• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Dag Mensen,

Mijn PC heeft het afgelopen week begeven, ineens viel de pc volledig stil. Zelfs ventilatoren doen het niet meer.

Asus P8P67 (B3) / Core i5 2500K /16 GB ram / Radeon HD 5850- 1GB, Extreme

Nu heb ik allen het moederbord, processor, geheugen en grafische kaart aangesloten. Het lampje op het moederbord gaat aan, maar na het aanzetten van de PC gaat niet eens de speaker piepen, helemaan niks.

Nu mijn vraagen:

Kunnen op huidige moederborden nog steeds worden aangesloten op een niet ATX 2.0 voeding?
Ik heb namenlijk nog een oudere 400 watt voeding liggen, met wat minder brede aansluitingen voor het moederbord. Deze voeding doet het zeker, maar ook hier blijft de PC dood.

Is het nog handig de PC te testen met een ATX 2.0 capable voeding?
Zou de PC moeten starten (ventalitoren draaien) zonder videokaart?

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31
Al geprobeerd om een andere videokaart te gebruiken of andere pci-e slot?

• superrutger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01-2013
Wat voor form factor voeding heb je er nu in zitten en werkte hij eerst wel met deze voeding als je bijvoorbeeld een SFX voeding hebt kan je geen -5v DC power erbij hebben mischien dat dat het is ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de PC totaal niet aan gaat als je op de knop drukt is of het moederbord overleden, of hij is niet goed aangesloten, of de voeding is stuk. :) Zeker als je géén piepjes krijgt.

Maar neem voor de zekerheid de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door, hij is er niet voor niets. :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2012 12:25 ]

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Dank voor alle antwoorden, ik ga het opstartproblemen topic bekijken. En inderdaad, het is heel misschien de voeding, maar het moederbord is waarschijnlijker. Ik ga nog eens proberen of ik kan testen met een andere ATX 2.0 power supply.