Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:11
Hallo,

ik heb de volgende opstelling: Ik heb mijn receiver (onkyo TX-SR313 via hdmi aangesloten op mijn tv (Philips 32PFL5606h). Via ARC kan ik nu het geluid van mijn tv horen via mijn surround set (Pioneer S-HS100).

Nu is het probleem als volgt: als ik op de receiver naar de radio luister gaat de tv ook automatisch aan. Dit wil ik natuurlijk niet. Andersom werkt het wel naar wens, als ik de tv aanzet gaat de receiver ook automatisch aan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb namelijk al erg in alle instellingen zitten sleutelen om het geluid van de tv via de receiver te laten lopen via hdmi.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Dat je TV aangaat als de receiver aangaat heeft te maken met HDMI CEC, de communicatie tussen beide aangesloten apparaten. Of je dit uit kan zetten durf ik zo niet te zeggen. Bij sommige merken/apparatuur werkt HDMI ARC alleen als je HDMI CEC aan hebt staan, er zijn ook apparaten waar het los in te stellen is. Het wordt een kwestie van uitproberen dus, maar in HDMI CEC moet je het zoeken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Bedankt voor je antwoord Fear! Dat in de hoek van CEC lag was me al bekend. Maar dit moet op beide apparaten aanstaan om de audio van mijn tv via hdmi op mijn receiver te krijgen. Alleen als ik nu radio wil luisteren via de receiver dan gaat ook de tv automatisch aan en dit is niet gewenst natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Dat zeg ik, HDMI CEC uitzetten lost het probleem op van het automatisch aangaan op. Bij Philips verlies je - zoals jij stelt - dus HDMI ARC. Keuzes maken dus.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Ok, bedankt! Jammer dat t niet beide kan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je Onkyo heeft voor zover ik kan zien een digitale TV in, maar die is optical. Ook heeft ie een coaxiale digitale in (maar die is voor BD/DVD), en je TV heeft een coaxiale digitale uitgang. Daar zijn dus mogelijkheden :)

Ik weet niet of je in je receiver intern ingangen kunt toewijzen aan bepaalde bronnen, maar if so dan kun je je TV via de coaxiale out digitaal op je receiver aansluiten en hoef je intern alleen die coax ingang te rerouten.
Kun je niet rerouten, dan kun je de zelfde oplossing alsnog gebruiken, maar moet je een extra convertor van coaxial naar optical gebruiken om hem op je TV ingang te hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1