Randloos CD/DVD printen met Canon Easy PhotoPrint Ex?

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Hallo,

Heb me onlangs een Canon Pixma MG5350s printer gekocht en o.a. Canon Easy PhotoPrint Ex geinstalleerd.
Wanneer ik hiermee nu echter een DVD label wil printen houd ik telkens een wit onbedrukt randje van ongeveer 2 mm over. Krijg dit helaas niet weg, kan voor de buitenste rand maar max. tot 118 mm gaan.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen of is er hier misschien een beter (eenvoudig) programma voor?
Alvast bedankt.

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb een MG5250 en had in eerste instantie hetzelfde probleem. Als ik die CD/DVD print software gebruik, dan is het van belang dat je even een 'nieuwe template' maakt (weet even de optie niet uit m'n hoofd, want zit nu niet bij die computer). Daar kun je dan vervolgens de exacte maat van het bedrukbare deel van je cd aangeven. Vervolgens gaat het dan goed.

Laat maar weten als je er niet uitkomt, dan zoek ik even exact op wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
ebia schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:37:
Ik heb een MG5250 en had in eerste instantie hetzelfde probleem. Als ik die CD/DVD print software gebruik, dan is het van belang dat je even een 'nieuwe template' maakt (weet even de optie niet uit m'n hoofd, want zit nu niet bij die computer). Daar kun je dan vervolgens de exacte maat van het bedrukbare deel van je cd aangeven. Vervolgens gaat het dan goed.

Laat maar weten als je er niet uitkomt, dan zoek ik even exact op wat je moet doen.
Dat is het rare juist, was aan het kijken om zelf een template te maken maar kon die optie nergens vinden...

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Ik gebruikte die software die erbij zit: CD-LabelPrint. Als je normaal kiest voor 'new' kun je 'adjust circle size' doen, maar dat werkt dus niet goed (springt telkens terug naar origineel formaat).

Wat je moet doen is gaan naar 'select paper' in het file menu. Vervolgens klik je op new, en geef je daar de exacte bedrukbare maat aan van de cd/dvd die je hebt. Nu kun je dus deze 'template' gebruiken om voortaan te gebruiken.

Ik had dus een probleem met een bepaald type verbatims, die je helemaal tot de binnenste ring kunt bedrukken, want in eerste instantie niet wilde lukken. Met deze truuk ging het prima (binnenste diameter aanpassen). De maximale buitendiameter is wel 118mm, dat blijft ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
ebia schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:03:
Ik had dus een probleem met een bepaald type verbatims, die je helemaal tot de binnenste ring kunt bedrukken, want in eerste instantie niet wilde lukken. Met deze truuk ging het prima (binnenste diameter aanpassen). De maximale buitendiameter is wel 118mm, dat blijft ook zo...
Hmm, dat is vreemd want ik heb juist geen probleem met de binnenste ring (die moet ik wel aanpassen) maar met de buitenste ring. Ik kom niet verder dan 118mm en daar was ik nou net juist naar op zoek.
Toch vriendelijk bedankt! Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Mjah, het zou een fysiek limiet kunnen zijn, alhoewel zo'n printkop natuurlijk over de hele lengte zou moeten kunnen printen.

Ik heb nog even met een hex-editor gekeken in het bestand die die custom maten bijhoudt (\users\%user%\appdata\roaming\cd-labelprint\1.0\userpaper.ppr, maar daar zie ik geen enkele (leesbare) verwijzing naar de maat van de CD. Ook niet in een bewerkte en opgeslagen ontwerp (*.cld).

Mogelijk dat je hier op kunt doorzoeken, zodat je door zo'n bestand 'te hacken' je printer kun forceren helemaal tot de rand te printen. Of mogelijk is er nog alternatieve software te krijgen waarbij dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832147

Het probleem is hier::

De afmetingen per printable CD's zijn verschillend per merk..

Bijvoorbeeld:

Verbatim (DataLife) CD-R (Printable)
heeft deze afmetingen:

Binnen: 40 mm
Buiten: 118 mm

En de andere CD - printables maatschappijen heeft zijn eigen afmetingen... dat is het lastige daarvan.
Succes !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vier jaar later is misschien ook wel de behoefte veranderd. Iig weinig zinvol om zo'n oud topic omhoog te schoppen

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.