Praktijksnelheid power(LAN)plugs

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
Ik ben benieuwd naar een indicatie van overdrachtssnelheid in het netwerk met power(LAN)plugs.
Zowel tot 100mbps als 500mbps als gigabit.
Ik heb nu 85mbps-plugs en ik haal overdag 9mbps maar 's avonds zakt de snelheid in tot 1,5mbps.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 22:19
Je bedoelt HomePlug? In mijn geval werkte het gewoonweg niet (huis uit 1975), maar ken ook mensen die in nieuwbouwhuizen goede ervaringen hebben. Wifi-N eventueel op de 5GHz-band werkt wel weer goed.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-12 22:36
haal je niet mbps en mbs door de war ? 85mpbs is namelijk ~10mb/s. en hoe test je het ?

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
Ik heb een tijdlang (uit noodzaak) twee Devolo 200 Mbit adapters moeten gebruiken. De software gaf een linksnelheid van 198 mbit/s beide kanten op (dus bijna perfect). Helaas kwamen ze op echte snelheid niet eens aan de 50. Bleven steken rond de 40-45 Mbit/s.
Ervaringen met deze adapters zijn wisselend. Er is ivm storingen bij gebruik voor TV een aantal maanden bijgehouden wat voor huizen ze in gebruikt werden, waar er storingen optraden. Hier is niet uit gebleken dat het bouwjaar iets van invloed heeft. Ook het type energiemeter (draaischijf, elektrisch, slimme meter) en een aantal andere zaken werden toen bekeken, maar ze konden geen eenduidige oorzaak aanwijzen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

justahuman schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:10:
haal je niet mbps en mbs door de war ? 85mpbs is namelijk ~10mb/s. en hoe test je het ?
Zeg het dan goed ;). 85 Mbps (Mbit/sec) en 10 MB/sec. :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een topic op deze manier gaat niet echt iets opleveren ben ik bang.
Je topicstart is niet veel meer dan 'mijn snelheid is nou niet echt hoog, wat is jullie ervaring' waarbij vervolgens het topic verandert in een opsomtopic waarbij iedereen gaat roepen dat het bij hem juist wel of niet goed werkt(e).

Geef nu eens goed aan wat voor adapters je gebruikt, hoe je ze aansluit, wat je problemen zijn, en wat je zelf al gedaan hebt.

Tip 's avonds verbruik je meer stroom dan overdag (lampen, TV, wasmachine, vaatwasser, etc.)

Tijd voor een nieuwe sig..

• timmie1
@iedereen:

Ik heb het gewoon letterlijk van de adapter afgehaald.
Voor die verbeteringen kun je dus beter even de fabrikant corrigeren :P

Het gaan om 2 witte Netgear 85mbps powernetadapters. Ze worden gewoon aangesloten met UTP's aan modem en router. In een van de kamers is de elektrische installatie door aannemer toen deels verzorgd d.m.v. aaneengesloten slinger van verlengsnoeren achter plinten. De homeplug zit echter op een van de enige 'goede' contacten dat niet uitmaakt van die 'slinger'.

However, op antwoord te geven op de vragen:

De snelheid test ik met speedtest.net, speedtest.ziggo.nl en de overdrachtssnelheid tussen LCD-tv (die aan de andere kant staat) en laptop (uiteraard bedraad).

Ik heb een oud huis en merk dat 's avonds, als de lampen, kerstboom en tv aangaan dat de snelheid daalt tot 1,5 Mbps (van de acht die ik overdag heb).

Omdat ik niet tevreden ben met die snelheid (we betalen voor 6,5MB/s), wil ik weten of er een stel betere plugs zijn. Ik begin nu met 1e fase van modernisering UTP cat 5 kabels die door heel het huis lopen maar aangezien dat lang gaat duren (en we allemaal wel flink downloaden en streamen) is die 1,5 Mbps veel te weinig.

@Koffie, ik had zelf ook door dat de snelheid enorm daalt met het toenemen van stroomverbruik maar alsnog bedankt voor de tip :9

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt wel andere homeplugs aanschaffen, die rommel gaat nooit fatsoenlijk werken.
Alle apparaten waar ook maar iets van elektronica in zit, storen op het elektriciteitsnetwerk. Vooral op die krengen van homeplugs.
Ik heb al bij verschillende mensen thuis die dingen weggegooid en een fatsoenlijke wireless router neergezet, en er een beetje moeite voor gedaan om utp-kabels op de juiste plaatsen aan te brengen. Nooit meer klachten gehad.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:48
timmie1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:52:
@iedereen:

In een van de kamers is de elektrische installatie door aannemer toen deels verzorgd d.m.v. aaneengesloten slinger van verlengsnoeren achter plinten. De homeplug zit echter op een van de enige 'goede' contacten dat niet uitmaakt van die 'slinger'.
Als een aannemer dat zo gemaakt heeft dan is dat geen aannemer maar een beunhaas...
Indien er ooit een controle zou plaatsvinden mag je alles achter je plinten uit slopen. Een stekkerdoos vanuit een officiele wandcontactdoos oke, maar een "slinger" van stekkerdozen/verlengsnoeren....

Homeplug's zijn zoals gezegd heel erg gevoelig voor storing, dat kenmerkt zich door instortende bandbreedtes bij elke overgang (stekkerdoos/wcd) Het beste is om ze toe te passen direct in een stopcontact in de muur.
Voort is alles wat ook maar een beetje storing veroorzaakt funest (motor van wasmachine/droger/stofzuiger, een sputterende computervoeding, dimmers etc.)

• timmie1
Ik vond het zelf ook gepruts, dat met die verlengsnoeren.
Helaas ben ik nu niet in staat om dat allemaal te veranderen.

De homeplugs zijn nu ook redelijk afgeschermd, aan beide kanten zijn er alleen pc's notebooks, lcdtv e.a. soortgelijke apparaten in de buurt.

Ik moet nu gewoon even tijdelijk wat snellere homeplugs hebben, die zelfs 's avonds niet onder de 10 Mbps zakken (in afwachting van aanleg nieuwe Cat6 infrastructuur...)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die garantie heb je nooit :o

1) de verwachtingen die marketeers van die meuk doen zijn onzinnig opgeblazen. Een "500Mb/s" set zal IRL onder perfecte omstandigheden max 50Mb/s halen - maar dat is dus pal naast elkaar op zelfde stopcontact, en dan heb je zo'n set niet nodig. Realistisch is max 30Mb/s voor de "500Mb/s" setjes, maar dat is echt max. Het kan tot onder 1Mb/s zakken als je stroomnet niet vriendelijk is - of gewoon niet werken. Wees blij dat het werkt, dat valt al mee...
2) al werkt het, al heb je af en toe 10Mb/s of beter, zodra iets verandert op je stroomnet, al is het een koelkast die aanspringt of een stofzuiger die aangesloten wordt, het kan de boel om zeep helpen. Ook wat je zelf eenmaal behaald hebt kan nooit gegarandeerd worden.

Al met al shitszooi ja. Gebruik liever UTP, of als dat echt "niet kan" (imho bullshit, maar dat is andere discussie) MoCA als alternatief als je coaxkabels hebt liggen. Dat zijn de enige twee technologieen waar je redelijke gegarandeerd en bovenal stabiel goede snelheden kunt halen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1