Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies: High End media player

Pagina: 1
Acties:

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10 20:21

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Mijn vader ( high end audio freak ) wil graag zijn cd's, super audio cd's en blue rays, digitaal opslaan en kunnen afspelen. Uiteraard met zo min mogelijk of geen verlies van geluid en/of beeld.

- Het liefst met goede software. Zodat hij netjes door menu's etc kan bladeren
- Zelf omzetten van zijn cd's / SACD naar storage mediaplayer zonder kwaliteitsverlies ( dus geen mp3, maar wav ??? of nog beter formaat ? )
- Geen verlies bij overzetten blue rays naar storage, dus alle audio behouden.
- Liefst iets van raid, zodat er een disk uit kan vallen.

Wat is hierin mogelijk ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik ken geen pakketten die dit verhaal alles-in-1 afdekken. Ik zou wel voor zelfbouw gaan, htpc achtig idee, dan heb je met een raid mobo en XBMC punt 1 en 4 getackeld :)
voor punt 2 en 3 kun je dan willekeurige software gebruiken die je op de htpc kan bedienen?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Alles is mogelijk lijkt me...
Verder is je TS wat gefragmenteerd. Audioconversiesoftware is geen electronica, dus dat moet je in een ander topic zoeken. Een juiste interface is ook software, die overigens gewoon klinkt al elke willekeurige file browser.
"iets van raid" suggereert dat er nog wat gestudeerd mag worden voor je aan de slag gaat.

Verder; wat is high end? Hoe goed is het gehoor van je vader? Hoe goed is de apperatuur die er staat (speakers, kabels, receiver, enz.)?

Wat is het budget?
Dat zijn vragen de je moet kunnen beantwoorden voor je echt goed geholpen kunt worden.

Addicted to silent computing

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10 20:21

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Budget: niet echt van toepassing

Geloof me: met high end bedoel ik ook high end. Dat is apparatuur in het rijtje: Krell, Sonus Faber etc. Redelijk de top wat er te vinden is.

Zelf zat ik te denken aan een goede NAS, of misschien een PC met raid ( die staat niet erg ver weg van zijn audio spul ) i.c.m. met een goede media player. Pa kan zelfs niets bouwen en ik heb daar weinig zin in, moet ik eerlijk zeggen. Dus het liefst iets "out-of-the-box".

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Excubitor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-12-2016
Als budget geen probleem is en je vader een echte audio freak dan is misschien de NAD M50 i.c.m. NAD M52 een optie. Kom je wel al gauw in de buurt van 5.000,- euries.
Rippen van de blu-rays zal vermoedelijke nog wel via een PC gedaan moeten worden en dan naar de M52 overgezet moeten worden.
CD's gaan dus volautomatisch als de combinatie hebt van beide NAD apparaten.
Check anders hifi.nl voor de review.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Kijk eens bij Wifimedia op de site. Of, indien mogelijk, ga er eens langs, het is een leuke winkel
Wifimedia heeft leuke dingen op streaming audio en video gebied. Vooral op streaming audio lopen deze mogelijkheden nogal uiteen. Voor streaming video is de keuze veel beperkter.

Ik zou zelf gaan voor een NAS als opslag met Raid mogelijkheden.
Een Dune Smart D1 voor afspelen van streaming video. Dune Smart zal volledige Blu-Ray rips gewoon afspelen met menu en al
Voor audio minimaal een Sonos installatie maar in High-End ben ik niet thuis.

Voor afspelen van Blu-Ray kan hij ook gaan kijken naar een speler van Oppo. Deze kan ook overweg met streaming media maar is in de basis een hele goede Blu-Ray speler. Wil je echt over naar puur streaming video, dan is de eerder genoemde Dune een betere keus. Ik heb hier toevallig gisteren nog met iemand over gesproken (Oppo als mediaspeler)

Het rippen van Blu-Ray kan gewoon op de Computer en daar is voldoende goede (gratis) software voor te vinden. Dit rippen gaat sowiezo zonder kwaliteitsverlies.

Voor het omzetten van CD en SACD naar WAV,FLAC o.i.d kan ik je ook niet helpen. Wellicht dat Wifimedia (heeft ook een forum) hier een goed antwoord op heeft. Het omzetten van A naar B zal altijd concequenties voor de kwaliteit hebben. Maar welke optie het beste is weet ik niet.
Pagina: 1