Toon posts:

[SAMSUNG tv] Wilt niet uit stand-by modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een aantal dagen springt mijn tv niet meer aan.
Het betreft de volgende tv: pricewatch: Samsung LE32A330

Op het moment dat ik de aan knop in druk, knippert het lampje wel even, maar blijft vervolgens in standby modus staan...

Iemand bekend met het probleem, en/of is het eventueel te repareren ?

Alvast bedankt!

Roy H.

Verwijderd

Dus hij gaat ook niet aan als je het via het toestel zelf doet of via de AB? Mogelijk is er een software update? Probeer het is zonder aangesloten mediaspelers en consoles. Geen garantie meer neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Het is best een oude TV, dus ik heb geen idee hoe ik zo'n eventuele software update erop zou moeten zetten? Zal zometeen eens googlen.

Ook met de AB, en met een de twee knoppen op het toestel zelf springt die niet aan. Ook dan knippert het lampje een paar keer en staat vervolgens weer in standby. Ook als ik 'm droog opstart, met alleen de stroomkabel erin, reageert de tv zo...

Heb ook even gegoogled, en het kon blijkbaar aan de voeding liggen waarvan condensatoren bol gingen staan oid, iemand die dit kan bevestigen? En zou dit te repareren zijn?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarschijnlijk een elektrolytische condensator (Elco) die kapot is. Is een veel voorkomend probleem bij Samsung televisies en monitoren waardoor de televisie dus niet/nauwelijks uit standby komt. Kun je zelf oplossen door een nieuwe elco te solderen waar de ander, die zwart en/of dik zal zijn, zat. Kost je een paar euro's en een middagje werk maar het zal de televisie wel weer een tijdje mee laten gaan.

Wees wel voorzichtig als je de televisie openmaakt. Zorg dat de stroom er een lange tijd af is voordat je te werk gaat want je kunt er een flinke schok van krijgen. En doe vooral geen wollen sokken aan.