Hoe een draadloos muzieksysteem opstellen ism Itunes??

Pagina: 1
Acties:

• Zoeloe80
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Hoi allemaal,

Ik zou graag een ( zoveel mogelijk) draadloos muzieksysteem opstellen voor in onze living. Bedoeling is dat we via onze iphone/ipad draadloos muziek kunnen afspelen op nog nieuw aan te schaffen boxen.

Aangezien ik een volledige noob ben op dat gebied had ik graag jullie advies hierover gehad. Ik heb al iets gehoord van DLNA ofzo? Hoe werkt zo een opstelling en wat kan ik me dan best aanschafen.

Momenteel hebben we nog niets van installatie, enkel 4 aansluitingen voor boxen in de hoeken van de living.

Budget is +- 1000 eur all in-goedkoper mag natuurlijk ook.

Mvg,

Kevin

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 09:04
Als je een iPhone hebt, zou ik eens kijken naar airplay d.m.v. een airport express op een willekeurige versterker of een dedicated airplay speaker (B&W heeft met de a5 en de a7 wel wat leuks in de handel)

zie ook http://airplayspeakers.com voor uitleg (onder learn) en een overzicht van wat er zoal te verkrijgen is.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 10:49
of een idee, de Sonos Connect.

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:19
Sonos+speakers (eigen netwerk)
of
Simple audio+speakers (via Airplay)
http://simpleaudio.co.uk

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 21:00

iChaos

It's Lupus.

Als je wat meer de DIY richting op wil kan je bijv. Raspberry Pi's plaatsen, bij voorkeur met een externe USB geluidskaart om niet afhankelijk te zijn van de DAC in de RPi. Op Android (als je dat gebruikt) heb je MPDroid om alles aan te sturen, op iOS heb je ook genoeg applicaties voor het besturen van MPD. Daarnaast kan je ook de ingebouwde HTTP streamer gebruiken om een stream op te zetten die je bijv. op je telefoon kan beluisteren.

Andere optie, als je het niet zozeer hebt over 'bovenverdieping', 'gang' maar echt individuele kamers, dan kan je als je daar ook televisies hebt staan gelijk alles even upgraden door goedkope AppleTVs op de kop te tikken en daar XBMC op te zetten. Daarna overal Airtunes aanzetten en iTunes kan alles voor je besturen.

Mijn setup gebruikt momenteel een RPi op mijn kamer aan de speakers (momenteel nog via de onboard jack), op zolder waar ik soms zit een vrije jackkabel naar de speakers waar ik mijn telefoon op aansluit en de stream van MPD open als ik daar wil luisteren, en voor de woonkamer heb ik momenteel een AppleTV met Airtunes, maar dat wil ik nog vervangen voor een andere RPi :)