Laptop om alles te doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07 00:14
Hey iedereen,

Ik ben op zoek naar mijn eerste laptop, maar er zijn erg veel modellen beschikbaar dat ik door de bomen het bos nog maar moeilijk kan zien.
Het zou dus fijn zijn als jullie me zouden kunnen helpen een goede laptop te kiezen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal gebruikt worden voor alles te doen, maar vooral voor photoshop, dreamweaver, surfen, office,... (en liefst allemaal tegelijk...)
Soms speel ik ook wel een spelletje.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik heb een budget van 1500 euro, maar de laptop mag wat meer kosten, indien daar wat voordelen aan verbonden zijn.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal toch af en toe meegenomen worden, maar nooit erg ver, alles tot 3.5 kilo ongeveer is ok.
Accuduur moet minstens 2 uur zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik woon in België en ik ben dus een azerty toetsenbord gewoon.
Als het binnen mijn budget past, is een verlicht toetsenbord altijd handig voor in donkere omgeving, maar dit is geen must.
Het liefst heb ik ook 500GB aan opslag, maar een SSD is niet nodig. Ik red me wel met een gewone harde schijf.
Het scherm zou ik liefst ook full HD hebben, met een minimum grootte van 15 inch.

Eigen selectie
  • Sony Vaio S15: Deze computer heeft een mooi uitzicht en voldoet aan het grootste deel van de vereisten, alleen als ik hem configureer in de sony store (online) dan krijg ik de prijs niet onder de 1500 euro.
    In de pricewatch is hij wel niet te vinden met een full HD scherm in combinatie met 6GB geheugen.
  • HP ENVY dv7-7290eb notebook pc(C4V30EA): deze laptop ziet er ook mooi uit en springt er toch uit met 16 GB geheugen en 2 harde schijven van 1TB.
  • Dell Inspiron 17R SE: goedkoper dan de andere modellen, en toch alle specificaties.
Hopelijk heb ik een goed beeld kunnen schetsen van wat voor laptop ik graag zou willen.
Alvast bedankt voor jullie tijd,
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Voor dat geld kan je wel een laptop met SSD vinden dit werk prettiger als met een HDD. Als je Photoshop noemt zou je denken dat meer pixels beter is en dus zou ik al snel kijken naar een systeem met FullHD of meer...Verder moet de CPU zo mogelijk zijn zodat ie een tijdje mee kan.

http://tweakers.net/categ...tCr5fMSw0xSUV6LKbUqOZ5fgA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
De Samsung NP550P7C-T06BE:
http://www.laptopshop.be/...p550p7c-t06be-azerty.html

Past net binnen je budget, en is krachtig genoeg voor jouw eisen.
De laptop heeft zelfs 878GB opslagruimte(750GB HDD + 128GB SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

bambinodekat schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:50:
De Samsung NP550P7C-T06BE:
http://www.laptopshop.be/...p550p7c-t06be-azerty.html

Past net binnen je budget, en is krachtig genoeg voor jouw eisen.
De laptop heeft zelfs 878GB opslagruimte(750GB HDD + 128GB SSD)
Ik mag hopen dat je dit niet serieus meent.

@TS:

Jouw beste optie is een Dell Inspiron 17R SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
De S15 lijkt mij de beste keus voor je. Alleen, je moet een RAM en SSD upgrade NIET bij Sony kopen. De winstmarge daarop is 1000%

Je kan ook als je hem nu al wilt het retailmodel kopen plus dan zelf er een SSD en RAM erin zetten. Dit is veel goedkoper dan als je het door Sony laat doen. Bovendien komen ze dan ook aanzetten met hun eigen connector wat je sowieso niet wilt.

Dus deze: pricewatch: Sony SVS1512V1ES plus: pricewatch: Samsung 830 series 256GB dan zit je op 1223 euro.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Iekozz schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:00:
De S15 lijkt mij de beste keus voor je. Alleen, je moet een RAM en SSD upgrade NIET bij Sony kopen. De winstmarge daarop is 1000%

Je kan ook als je hem nu al wilt het retailmodel kopen plus dan zelf er een SSD en RAM erin zetten. Dit is veel goedkoper dan als je het door Sony laat doen. Bovendien komen ze dan ook aanzetten met hun eigen connector wat je sowieso niet wilt.

Dus deze: pricewatch: Sony SVS1512V1ES plus: pricewatch: Samsung 830 series 256GB dan zit je op 1223 euro.
Alleen de Dell is gemakkelijk samen te stellen met een AZERTY-klavier, deze Sony niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
Omni schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:15:
[...]
Alleen de Dell is gemakkelijk samen te stellen met een AZERTY-klavier, deze Sony niet.
Ik had niet door dat de Sony geen AZERTY-klavier heeft, dat is toch zeker een must.
Indien dit niet mogelijk is, dan is dit geen optie, want alle computers thuis hebben AZERTY, ik ben niets anders gewend.

Alvast bedankt voor jullie input trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Omni schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:15:
[...]
Ah, dat wist ik niet, dan valt die af inderdaad. 17R SE it is :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
Dit zou natuurlijk ook kunnen, zo vaak kijk ik niet naar mijn toetsenbord, maar het is natuurlijk mooier (zeker bij achtergrondverlichting) als het toetsenbord gewoon azerty is.

Wat vinden jullie trouwens van die HP Envy?
Die lijkt mij voor zijn prijs toch ook redelijk goed te zijn, of laat ik me daar ergens vangen?
(16GB Geheugen, i7, 2x1000GB harde schijf, full HD scherm, azerty-toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
wimvanp1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:00:
[...]

Dit zou natuurlijk ook kunnen, zo vaak kijk ik niet naar mijn toetsenbord, maar het is natuurlijk mooier (zeker bij achtergrondverlichting) als het toetsenbord gewoon azerty is.

Wat vinden jullie trouwens van die HP Envy?
Die lijkt mij voor zijn prijs toch ook redelijk goed te zijn, of laat ik me daar ergens vangen?
(16GB Geheugen, i7, 2x1000GB harde schijf, full HD scherm, azerty-toetsenbord)
HP Envy is zoals de gehele Envy productlijn hopeloos overpriced. En dan ook echt nog erger dan op het niveau van Apple.

Je zou ipv de Envy kunnen kijken naar de Lenovo Y500, Asus N56 en de Vaio S15... De enigste 3 multimedia laptops die niet overpriced zijn op de huidige markt.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De envy lijnen waren nooit heel erg veel soeps wat mij betreft. En het is geen 'echte' envy, maar een dv7.

De prijs is een factor €500 te hoog wat mij betreft. €100 of €200 meer dan de inspiron 17R SE zou zou wel te doen zijn, maar het is dus €700 a €800 meer.

Voor €1500 kan je beter de Alienware M17x halen. Dan krijg je een 5x zo snelle videokaart. De Y500, S15 en N56 zie ik ook als vergelijkbare in kwaliteit met de 'envy dv7', maar een behoorlijke pak goedkoper.
Pagina: 1