Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 11:11
Beste Tweakers/Tweakettes,

Ik heb een Samsung Syncmaster T24A350. Deze gebruik ik voor mijn computer, maar wil deze binnenkort ook gaan gebruiken voor digitale TV. Het geluid van het scherm is redelijk, maar wil de audio van de TV toch via mijn Logitech Speakersetje laten lopen.

De Logitech Speakers hebben maar één simpele 3.5mm jack aansluiting en die zit nu in mijn computer. Kan ik gewoon een mini-jack splitter (2x Male, 1x Female) kopen en aansluiten. Dus de Logitech Speakers naar de Female en vanuit de 2 Males naar de TV en PC???

Het lijkt me logisch, maar zag ook dat je hiermee je speakers zou kunnen opblazen :S Vandaar mijn twijfel. Kan iemand dit voor mij ophelderen?

Bij voorbaat dank.

p.s. kijk even naar de linkjes voor de producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Wat heb je zelf al gezocht? En hoe zou je in vredesnaam je speakers hiermee kunnen opblazen? :S

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Kan gewoon, heb het zelf ook vaak zat gedaan.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12

ByteDelight

Retro computing is alive!

Een mengpaneeltje is de goede oplossing, maar dan ben je ca. 25 euro armer.

Als je kunt solderen is het voldoende om 10K weerstanden in serie met de signalen van de TV en de PC te zetten om het veilig aan te sluiten.

TV R --[ 10K ]-----.______ Speaker R
PC R --[ 10K ]-----'

TV L --[ 10K ]-----.______ Speaker L
PC L --[ 10K ]-----'

Staat bijvoorbeeld ook hier:
http://www.cheeptech.com/atarivox.html

Afbeeldingslocatie: http://www.cheeptech.com/jpegs/mixer_diagram.gif

[ Voor 16% gewijzigd door ByteDelight op 23-12-2012 13:03 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
SanderPS3 schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:47:
Wat heb je zelf al gezocht? En hoe zou je in vredesnaam je speakers hiermee kunnen opblazen? :S
Dat had ik ergens gelezen na het googlen van mijn vraag. Dat kon te maken hebben met dat je 2 signalen naar 1 box stuurt ofzo. Dat kan dan voor optelling zorgen en dus het opblazen van je speaker(s). Maar dat is volgens jou dus een broodje aap verhaal.

Verder heeft het even geduurt voor ik het gewilde kabeltje (2x male, 1x female mini-jack) had gevonden wat ook vragen bij mij opriep omdat het naar mijn idee een veelgebruikte oplossing zou zijn. Dus ik dacht dat er misschien een addertje onder gras zat.

Heel erg bedankt voor de reacties. Nu kan ik in ieder geval met zekerheid de benodigde kabels aanschaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Je kan ook de line in van je pc gebruiken en die in de windows mixer open of dicht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
Je hebt met deze monitor (eigenlijk meer een TV) toch helemaal geen splitter nodig? Verbind de uitgang van je PC gewoon met de "PC/DVI audio IN" aansluiting van je monitor en steek de speakerset in de koptelefoon-uitgang.

Als je de interne tuner van de monitorTV gebruikt hoef je verder niets aan te sluiten, als je een digitale ontvanger via HDMI aansluit ook niet. En als je naar een ander beeldsignaal schakelt heb je meteen het bijbehorende geluid, automagisch. Dat lijkt me de mooiste oplossing.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
Heb het kabeltje net binnen gekregen en het werkt niet. Schijnbaar zijn dit soort kabeltjes bedoeld om het signalen van de koptelefoon en de microfoon van een headset te splitten.

De oplossing van Xander werkt helemaal. Kon de aansluiting eerst niet vinden omdat die een beetje zat verstopt. Maar het werkt :D

Sir, You just made my day :)

Dank voor de hulp
Pagina: 1