[Win8] Foutcode 0xC004C4AA / 0xC004C4AE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilZone
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 10:03
Sinds gisteren/vandaag heeft Microsoft een oplossing gevonden voor een gat in hun activatiemethode voor Windows 8 Pro; deze oplossing brengt alleen een aantal problemen met zich mee, een waarvan ik nu de dupe ben.

Microsofts Probleem
Er was voorheen een mogelijkheid om Windows 8 (illegaal) te downloaden, te installeren zonder te activeren, en via de 'Windows 8 Pro with Media Center' sleutel te 'legaliseren' (deze sleutels zijn gratis verkrijgbaar). De downloads zijn verkrijgbaar via diverse (niet nader genoemde) kanalen, en de sleutels komen van Microsoft zelf (als promotiemiddel voor Windows 8 Pro).

Deze sleutels zijn officieel bedoeld voor Windows 8 Pro licenties die op een machine zijn voorgeïnstalleerd, Windows 8 (Upgrade) licenties die gekocht zijn via de Microsoft Store óf Retail (Boxed) versies van Windows 8 Pro (verkrijgbaar bij meeste computerwinkels).

Microsofts Oplossing
De oplossing die Microsoft heeft bedacht (voor zover ik kan vinden), zorgt ervoor dat alle versies van 'Windows 8 Pro with Media Center' waarvan Windows 8 Pro zelf nooit is geactiveerd niet langer werken (Engelse foutcode: 0xC004C4AA).

(Werkelijke) Probleem
Op het eerste oog is dat een zeer mooie oplossing, maar niets blijkt minder waar. Sinds Windows 8 is iedere versie van Windows niet 'vooraf geactiveerd' en moet na installatie geactiveerd worden (ook de OEM licenties die op de PC is voorgeïnstalleerd). Je kunt 31 dagen gebruik maken van een niet geactiveerde versie van Windows 8; pas na een paar dagen gebruik wordt je herinnerd aan het feit dat deze geactiveerd moet worden.

Als je voordat je deze Windows 8 Pro versie activeert nu een 'Media Center'-sleutel hebt ingevoerd, is vanaf vandaag je machine was 'niet-genuine' gekenmerkt. Deze versies van Windows 8 zijn, voor zover ik kan vinden, ook niet meer te activeren met de 'Media Center'-code die je hebt ontvangen. Bovendien kan de oude Windows 8 Pro code ook niet meer worden gebruikt, aangezien deze niet 'geldig is voor deze versie'. De enige oplossing lijkt te zijn 'contact opnemen met Microsoft; dat kan echter alleen door de weeks en tussen 8 en 17u (daar heb ik, en veel anderen, nu niets aan).

De Hoop
De tweakers-community kent een heel serie knappe koppen, die gegarandeerd een stuk meer weten over dit probleem dan ik. Hopelijk kunnen wij, door alle kennis in één topic te stoppen, een slimme oplossing bedenken voor dit probleem?

Zo niet, dan probeer ik maandag contact op te nemen met Microsoft!

Disclaimer: Ik ben in het bezit van een legale versie van Windows 8 Pro en een aparte sleutel voor Windows 8 Pro with Media Center. Dit topic is niet bedoeld om een manier te vinden illegale Windows 8 licenties te activeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik snap je probleem eigenlijk niet.
Je hebt een legale W8 licentie, en een daarbij horende support optie.

De voorvereiste bij WMC is een legale, geactiveerde W8 Pro (of hoger).
Dus als je je W8 Pro met de bijbehorende W8 key geactiveerd hebt is er niks aan het handje..

Kortom: slmgr is je vriendje in dit geval.
Uninstall WMC, uninstall je product key met slmgr -upk <key>
Reboot
Installeer je correcte W8 Pro key met slmgr -ipk
Activeer
Installeer WMC met MC key.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 22-12-2012 21:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilZone
Helaas werkt jouw oplossing niet (heb het net nogmaals geprobeerd). Het probleem zit hem in dat Windows 8 Pro anders omgaat met 'Media Center' dan jij nu suggereert (het is geen applicatie dat te 'deinstalleren' is). Windows 8 komt eigenlijk in 3 varianten, welke in deze volgorde ook te upgraden zijn:

Windows 8 >> Windows 8 Pro >> Windows 8 Pro with Media Center

Wanneer je 'Windows 8 Pro with Media Center' hebt kun je niet meer 'terug' naar Windows 8 Pro; althans ik ken geen mogelijkheid om te downgraden.

Het verwijderen van de huidige productsleutel gaat, geen probleem (slmgr -upk werkt). Echter het herinstalleren van een nieuwe sleutel faalt met de volgende meldig: Error: 0xC004F069 On a Computer running Microsoft Windows non-code edition, run slui.exe 0x2a 0xC004F069 to display the error text.

Dit heeft, naar mijn weten, te maken met het feit dat de sleutel die ik wil installeren helemaal niet voor Windows 8 Pro with Media Center is, maar voor Windows 8 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Factory Reset al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilZone
Factory Reset (instellingen e.d. terugzetten) gaat naar Windows 8 Pro with Media Center. De optie 'Clean Install' heb ik nog niet gedaan, omdat ik nog hoop heb op een oplossing zonder herinstallatie; Microsoft heeft overigens als "advies" op knowledge database site staan om de installatie van DVD opnieuw uit te voeren, effectief dus gewoon opnieuw beginnen.

Zover ben ik niet zo blij met dit alles, maar goed je mag denk ik niet klagen over gratis producten...

Update
'Clean Install' is helaas niet voldoende; er wordt opnieuw 'Windows 8 Pro with Media Center' geïnstalleerd. Doordat er nu toch niets meer op mijn PC stond, gelijk de 'oplossing' van Microsoft gedaan en dus Windows 8 Pro opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt weer (exact dezelfde installatiesleutels gebruikt), maar ik blijf het een onzinnige oplossing vinden!

[ Voor 28% gewijzigd door KilZone op 23-12-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is niet handig nee, aan de andere kant heb je eigenlijk geen reden tot klagen aangezien je (officieel dan) nooit hebt voldaan aan de voorwaarden om legaal van die WMC licentie gebruik te maken...

Of liever gezegd: puur vanuit het oogpunt bekeken van de gebruiksvoorwaarden heb je geen poot om op te staan.
Zodra het bekend werd dat deze activatiebug optrad met WMC waardoor je feitelijk onterecht een W8 Pro licentie kon activeren heb ik in het achterhoofd rekening gehouden met de mogelijkheid dat het terugdraaien wel eens knap lastig kon worden.....maar ja, eigenlijk mag je dan niet echt klagen.

Neemt niet weg dat het knap irritant is om alles opnieuw te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilZone
Hó eens even, ik heb alle recht om te kagen!

Ik heb wel degelijk aan alle licentievoorwaarden voldaan van Microsoft. Je kunt tot 31 januari 2013 bij een, via de Microsoft Store (online) gekochte, (legale) licentie, gratis een 'with Media Center'-sleutel aanvragen. Aangezien ik een licentie via de Microsoft Store heb gekocht, voldoe ik dus aan die 'eis'. De instructies die Microsoft geeft voor het installeren van deze sleutel zijn karig, maar in basis volledig:
  1. Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search. (If you're using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, and then click Search.)
  2. Enter add features in the search box, and then tap or click Settings .
  3. Tap or click 'Add features to Windows 8' and then do one of the following:
    • If you need to purchase a product key, tap or click I want to buy a product key online. You will be prompted through the steps to buy a product key from there and it will be entered for you.
    • If you already have a product key, tap or click I already have a product key.
  4. Enter your product key and click Next.
  5. Read the license terms, select the check box to accept the license terms, and then click Add features.
Na installatie van Windows 8 Pro heb ik deze stappen exact zo doorlopen als het hierboven staat en zijn (de eerste keer) ook geslaagd. Ergens in dit stappenplan (koop en installeer Windows 8 Pro, activeer 'with Media Center'-sleutel) is het misgegaan, maar ik kan nergens controleren wát er precies fout is (ik heb zelf de conclusie getrokken dat Windows 8 Pro niet geactiveerd is geweest).

Overigens heb ik helemaal geen problemen met het deactiveren van Windows 8 Pro with Media Center (zelfs al voldoe ik aan de eisen), waar ik problemen mee heb is dat ik met geen mogelijkheid kan aangeven dat ik alle sleutels heb! Zelfs contact met Microsoft is hier niet voldoende (zij kunnen tot nu toe ook niet helpen). Wat mij betreft had een soort 'Windows Genuine Advantage Applicatie' getoond moeten worden met 'uw licentie is ongeldig, valideer hier uw Windows 8 Pro en 'with Media Center'-sleutels'. Dan kon ik netjes mijn gekochte licentie(s) invoeren en doorgaan, nu wordt ik geforceerd om te herinstalleren aangezien de Windows 8 Pro sleutel anders niet te controleren is (?).

Al-met-al: Er zijn een select, maar toch aanzienlijk, aantal (zie Microsoft Support Fora) legale (!) gebruikers geraakt door een door Microsoft veroorzaakt probleem.

Ik maak overigens nu weer gebruik van 'Windows 8 Pro with Media Center', welke nu wel 'genuine' is; dat alleen al toont aan dat de eerste keer een nieuwe 'bug' (of feature) is geweest.
alt-92 schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:51:
Het is niet handig nee, aan de andere kant heb je eigenlijk geen reden tot klagen aangezien je (officieel dan) nooit hebt voldaan aan de voorwaarden om legaal van die WMC licentie gebruik te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Windows 8 Pro with media center is toch gewoon ook Windows 8 Pro, waarom zou je dan terug willen naar een versie zonder Media Center, lijkt me een bewuste keuze als je Media Center erbij zet?

Via deze weg kun je het inderdaad gratis aanvragen
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/feature-packs

Ik heb een contact bij het Windows team, dus zal die even met dit verhaal mailen, wellicht kan hij wat betekenen.

Ik krijg meteen al een antwoord van hem:
There is no SKU that is Windows 8 Pro Media Center. Media Center is a add on for Windows 8 Pro. They are the same edition. Hence why there is no downgrade, and that's also why downgrading from is not supported/possible.

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 23-12-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilZone
shadowman12 schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:09:
Windows 8 Pro with media center is toch gewoon ook Windows 8 Pro, waarom zou je dan terug willen naar een versie zonder Media Center, lijkt me een bewuste keuze als je Media Center erbij zet?

Via deze weg kun je het inderdaad gratis aanvragen
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/feature-packs

Ik heb een contact bij het Windows team, dus zal die even met dit verhaal mailen, wellicht kan hij wat betekenen.
Dank! Ik hoor wel wat er verder uitkomt... Overigens wil ik ook helemaal niet terug naar Windows 8 Pro, maar ik wil dat mijn Windows geactiveerd wordt (zonder dat hij roept dat ik illegaal bezig ben) en dat laatste gaat niet doordat Microsoft 'iets' heeft gewijzigd in deze procedure. Mijn legale Windows 8 Pro sleutel werkt niet, omdat ik 'Windows 8 Pro with Media Center' heb en mijn legale Media Center sleutel is 'non-genuine' (?).

Voor zover ik op internet vind zijn er veel meer mensen met 'mijn probleem', ook mensen die een nieuwe PC hebben gekocht waarbij dit optreed. Ikzelf heb het nu opgelost door gewoon opnieuw te beginnen, alles werkt nu wel (inclusief Media Center!). Echter blijft het wel gek dat na een herinstallatie, activeren van Windows 8 Pro en daarna (met dezelfde sleutel) activeren van 'Windows 8 Pro with Media Center' alles wel 'genuine' is.

Bedankt iedereen die meedenkt; al is mijn probleem nu opgelost ('format c' blijft een wonder commando), zijn er vast mensen die minder makkelijk formateren en herstarten met een installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
KilZone schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:58:
[...]

Dank! Ik hoor wel wat er verder uitkomt... Overigens wil ik ook helemaal niet terug naar Windows 8 Pro, maar ik wil dat mijn Windows geactiveerd wordt (zonder dat hij roept dat ik illegaal bezig ben) en dat laatste gaat niet doordat Microsoft 'iets' heeft gewijzigd in deze procedure. Mijn legale Windows 8 Pro sleutel werkt niet, omdat ik 'Windows 8 Pro with Media Center' heb en mijn legale Media Center sleutel is 'non-genuine' (?).

Voor zover ik op internet vind zijn er veel meer mensen met 'mijn probleem', ook mensen die een nieuwe PC hebben gekocht waarbij dit optreed. Ikzelf heb het nu opgelost door gewoon opnieuw te beginnen, alles werkt nu wel (inclusief Media Center!). Echter blijft het wel gek dat na een herinstallatie, activeren van Windows 8 Pro en daarna (met dezelfde sleutel) activeren van 'Windows 8 Pro with Media Center' alles wel 'genuine' is.

Bedankt iedereen die meedenkt; al is mijn probleem nu opgelost ('format c' blijft een wonder commando), zijn er vast mensen die minder makkelijk formateren en herstarten met een installatie!
Even voor de zekerheid heb je het zo gedaan:
  1. Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search.
    [(If you're using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, and then click Search.)
  2. Enter add features in the search box, and then tap or click Settings .
  3. Tap or click Add features to Windows 8 and then do one of the following:
    If you need to purchase a product key, tap or click I want to buy a product key online.
    You will be prompted through the steps to buy a product key from there and it will be entered for you.
    If you already have a product key, tap or click I already have a product key.
  4. Enter your product key and click Next.
  5. Read the license terms, select the check box to accept the license terms, and then click Add features.
If you were running Windows 8, your PC will restart automatically and Windows 8 Pro With Media Center will be on it.
If you were running Windows 8 Pro, your PC will restart automatically and Windows Media Center will be available for use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilZone
shadowman12 schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:34:
[...]
Even voor de zekerheid heb je het zo gedaan:
[...]
Ik heb die beschrijving exact zo gevolgd! De eerste keer ging alles goed, maar op de 21ste (afgelopen vrijdag) was ineens alles 'gedeactiveerd'. Nu alles opnieuw gedaan en alles lijkt te werken; aangezien Microsoft zelf aangeeft dat ze de activatie-bug (die illegale Windows 8 Pro licenties toestond) hebben hersteld, neem ik aan dat alles nu wel goed draait.
shadowman12 schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:09:
[...]Ik krijg meteen al een antwoord van hem:[...]
Dank, dat verklaard in ieder geval het feit dat ik geen downgrade-knop kon vinden! Nadelig is wel dat de 'add-on' niet meer te verwijderen is, of heb ik echt een optie gemist?

[ Voor 24% gewijzigd door KilZone op 23-12-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
KilZone schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:52:
[...]

Ik heb die beschrijving exact zo gevolgd! De eerste keer ging alles goed, maar op de 21ste (afgelopen vrijdag) was ineens alles 'gedeactiveerd'. Nu alles opnieuw gedaan en alles lijkt te werken; aangezien Microsoft zelf aangeeft dat ze de activatie-bug (die illegale Windows 8 Pro licenties toestond) hebben hersteld, neem ik aan dat alles nu wel goed draait.

[...]

Dank, dat verklaard in ieder geval het feit dat ik geen downgrade-knop kon vinden! Nadelig is wel dat de 'add-on' niet meer te verwijderen is, of heb ik echt een optie gemist?
Hij verwijst me nu naar het Windows Answers forum om verder gehopen te worden, nadat ik aangaf dat de product key non genuine werdt nadat ik media center toegevoegd is als het ware. Het is toch gewoon een feature, dan kun je die toch weer uit zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 24-12-2012 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

KilZone schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:54:
Hó eens even, ik heb alle recht om te kagen!
Wat jij schrijft is dat je een illegale Windows 8 installatie wilt legaliseren met een Media Key.... Dat blijft gewoon illegaal. Je gaat toch geen moeite doen voor een paar 10-tjes om een legale installatie te doen.....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een andere data.dat en dan via de commandline je WMC key invoeren werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilZone
Wim-Bart schreef op maandag 24 december 2012 @ 05:07:
[...]
Wat jij schrijft is dat je een illegale Windows 8 installatie wilt legaliseren met een Media Key.... Dat blijft gewoon illegaal. Je gaat toch geen moeite doen voor een paar 10-tjes om een legale installatie te doen.....
Nu breekt de klomp; dit is nu de tweede keer dat deze opmerking wordt gemaakt. Heb je überhaupt wel gelezen wat er in het topic staat of dacht je gewoon te weten wat ik heb gedaan? Voor de laatste maal: ik heb de Windows 8 Pro sleutel gekocht in de Microsoft Store en de Media Center sleutel via de promotieactie! Dit topic is absoluut niet bedoeld om illegale licenties te activeren of te legaliseren, dat is gewoon verboden.

Wat er mis is gegaan is dat ergens in dit proces mijn licentie niet juist is opgeslagen; door een verandering in de procedure bij Microsoft komt dit nu aan het licht. Waar ik op hoopte was een methode om de gehele activatie over te doen, zonder opnieuw te installeren. Dit laatste blijkt zo goed als onmogelijk en dus ben ik opnieuw begonnen (inmiddels had ik dusdanig veel geprobeerd dat ik ook niet zeker was van het correct functioneren van alle onderdelen).

De reden voor dit topic was om te kijken of iemand deze bovenstaande vraag kon beantwoorden (de tweakers-community weet behoorlijk wat meer dan ikzelf), maar ondanks alle hulp heeft dat nog niet mogen baten (helaas). Zonde is dat we nu in een cirkeldiscussie uitkomen, waarin ik moet verdedigen of uitleggen dat mijn licentie legaal is. Het lijkt mij niet wenselijk om dit voort te zetten. Iedereen heel veel dank voor het meedenken; iets minder dank aan de mensen die aannemen dat het gaat om een illegale licentie. Fijne Kerstdagen!
shadowman12 schreef op maandag 24 december 2012 @ 04:38:
[...]
Hij verwijst me nu naar het Windows Answers forum om verder gehopen te worden, nadat ik aangaf dat de product key non genuine werdt nadat ik media center toegevoegd is als het ware. Het is toch gewoon een feature, dan kun je die toch weer uit zetten?
Ik heb contact gehad via de fora van Microsoft, maar door mijn herinstallatie kunnen ze (logisch) voor mij niets meer doen. Het is wel een bekender probleem bij ze, maar ik weet niet of ze al een oplossing hebben. Hoewel Media Center een add-on feature is, kan ik niet vinden hoe je het uitzet. Het deinstalleren van Media Center via add/remove Windows Components is niet voldoende om terug te gaan naar de 'oude' Windows 8 Pro. Nogmaals dank voor de inzet, geniet van de Kerstdagen, als ik wat meer weet horen jullie het weer!

[ Voor 31% gewijzigd door KilZone op 24-12-2012 07:08 ]

Pagina: 1