• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 19:01

Saven

Administrator

Topicstarter
Hey Tweakers, ik zit eigenlijk met het volgende: mijn PC is nu ongeveer 3 jaar oud, en is na een tijdje in gebruik te zijn geweest (dus bijv een dagje werken) wat aan de trage kant aan het worden. Hij is tussendoor wel eens geformatteerd geweest enzo, maar draai nu denk ik ruim een half jaar op deze installatie.

Wat me dan vooral opvalt bijvoorbeeld, is dat Outlook traag tevoorschijn komt terwijl ik het programma wel aan heb staan (geminimaliseerd) en dat Chrome bijvoorbeeld er lang over doet om alle vensters te sluiten, of een tabblad te openen die ik lang niet meer heb geopend.

Ik weet eigenlijk niet wat precies de oorzaak hier van is. De HDD? Of m'n RAM? Volgens taskmgr gebruik ik 'slechts' 2,2 GB van de 4GB, en zou het naar mijn idee daar niet aan kunnen liggen. De HDD heeft nog de helft van zijn capaciteit over (1TB). Defraggen doe ik niet, ik meen te weten dat Windows 7 dit zelf doet, en vaak beter doet dan andere softwarepakketten.

Any thoughts? :)

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 09:46
Ligt waarschijnlijk aan je HDD, een oplossing zou een ssd kunnen zijn.

Verwijderd

Het kan zijn dat je energie beheer aanstaat (in configuratie scherm) en bijv. na een X minuten de schijven uit zet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Marco1994 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:10:
Ligt waarschijnlijk aan je HDD, een oplossing zou een ssd kunnen zijn.
Misschien als er iets echt mis is met zijn schijf. Anders is het natuurlijk onzin. Het niet zo dat sinds er SSD's bestaan alle PC's met HDD ineens enorm langzaam zijn.

@TS.

Als het RAM geheugen niet volzit is het misschien de CPU die ergens hard mee bezig is ?

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm nee de CPU is nergens mee bezig. Ik zal eens in de gaten houden wat de CPU doet als ik daadwerklijk een venster als Dreamweaver wil sluiten, of Outlook openen, na een tijd.

Windows zegt zelf (ik heb een analyse gedaan) dat de schijf 0% gefragmenteerd is :P

• superrutger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01-2013
ik merk na een tijd dat ik allemaal onzin op me pc heb staan qua programma's dat opruimen werkt bij mij altijd wel wat en kijken of je geen files op je desktop hebt staan die worden allemaal geladen in de ram.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
superrutger schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:56:
ik merk na een tijd dat ik allemaal onzin op me pc heb staan qua programma's dat opruimen werkt bij mij altijd wel wat en kijken of je geen files op je desktop hebt staan die worden allemaal geladen in de ram.
Hmm, iemand die dat kan bevestigen?

• superrutger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01-2013
Saven schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:37:
[...]

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=699074
misschien een interessante site om naar te kijken ik zal het zelf volgende week ergens testen en een thread starten op het forum om te kijken of ik een duidelijk verschil kan krijgen. }:O

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Saven schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:37:
[...]

Grote onzin. Sterker nog, als Windows dat allemaal in het geheugen zou zetten, dan wordt het daarmee juist toch een stuk sneller? RAM is immers vele malen sneller dan HDD.

Waar deze wijsheid mogelijk vandaan komt is dat het in domein omgevingen met roaming profiles sneller is als je je profiel zo klein mogelijk houdt. Als je desktop dus in je profiel staat (wat het standaard doet) en je gebruikt roaming profiles, en je zet veel data op je desktop, dan wordt bij elke logon/logoff actie gekeken of daar nog wijzigingen in zijn en deze gesynchroniseerd met de server. Hoe meer data, hoe langer dat duurt.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Die dingen gebruik ik allemaal niet nee hehe :P Of is het zo dat dingen die lang niet in het ram gebruikt zijn op de hdd gezet worden oid dat het daarom lang duurt?

[ Voor 51% gewijzigd door Saven op 24-12-2012 18:33 ]

Pagina: 1