Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Momenteel ben ik mij aan het orienteren voor een micro hifi set. Het valt me echter op dat er maar bar weinig informatie te vinden is over dergelijke setjes, bijvoorbeeld niets van vergelijkende tests. Ik hoop dat jullie mij wellicht een beetje op pad kunnen helpen!

De bedoeling is dat het micro hifi setje aangesloten wordt op mijn sony NX720 TV en ik dus ook altijd het geluid van de TV via het micro setje laat lopen. Hij wordt dus gebruikt voor TV, film, muziek en games.
Momenteel heb ik nog een Logitech x230 2.1 pc speakerset aangesloten op de TV. Dit geeft best een aardig geluid, alleen geeft soms wat te veel bass.

Redenen waarom ik mijn zinnen gezet heb op een micro setje zijn:
1. Ik mis momenteel een radio behoorlijk, als ik radio wil luisteren moet ik dat via de TV doen.
2. Een 2.0 set heeft sterk mijn voorkeur
3. Lekker klein, dus past mooi tussen mijn huidige opstelling
4. Op dit moment wil ik geen giga bedrag uitgeven

DLNA / wifi ondersteuning zou fijn zijn, maar zeker geen must gezien mijn budget (onderstaande hebben het bijvoorbeeld niet). Volle bass weergave vind ik belangrijk, maar de bass moet niet de overtoon hebben.

Morgen is koopzondag en ga ik eens een kijkje nemen bij de Mediamarkt en BCC.

Er zijn een paar die wellicht interessant zijn:
- Philips MCD712: http://www.mediamarkt.nl/...2,10259,346242,55271.html
- Samsung E430D: http://www.mediamarkt.nl/...,10259,346242,547718.html
- Pioneer xhm30vk (wel minder vermogen): http://www.bcc.nl/pioneer-xhm30vk-zw.html

Zoals jullie zien shop ik rond de 200 Euro (en de kleur zwart), maar tussen de 200-300 Euro is ook ok.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat het geluid betreft: zorg dat je ze kan beluisteren, bij voorkeur met je eigen muziek. De specificaties zeggen eigenlijk niks over het geluid. Kijk ook of je de mogelijkheid hebt om het geluid in te stellen (equalizer).

[ Voor 13% gewijzigd door TBTL op 23-12-2012 09:51 ]

• Spurlie
Ik neem toch wel aan dat bijvoorbeeld de drie voorbeelden sowieso een flinke verbetering zijn ten opzichte van het logitech setje dat ik nu gebruik?

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Op zich leuke setjes maar waarom de keuze voor dvd als je ook dergelijke systemen kunt aanschaffen op blue ray? (ik kijk zelf richting 300 dus geen idee of ze er voor 200 zijn )

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Spurlie
Ben niet perse gebonden aan dat budget. Als ik voor +\- 300 euro een veel beter systeem kan kopen dan ben ik zeker bereid dat uit te geven. Overigens is dvd/blue ray functionaliteit voor mij niet zo belangrijk. Om films te kijken gebruik ik toch mijn mediacenter.

Dlna functionaliteit lijkt me trouwens wel erg fijn op de hifi (direct streamen vanaf de laptop/telefoon/etc), maar ik kan er maar weinig vinden...

Wie o wie kan mij een beetje op de goede richting helpen? Bij bcc en mm hebben ze ook maar een beperkt aantal modellen staan helaas.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik ben zelf ook in de markt voor een soortgelijk setje, maar met een iets hoger budget. Tussen de 400-500EUR schijnt de Denon D-M39 het beste te zijn wat je kan kopen in die prijscategorie. What Hifi heeft er ook een review van online staan en ze zijn lovend over de set.
Zelf wacht ik nog even op een actie (bijv. BTW dagen) voordat ik tot aanschaf over ga. Wellicht is dit een goed alternatief, mits je bereid bent iets langer door te sparen.

[ Voor 6% gewijzigd door VeeGee op 26-12-2012 11:24 ]

• Spurlie
Aan de Denon mis ik alleen de dlna functionaliteit. Na een lange tijd zoeken heb ik een pioneer mini set gevonden die eigenlijk alles heeft wat ik zoek (dlna voor mijn pc/laptop/android en airplay voor mijn iPad):
http://www.pioneer.eu/nl/...02/227/X-HM71-K/page.html

Ik kan hier echter geen een review van vinden en helaas is deze niet in de buurt te beluisteren... Weet iemand of hier een review van is?

En weet iemand of via airplay ook video (bijvoorbeeld youtube) vanaf de iPad naar de hifi gestreamed kan worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Spurlie op 27-12-2012 01:28 ]

• Spurlie
Zojuist de Pioneer Hm71 besteld, die ik waarschijnlijk zaterdag kan ophalen.
Helaas zonder te beluisteren, maar zou die niet bevallen kan 'ie gewoon geruild worden.

Vraag me eigenlijk een beetje af hoe goed de bass is vergeleken met mijn huidige Logitech X-230 set...

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:36
Spurlie schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:48:
Vraag me eigenlijk een beetje af hoe goed de bass is vergeleken met mijn huidige Logitech X-230 set...
hoeveelheid bas van de yamaha is minder, maar de kwaliteit is ongetwijfeld beter (= strakkere bas, minder overheersend.).

Het zal wennen zijn, maar naar verloop van tijd absoluut beter bevallen. Ik vergelijk het maar met de TV van mijn schoonouders, die op de showroom-stand stond. Dit heb ik aangepast waardoor ze de indruk kregen dat het beeld veel fletser was. klopt ook, maar het gras van een voetbalveld werd nu in ieder geval niet meer weergegeven als een lichtgevende bak groene neon :*)

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 07:02
Even een flinke schop. Aangezien ik over hetzelfde product (Pioneer X-HM71) een vraag heb, lijkt het mij overbodig een nieuw topic te openen.

Anyway, ik wil dus een HiFi-setje aanschaffen. Ik luister de laatste tijd vrijwel uitstluitend nog naar internetradio. Nu gaat via een app op mijn Boxee box. Dus TV aan --> Boxee aan --> app starten --> station zoeken --> tv aan --> hifi set aan --> luisteren. Vrij omslachtig dus. En aangezien mijn Sharp MD MX10 na zo'n 15 jaar nog altijd trouwe dienst bewijst, verdient hij wel zijn pensioen.
Wat ik zoek is dus een HiFi set met internetradio. Zodoende kwam ik uit de de Pioneer X-HM71. Veel meer eisen heb ik niet echt. Ik zal hem dus gebruiken om internetradio te beluisteren. Daarnaast zal ik mijn televisie erop aansluiten zodat ook het geluid van mijn Xbox en Boxee via de set gaan.

Maarrr, nu is dit setje al ruim een jaar op de markt en kost nog steeds meer dan 400 euro. Doe ik er verstandig aan dit apparaat nu nog aan te schaffen? Is hij niet inmiddels al verouderd? Of kan ik beter wachten op een nieuwe serie van Pioneer (of ander merk)?
Pagina: 1