Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop met mat scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste allen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe laptop maar heb nog steeds niet mijn zin gevonden...

Mijn "eisen":
- mat scherm
- 13-15 inch
- multi-tasking
- superstil en snel opstarten (laptop staat op bij het studeren voor als ik iets wil opzoeken...)
- goed toetsenbord, azerty (moet vaak artikels schrijven, powerpoints maken)

Mooi meegenomen maar minder prioritair:
- <2 kg
- hoge schermresolutie
- number key pad

Op de laptop zullen nooit games gespeeld worden.

Budget: +/- 1000 euro.

Weet iemand hoe ik snel laptops kan selecteren die een mat scherm hebben? Dat is namelijk een absolute voorwaarde naast de andere specificaties...

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg,

Thomas

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
Ik zou is kijken tussen de Toshiba Pro serie's daar zitten een hoop Matte tussen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo'n beetje alle Samsung Ultrabooks hebben een mat scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar kan ik bijvoorbeeld op pricewatch van daaruit (mat scherm) laptops kiezen?

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Bij de meeste BTO's kan je ook kiezen voor een mat scherm.
Deze kan je zelf aan je wensen aanpassen zoals het Azerty toetsenbord.

Mijn BTO X-book 17CL48 is tijdens normaal gebruik (internetten, tekstverwerken e.d.) echt fluisterstil, ik neem dat de 15" variant net zo stil zal zijn.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Blackbird024 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:16:

Mijn BTO X-book 17CL48 is tijdens normaal gebruik (internetten, tekstverwerken e.d.) echt fluisterstil, ik neem dat de 15" variant net zo stil zal zijn.
En BTO is dus zeer sterk af te raden 8)7 . DM [Verwijderde gebruiker] voor de gein maar eens waarom..

Anyhow: Meeste Asus schermen zijn ook mat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
HP heeft laptops met ontspiegeld scherm. Of het echt beter is durf ik niet te zeggen.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sony Vaio s13 met ssd is je laptop :)

Verwijderd

Topicstarter
Sj44k13 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:47:
Sony Vaio s13 met ssd is je laptop :)
Deze stond idd ook bovenaan, vroeg me gewoon af hoe ik effeciënt alle andere laptops met mat scherm snel kan vergelijken.

Bedankt hé voor de reply's!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
vaio s15 ips...
gewoon omdat deze een VEEEL beter scherm heeft als de s13.

je kan niet filterren op mat scherm..

dell 15r SE heeft ook een mat 1080p scherm (veel goedkoper en het scherm e.d. van sony s15 is mooier)
toch zou ik met dit budget kijken voor een mooie s15...

i5 uit de ivy bridge generatie
4gb memory (kan je zelf upgraden)
320gb hdd (zelf even een SSD regelen)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met de duurzaamheid sony's? Heb geen ervaring met sony

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sony Vaio's zijn van prima kwaliteit, maar je krijgt wel vaak net iets mindere specs dan bij de concurrentie. Helaas zijn er geen vergelijkers die kunnen filteren op mat of glanzend scherm. Je zal dus zelf een lijstje moeten maken van interessante laptops en die naast elkaar zetten.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Misschien de ASUS UX32VD... (FHD versie)
http://www.2compute.net/ASUS362991.htm is zowat de enige winkel die de azerty op voorraad heeft aan de lage prijs.

Maar dan heb je wel geen numpad.

[ Voor 43% gewijzigd door Dima_2005 op 23-12-2012 10:32 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Sony S15 is de machine waar je naar moet kijken. Deze heeft een IPS Full HD scherm ten opzichte van de S13... Een veel beter scherm dus. Ook weegt deze maar 1,89KG, is stil, goed toetsenbord met numpad (heeft de S13 weer niet).

De kwaliteit van de Sony S series is bovengemiddeld goed, weinig klachten met uitzondering van de service van Sony.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips manne!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

En BTO is dus zeer sterk af te raden . DM Darkstone voor de gein maar eens waarom..
Zeg Darmstone wat is dit nou voor een slappe vertoning??
Omdat je weet dat ik publiekelijk al je onzin argumenten over BTO neersabel ga je nu maar via DM mensen proberen te vergiftigen?

Manmanman, ik kan hier geen respect voor opbrengen hoor.
Modbreak:En ik kan geen respect opbrengen voor je taalgebruik. Als we niet op een normale manier kunnen communiceren, dan communiceren we maar niet.

Voor de mensen die geven om feiten en niet om subjectieve afzeikrants, BTO werkt prima.
Kom maar langs voor een first hand look naar een BTO 17CL47.

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 23-12-2012 17:01 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
^^^^ Compleet mee eens!

Ook bij mij mogen mensen langskomen om mijn 17CL48 in het echt te komen bekijken.
Ik heb mijn laptop nu een paar maanden en sta nog steeds achter alles wat ik ook in mijn review gezet had. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Blackbird024 op 23-12-2012 12:56 . Reden: Extra tekst toegevoegd ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:58
Darkstone is sowieso pro Dell, dus niet bepaald objectief.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tijgert schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:28:
[...]

Omdat je weet dat ik publiekelijk al je onzin argumenten over BTO neersabel ga je nu maar via DM mensen proberen te vergiftigen?

Voor de mensen die geven om feiten en niet om subjectieve afzeikrants, BTO werkt prima.
Waar komt deze aanval ineens vandaan? Darkstone heeft dit nooit zelf gezegt...

Als je niet gaat gamen en ook geen zwaar photoshop werk gaat doen kan je naar ultrabooks kijken, lange accuduur, snelle performance door de SSD en veelal een mooi mat scherm.

Bijv. Asus zenbook serie

• Vinand
Blackbird024 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:16:

Niet echt een sterke keuze aangezien er geen games mee gespeeld gaan worden. En dat is nou net de essentie van deze machine. Daarintegen is die wel behoorlijk zwaar en heeft die gewoon een TN scherm in verhouding tot de IPS schermen die aangeboden worden bij de alternatieven.
Tijgert schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:28:
[...]

Kom op man, waar slaat dit nou weer op?
Waarom moet je nu alweer uit het niets personen aanvallen?

Reageer hier a.u.b. niet op in de forum (stuur maar een DM als je een debat wilt houden)!
GioStyle schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:56:
Hij kraakt het merk net zo vaak af als hij het ophemelt.
En wat zijn Blackbird en Tijgert dan volgens die logica? (zijn ze wel betrouwbaar?) :|
Dima_2005 schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:29:
Misschien de ASUS UX32VD... (FHD versie)
http://www.2compute.net/ASUS362991.htm is zowat de enige winkel die de azerty op voorraad heeft aan de lage prijs.

Maar dan heb je wel geen numpad.
Ik zou deze laptop niet overwegen vanwege de hitte problemen die bekend staan bij de Ux32VD, je kunt beter kijken naar de Zenbook zonder GPU. Er word namelijk duidelijk gezegt dat de laptop niet gebruikt word om mee te gamen. De zenbook zonder GPU heeft ook een lager gewicht, net een stapje dunner en heeft een flink langere accuduur. Dat is zeer zeker ook een sterke keuze

Maar alsnog gaat mijn stem uit naar de Vaio S15, met daarbij een SSD die de topicstarter er zelf in zou kunnen stoppen. Die voldoet letterlijk aan alle eisen die opgenoemd zijn,

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

GioStyle schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:56:
Wijs mij één post waar ik volgens jou een dell aanraad waar een ander merk een beter idee zou zijn, en je mag van mij elke post beweren dat ik pro dell zou zijn totdat ik het issue heb gefixt.

Ik stel deze vraag altijd als iemand vind dat ik te veel dell's aanraad, maar ik heb nog nooit antwoord gekregen.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Waar komt deze aanval ineens vandaan? Darkstone heeft dit nooit zelf gezegt...
Ik denk dat jij niet zo heel erg aandachtig de eindeloze discussies in diverse topics hebt gevolg de laatste tijd.
Het continue afkraken van BTO door 'the usual suspects' is voorspelbaar en misleidend maar was tot op nu publiekelijk.

'gelukkig' merkte ik dat meestal wel op en had ik mijn repliek altijd wel klaar. Nu echter, omdat ik ze telkens dwarsboomde, probeert men ondergronds vuil te spuien.

Mijn 'aanval' is puur een reactie op de zoveelste poging van de bekende blinde BTO haters om mensen weg te jagen. Ik weiger net te doen alsof er niks aan de hand is en het mij toch niet deert als een goeddenkende medetweaker advies en informatie wilt en door andermans subjectiviteit wordt beïnvloed.
(nee, niet alle meningen zijn per definitie subjectief).

Nogmaals, BTO is een prima apparaat serie met plussen en minnen zoals alles dat heeft.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Alleen doet D4NG3R zijn uitspraken niet op basis van wat ik heb gezegd, maar op basis van de persoonlijke ervaringen die jij zo belangrijk vind.

Verwijderd

Topicstarter
Maar alsnog gaat mijn stem uit naar de Vaio S15, met daarbij een SSD die de topicstarter er zelf in zou kunnen stoppen. Die voldoet letterlijk aan alle eisen die opgenoemd zijn,
Vanmiddag eens gaan bekijken in Mediamarkt. Lijkt me inderdaad schitterende machine, alleen ben ik wat ontgoocheld over het toetsenbord, waarbij de aanslagen toch echt niet vlot gaan (al is dit misschien omdat ik het nog niet gewend ben...)

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
ThinkPads hebben ook eigenlijk altijd een mat scherm en een goed toetsenbord* + trackpoint O+ Heb zelf laatst ook eens lopen kijken naar de nieuwe modellen en vond de T430s wel mooi (1,8 kg en een variant met 1600x900 resolutie) In Nederland zijn de X, T en W series wel duur :-( Edge is dan goedkoper.

Volgens mij krijg je een number key pad bij laptops sowieso alleen bij de grotere 15.6" en 17" modellen en dan heb je ook dat je standaard toetsenbord niet meer gecentreerd is t.o.v. van je scherm en ik weet niet of dat fijn is als je veel moet typen :p

Heb met Sony Vaio's niet echt ervaring, maar van wat ik gelezen heb schijnen ze wel goede schermen te hebben.

* Alleen ervaring met aantal IBM ThinkPads :)

Verwijderd

De meeste 15.6" hebben momenteel een numpad, al vind ik dat met mijn E6520 maar brak werken (ik gebruik het numpad dan maar puur als navigatie..). Uitzonderingen zijn inderdaad de thinkpads en de inspiron 15R SE.

Ik heb zelf een E6520 van marktplaats gehaald. Ruim binnen jouw budget, mat scherm, uitmuntend toetsenbord (behalve het numpad, dan) en doet het 9 uur op een lading. Thinkpad T430-jes en kleinere latitudes zijn ook volop te vinden. Ik vind dat er buiten de zakelijke series weinig te krijgen is in <15.6" segment.

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:57:
[...]

Vanmiddag eens gaan bekijken in Mediamarkt. Lijkt me inderdaad schitterende machine, alleen ben ik wat ontgoocheld over het toetsenbord, waarbij de aanslagen toch echt niet vlot gaan (al is dit misschien omdat ik het nog niet gewend ben...)
hhm vreemd, bijna elke gebruiker is juist zeer te spreken over de keyboard en de extra grote touchpad...

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Tijgert schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:18:
[...]
Mijn 'aanval' is puur een reactie op de zoveelste poging van de bekende blinde BTO haters om mensen weg te jagen. Ik weiger net te doen alsof er niks aan de hand is en het mij toch niet deert als een goeddenkende medetweaker advies en informatie wilt en door andermans subjectiviteit wordt beïnvloed.
(nee, niet alle meningen zijn per definitie subjectief).

Nogmaals, BTO is een prima apparaat serie met plussen en minnen zoals alles dat heeft.
omdat ik mij aangesproken voel..

de bto is in deze geen goede keuze omdat(en dan neem ik bijvoorbeeld de 15cl45 in mijn hoofd):
1: het scherm van de s15 is ERG goed.. ips 1080p..
2: het toetsenbord in de sony s15 is van veel betere kwaliteit
3: het touchpad van de sony s15 is van veel betere kwaliteit..
4: hij moet stil zijn, dat zijn de clevo's eigenlijk geen van allen

dan is er nog de bto 15cl14,, met ips scherm, maar daar heb ik nog geen reviews of iets dergelijks gezien..

het keyboard van de s15 heeft best weinig travel.. dat ben ik wel met je eens, maar dat is een kwestie van wennen.. en de tevens de reden dat de notebook zo plat is..

het touchpad vind ik juist wel heel lekker, mischien zelfs wel lekkerder als mijn m17x

[ Voor 10% gewijzigd door aron225 op 23-12-2012 17:50 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Tijgert schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:18:
[...]

Ik denk dat jij niet zo heel erg aandachtig de eindeloze discussies in diverse topics hebt gevolg de laatste tijd.
Het continue afkraken van BTO door 'the usual suspects' is voorspelbaar en misleidend maar was tot op nu publiekelijk.
Ik heb zelf een extreem slechte ervaring met BTO, brakke behuizing brakke koeling, brakke schermen. En dan heb ik het niet over 1 lijn modellen van 1 jaar, nee dan spreek ik over 4 a 5 modellen over 3 jaar tijd.
Oh dat zal ik ook niet claimen, maar BTO heeft in veel gevallen meer negatieve- als positieve aspecten.
Het lower-end segment van hun laptops is leuk, inderdaad lekker stil en veel waar voor weinig geld. Maar zodra je er een wat betere CPU en GPU in knikkerd stijgen de temperaturen extreem snel tot niveaus die niet goed zijn voor de hardware. Verder worden ze op dat moment ook erg lawaaiig en halen ze meer stof binnen als een stofzuiger. Verder zijn de toetsenborden ruk, en over de mousepad zal ik niet eens beginnen :X .

Zeker voor een schoollaptop (Waar je toch wel van eist dat deze heel de dag door stabiel haar werk doet) zou ik een BTO laptop afraden, de behuizing is behalve bij de duurste varianten ruk. Een klasgenoot van mij dacht dit jaar ook leuk te zijn door een 'dikke' laptop van BTO te kopen. Ding snippert aan alle kanten uit elkaar 8)7 .

Edit: Laat ik het zo stellen, de 17" modelen die je 24/7 op een plek op je bureau laat staan zijn leuk, de 15.6" modellen die je veelal meesleept zijn gewoon een no-go. De kwaliteit van de behuizing is hiervoor gewoon veel en veel te laag.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 23-12-2012 19:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• GioStyle
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:19:
[...]

Wijs mij één post waar ik volgens jou een dell aanraad waar een ander merk een beter idee zou zijn, en je mag van mij elke post beweren dat ik pro dell zou zijn totdat ik het issue heb gefixt.

Ik stel deze vraag altijd als iemand vind dat ik te veel dell's aanraad, maar ik heb nog nooit antwoord gekregen.
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:16:
Het is inderdaad zo dat de XPS waardeloze koeling heeft. Maar 100x liever waardeloze koeling dan een waardeloos 768p scherm. De XPS 12 is momenteel voor € 850 €890* te krijgen met de bekende kortingsacties uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

*mogelijk iets meer of minder vanwege de volgorde waarin de kortingsbonnen worden toegepast.
Hier probeer je een negatief eigenschap van de Dell laptop te camoufleren door een positief eigenschap als zodanig neer te zetten door te suggereren dat het negatieve in het niets valt tegenover het positieve.

• Vinand
GioStyle schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:55:
[...]

[...]

Hier probeer je een negatief eigenschap van de Dell laptop te camoufleren door een positief eigenschap als zodanig neer te zetten door te suggereren dat het negatieve in het niets valt tegenover het positieve.
Wil jij soms zeggen dat er een betere laptop is dan de XPS12 voor zijn prijs met touchscreen in dat segment?

Verwijderd

De beargumentering lijkt mij inderdaad evident. Maar ik waardeer het dat je de moeite hebt genomen ten minste een antwoord te formuleren.

• GioStyle
Vinand schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:59:
[...]

Wil jij soms zeggen dat er een betere laptop is dan de XPS12 voor zijn prijs met touchscreen in dat segment?
Laatste reactie hierop om het topic niet verder te vervuilen:

Touchscreen was een pre, maar geen must. En voor 900 euro heb je inderdaad wel een beter laptop in dat segment.

Verwijderd

Topicstarter
Asus UX31A is wat boven mijn budget, de vraag is alleen of hij die extra prijs waardig is?

Verwijderd

De UX31A is wat mij betreft wel de beste ultrabook De vraag is alleen of je een paar honderd euro wil uitgeven aan een beter scherm terwijl je daar in prestaties niet veel voor terug krijgt. Los van de SSD die er standaard in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

hier ben ik opnieuw. Had uiteindelijk beslist om Asus UX31A met 256gb SSD te bestellen.
Nu krijg ik vandaag te horen dat deze nergens meer te leveren zijn...
Enorme ontgoocheling aangezien ik de komende weken vaak mijn laptop ga nodig hebben, terwijl ik al een hele tijd zin heb om mijn 6 jaar oude laptop door de ruit te gooien...

Welk alternatief bieden jullie nog? Eisen cfr topicstart.

Merci!!!

Een hopeloze ik :p

Verwijderd

Topicstarter
Misschien vermelden dat mijn budget kan opgetrokken worden tot gemiddeld 1300...

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 09:55
En wat is het geworden? Ben zelf ook op zoek naar laptop met mat scherm en goede accuduur
Pagina: 1