Het gebeurt nogal eens dat ik na een tijdje zoeken eindelijk online de oplossing vind voor een probleem. Prachtig, probleem opgelost. Maar dan volgt de geniale beredenatie "dit vergeet ik echt nooit meer". Kansloos. En inderdaad, de volgende keer dat je de kennis nodig hebt kun je weer opnieuw beginnen met zoeken.
Dat je alles meteen op moet schrijven en opslaan lijkt me duidelijk, maar het moet ook weer terug te vinden zijn. Allemaal losse documentjes is ook niet echt de oplossing. Ik zit te denken aan het hosten van m'n eigen wiki-achtige site... maar ben benieuwd of er alternatieven zijn die ik over het hoofd zie
Het voornaamste is voor mij dat ik er altijd bij moet kunnen en in eigen beheer wil hebben.
Dat je alles meteen op moet schrijven en opslaan lijkt me duidelijk, maar het moet ook weer terug te vinden zijn. Allemaal losse documentjes is ook niet echt de oplossing. Ik zit te denken aan het hosten van m'n eigen wiki-achtige site... maar ben benieuwd of er alternatieven zijn die ik over het hoofd zie
Het voornaamste is voor mij dat ik er altijd bij moet kunnen en in eigen beheer wil hebben.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.