• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:16
Het lijkt erop dat het moederbord van mijn thuisserver overleden is... Het gaat om een http://tweakers.net/pricewatch/262629/zotac-g43itx-a-e.html.

Na een upgrade van ubuntu was een herstart nodig, prima. Na die herstart kon ik echter geen ssh verbinding meer maken. Ook alle andere services bleven onbereikbaar.

Uiteraard meteen op een extern scherm aangesloten om te kijken wat er mis was, maar ik kreeg geen beeld. Tv (het externe scherm) gaf ook geen enkele indicatie dat er een signaal binnen kwam. Ook geen post, bios, etc. dus.

Kast open gemaakt en stekker in stopcontact. Nu brandt er wel een lampje op het moederbord. Systeem aanzetten: nog een paar lampjes die wat doen, maar geen piepjes. Geen idee of er normaal een piep is bij het opstarten, maar voor de zekerheid geheugen eruit gehaald. Nu verwacht ik zeker piepjes (ook volgens support zotac), maar blijft gewoon stil.

Fans draaien wel, voeding lijkt ook gewoon z'n ding te doen voor zover je daar iets over kunt zeggen. Helaas heb ik geen andere losse onderdelen liggen en ook geen ander systeem om iets te hangen, alleen laptops.

Is mijn analyse correct of zie ik hier iets over het hoofd?

offtopic:
Geweldige timing natuurlijk zo vlak voor kerstmis met alle media op de harde schijven in deze server :( -O- }:|

Verwijderd

Doe is een bios reset en of batterij flip. en ga dan alles los koppelen en begin bij het geheugen met testen maar :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 21:22

Nemesizz

Untouchable

Toch ook proberen om te testen met een andere voeding.

Heb vaak zat gezien dat een kapotte voeding nog dusdanig veel deed dat lampjes en fans gingen draaien, maar voor de rest deed de computer niks (geen bliepjes, noppes).

Dus nog niet te gauw het moederbord afschrijven ;)

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:16
Dank voor de tips. Heb nog wat lopen spelen met bios reset, maar dat hielp niet. Voor nu maar even nieuw moederbord besteld in de hoop dat het dat is en niet de voeding. Misschien dat ik ook nog even een voeding moet bestellen, want dat is natuurlijk wel makkelijker te controleren. Kan dan altijd nog het wel werkende onderdeel terugsturen.

Heb helaas zelf niets liggen...

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Dat van het missen van de piepjes kan kloppen, niet alle boarden hebben een speaker onboard.
Ik weet niet of dit bij jou board ook zo is, ik kan het niet zo snel vinden bij de specs

Ze hebben dan wel een aansluiting waar de power-switch e.d. worden aangesloten en je kan daar een speaker op aansluiten.

• superrutger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01-2013
ook al een clr Cmos met jumpers gedaan ?
Pagina: 1