MacBook air en externe hdd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342185

Topicstarter
Ik ga binnenkort op stage in het buitenland en heb een MacBook air met 64gb ssd erin.
Nou moet ik windows erop runnen omdat ik voor de stage wat programma;s nodig heb die op de mac niet draaien.

Nu is mijn vraag kan ik windows op de externe hdd installeren en daarop al mijn windows programma's installeren of is dat onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Helaas is bootcamp niet mogelijk op een externe schijf. Wat overigens een oplossing kan zijn is Parralels/VMware gebruiken. Hiermee kun je wel een windows versie vanaf een externe schijf draaien, maar moet je laptop krachtig genoeg zijn omdat macosx windows moet emuleren. Aangezien je 64GB heb vermoed ik dat je een 2010 of ouder model hebt, correct?

[ Voor 81% gewijzigd door Fietsbel op 22-12-2012 22:25 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Correct fietsbel ik heb de eerste "nieuwe" Mac Air.

Kan ik ergens opzoeken of deze krachtig genoeg is om windows via parralels/VMare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik een 11" 1.4Ghz Core2Duo met 4GB geheugen (2010 model), en heb zelf ook al eens windows op een externe HD ge-emuleerd. In mijn ogen ging het niet geweldig, ik wilde namelijk office gebruiken, dat ging nog wel, maar een forse .wmv afspelen ging te schokkend.

Over welke software hebben we het? wellicht dat ik het al geprobeerd heb

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 22-12-2012 22:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het gaat om visio, acces en spss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Die heb ik niet geprobeerd, helaas.

Ik raad aan om het toch even te proberen dmv een ge-emuleerde Windows. Onder osx 10.8.2. werkte bij mij alleen VMware, Parallels gaf problemen. Wellicht dat dit met een patch is verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fietsbel op 22-12-2012 23:00 ]

39

Pagina: 1