is dus mijnnaam@mijneigendomein.tld (en geen @live etc)
Hiermee kan ik probleemloos inloggen bij alle diensten van live, msn, skydrive, wp7, windows8 etc en dus ook in outlook.com

Nu kan je in outlook.com een alias aanmaken, dit heb ik dus gedaan, iets als:
voornaam.achternaam@outlook.com

Er is een aparte map aangemaak in de inbox, heb ingesteld dat mails in deze map terecht moeten komen.

Wat me nu niet duidelijk is wat er moet gebeuren als je naar dat @outlook.com adres gaat mailen, want het is immers een alias van mijn eigen domein.
Ik had verwacht dat als je nu een mail stuurt naar de aangemaakte outlook.com alias dat deze mail dan in deze aparte "inbox" terecht zouden komen, echter dat is niet zo, ze gaan nu allemaal gebounced retour afzender met een melding dat de mailbox niet bestaat....

Het dit getest vanaf van mijn eigen mailserver, provider email adres en ook vanaf een gmail account:
Dit is bv wat via gmail terug komt:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (state 13).

Heb als test een 2de alias aangemaakt, tjsa zoals verwacht werkt deze ook niet.....

Wat is nu het nut van zo'n alias als je die kan aanmaken voor een extern domein binnen outlook als dit niet werkt?

Vreemd vind ik ook dat als ik inlog in outlook.com en naar het settings menu ga en daar bij de aliassen er geen staan om bv te verwijderen, voeg ik als test dezelfde weer toe krijg ik wel een error dat ie al bestaat.

Heeft iemand ervaring met deze alias functie, heb ik ergens een denk fout hoe dit werkt?
Zit er en bepaalde tijd tussen dat de alias gaat werken of werkt een alias (zoals ik nu verwacht) niet met externe email/logins?