Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-04 14:49
Beste Tweakers,

mijn pc valt onregelmatig uit bij normaal gebruik ( dit varieert tussen de 10 minuten tot 30 minuten na opstarten).

Begin vorige week begon de ellende en kreeg ik de melding dat de PC was afgesloten vanwege een "electrical surge". Gelijk wist ik dat het om de voeding ging, ik heb het vervolgens even laten rusten en een paar uur daarna weer geprobeerd, zelfde melding.

De dag erna zette ik mijn PC weer aan met de hoop dat de melding weg zou zijn, dit klopte. Maar de PC viel wel nog uit. Het probleem waar ik nu dus mee zat was dat de PC uitviel maar ik geen enkele vorm van foutmelding krijg (ook geen BSOD). Ik heb een systeemherstel uitgevoerd en dit heeft niet geholpen.

Nou viel het me op dat mijn systeem sowieso een beetje vreemd deed dus besloot ik maar eens de boel te formatteren, dit is met succes verlopen. Ik heb de hele avond (pakweg 4/5 uurtjes) zonder enkel probleem drivers en applicaties kunnen installeren. Toen ik hiermee klaar was ben ik naar bed gegaan, de volgende morgen na een aantal minuten viel de PC wederom uit, ook zonder melding.

Heeft iemand suggesties over hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt.

EDIT: Excuses, specificaties zijn niet geheel onbelangrijk.

MOBO: Asus P8Z77-V
CPU: I5 2500K @ 3.3 Ghz
RAM: 2x 4GB Corsair Vengeance
GPU: MSI TwinFrozr III 6950HD @ stock
PSU: Corsair GS700

[ Voor 7% gewijzigd door rodnaZ op 23-12-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:53
Al geprobeerd met een andere voeding? Specificaties van de PC?

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
PCBaas schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:53:
Al geprobeerd met een andere voeding? Specificaties van de PC?
Heb geen andere PSU geprobeerd, zal dit vanmiddag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
Update: Probleem is zoals het er nu voor staat opgelost, schijnbaar lag het dus aan mijn GPU. Ik heb geen flauw idee hoe of wat. Oplossing: Simpele driver update. 8)7