Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Laat maar weten als je er niet uitkomt, dan zoek ik even exact op wat je moet doen.
Dat is het rare juist, was aan het kijken om zelf een template te maken maar kon die optie nergens vinden...ebia schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:37:
Ik heb een MG5250 en had in eerste instantie hetzelfde probleem. Als ik die CD/DVD print software gebruik, dan is het van belang dat je even een 'nieuwe template' maakt (weet even de optie niet uit m'n hoofd, want zit nu niet bij die computer). Daar kun je dan vervolgens de exacte maat van het bedrukbare deel van je cd aangeven. Vervolgens gaat het dan goed.
Laat maar weten als je er niet uitkomt, dan zoek ik even exact op wat je moet doen.
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Wat je moet doen is gaan naar 'select paper' in het file menu. Vervolgens klik je op new, en geef je daar de exacte bedrukbare maat aan van de cd/dvd die je hebt. Nu kun je dus deze 'template' gebruiken om voortaan te gebruiken.
Ik had dus een probleem met een bepaald type verbatims, die je helemaal tot de binnenste ring kunt bedrukken, want in eerste instantie niet wilde lukken. Met deze truuk ging het prima (binnenste diameter aanpassen). De maximale buitendiameter is wel 118mm, dat blijft ook zo...
Hmm, dat is vreemd want ik heb juist geen probleem met de binnenste ring (die moet ik wel aanpassen) maar met de buitenste ring. Ik kom niet verder dan 118mm en daar was ik nou net juist naar op zoek.ebia schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:03:
Ik had dus een probleem met een bepaald type verbatims, die je helemaal tot de binnenste ring kunt bedrukken, want in eerste instantie niet wilde lukken. Met deze truuk ging het prima (binnenste diameter aanpassen). De maximale buitendiameter is wel 118mm, dat blijft ook zo...
Toch vriendelijk bedankt! Iemand anders nog een idee?
Ik heb nog even met een hex-editor gekeken in het bestand die die custom maten bijhoudt (\users\%user%\appdata\roaming\cd-labelprint\1.0\userpaper.ppr, maar daar zie ik geen enkele (leesbare) verwijzing naar de maat van de CD. Ook niet in een bewerkte en opgeslagen ontwerp (*.cld).
Mogelijk dat je hier op kunt doorzoeken, zodat je door zo'n bestand 'te hacken' je printer kun forceren helemaal tot de rand te printen. Of mogelijk is er nog alternatieve software te krijgen waarbij dat kan?
Anoniem: 832147
De afmetingen per printable CD's zijn verschillend per merk..
Bijvoorbeeld:
Verbatim (DataLife) CD-R (Printable)
heeft deze afmetingen:
Binnen: 40 mm
Buiten: 118 mm
En de andere CD - printables maatschappijen heeft zijn eigen afmetingen... dat is het lastige daarvan.
Succes !!
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.