Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekenaar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2020
Beste,

Bij de openingen in het panel shield voor de aansluitingen achter in de kast zitten per opening verschillende soorten pinnetjes.
Weten jullie of ze eraf kunnen?
Of moeten deze omgebogen om langs de aansluitingen of voor de aansluitingen te zitten?

Mvg

P.s. Wow typefout in topic moet shield zijn maar kan niet vinden hoe ik dit aanpas

[ Voor 13% gewijzigd door tekenaar op 22-12-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 15:55
Ik neem aan dat je het IO shield bedoeld? Dit gaat gewoon in de kast en de pinnetjes zijn denk ik de metalen lipjes die iets gebogen staan t.o.v het shield. Deze lipjes zijn ervoor om te zorgen dat het moederbord goed contact maakt met het shield. In principe klik je het shield in de behuizing en dan kantel je het bord voorzichtig op z'n plek, waarbij je er op moet letten dat alle uitgangen goed voor de openingen in het shield zitten. Hierna het moederbord vastschroeven en that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Laatst online: 11-07 19:23

Ultrapc

Anyone steak?

Kan je iets duidelijker zijn in je beredenering? Als ik het goed begrijp bedoel je de pinnetjes die tussen het IO-Shield? Die kan je laten zitten, ze zorgen dat het shieldje blijft zitten (en dat eventuele statische elektriciteit ontladen word via de case) :+

Dan bedoel ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/x6ejv8.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ultrapc op 23-12-2012 00:54 . Reden: Aanpassing na reactie ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

morerevs schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:37:
Ik neem aan dat je het IO shield bedoeld? Dit gaat gewoon in de kast en de pinnetjes zijn denk ik de metalen lipjes die iets gebogen staan t.o.v het shield. Deze lipjes zijn ervoor om te zorgen dat het moederbord goed contact maakt met het shield. In principe klik je het shield in de behuizing en dan kantel je het bord voorzichtig op z'n plek, waarbij je er op moet letten dat alle uitgangen goed voor de openingen in het shield zitten. Hierna het moederbord vastschroeven en that's it!
Dat bedoelde ik :+

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

Ultrapc schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:40:
Kan je iets duidelijker zijn in je beredenering? Als ik het goed begrijp bedoel je de pinnetjes die tussen het IO-Shield? Die kan je laten zitten, ze zorgen dat het shieldje blijft zitten :+

Dan bedoel ik deze:
[afbeelding]
Die lipjes zorgen voor extra contact met de behuizing ;) mocht er statische elektrischiteit opbouwen is dit een van de vele wegen die naar de randaarde gaat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekenaar
  • Laatst online: 16-07-2020
Ok heren bedankt.
Sorry voor de onduidelijkheid en tik fouten
Ik bedoel die dingen op de foto ja
Maar ze zaten zo dat het shield naar buiten bol ging staan.
Ik zal ze wat platter duwen maar die blijven dan wel in het zicht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Platter duwen kan, maar je blijft ze zien. Maar ik weet niet of je de hele dag naar de achterkant van je pc kijkt, maar ik heb geen last van die dingen :)

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een tip, zet je pc eens andersom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Dat helpt echt :)

Allround.

Pagina: 1