Welke mediaplayer moet ik kiezen?!?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 15:21
Hallo,

Ik loop al dagen op het internet rond te snufflenen welke Mediaplayer het meest geschikt voor mij is. Alleen ik kan door de bomen het bos niet meer zien. het liefst wil ik ze allemaal stuk voor stuk uittseten maar dat kan helaas niet.En geloof me, ik loop al dagenlang te googlen en op fok en tweakers te kijk. Dus alsjeblieft niet van die lullige opmerkingen als:'google is je vriend' haha

De eisen:

-Hij moet een mooie interface hebben (boxee, wd enz. ) Dus een moderne interface, niet van dat oude zwarte donkere sombere interface.

-Hij moet een goede(!!) library functie hebben. Doordat ik >300 films op mijn externe HD heb wil ik dat dit mooi weergegeven wordt in een videowall. Inclusief metadata filmposters ed. Dit vind ik echt een must.

-Youtube moet goed werken, als RTL XL en Uitzendinggemist erbij zit zou dit helemaal geweldig zijn. Facebook en twitter zijn onnodig.

-Streamen doe ik nooit. Ik zet al mijn films gewoon op mijn externe HD. Dus dat is geen prioriteit.

-Doordat ik veel series kijk zou een aparte serie sectie geweldig zijn. Dus dat ze allemaal (dmv metadata) per seizoen en aflevering gesorteerd worden. Net als bij de Boxee.

Natuurlijk moet hij ook niet vaak vastlopen en moet hij stabiel zijn. En moet hij ook alle mediafomaten aankunnen. Maar dat kunnen ze allemaal wel tegenwoordig.

Alvast bedankt voor jullie (altijd) geweldige adviezen en oplossingen,

Ibrahim

PS: Mijn budget is by the way 100 euro. Ik ben van plan hem 2e hands te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Is een Raspberry Pi met XBMC een optie?, dan hoef je ook geen tweedehands troep aan te schaffen. Anders is een Apple TV met XBMC nog een optie, deze kan je voor ongeveer 100 tot 105 euro aanschaffen in nederland met verzendkosten er bij.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Op Apple TV kan je geen externe HD aansluiten? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

ibiben95 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:59:
Op Apple TV kan je geen externe HD aansluiten? toch?
Sorry, my bad. Ik dacht dat je een NAS had.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
En de Raspberry Pi valt ook af. Teveel moeite haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:03
Misschien een Android TV stick zoals een MK803 of zo?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ik heb een beetje research naar deze dingen gedaan. Maar ze lijken me een beetje onbetrouwbaar i vergelijking met WD LIVE TV SMP (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Als je niet te veel moeite wil doen moet je gewoon meer geld uitgeven, je kan trouwens een Pi bij SOSSolutions kopen met XBMC al voor geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik snap niet zo waarom iedereen zo lovend is over XMBC. Wat zijn voor u de grooste voordelen.

Kan het niet uitproberen omdat mijn laptop het niet aankan. Intel probleemmpje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Zo een android stickie valt meteen af. te veel toeters en bellen. Bij mij gaat het echt alleen maar om het film kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
De Raspberry Pi.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Zou het soepel lopen als ik xbmc hierop installeer. Net zo soepel als op de PC? Wat voor nadelen zitter er aan zo een Raspberry Pi.

Graag jullie plus en minpunten van de Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
ibiben95 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:45:
De Raspberry Pi.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Zou het soepel lopen als ik xbmc hierop installeer. Net zo soepel als op de PC? Wat voor nadelen zitter er aan zo een Raspberry Pi.

Graag jullie plus en minpunten van de Raspberry Pi
Raspberry heeft een tweak gehalte, kijk even in het raspberry pi XBMC topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57

sjaool

Every life should have 9 cats

XBMC of Plex dat zijn toch wel de pakketten om te gebruiken.
Ikzelf gebruik XBMC omdat deze een mooie interface heeft en een goede beheerfunctie voor de bibliotheek.

Maar als ik het allemaal zo hoor kun je beter voor een kant-en-klaar optie kiezen zoals b.v. de Apple TV of WD TV Live.

@TS: dit forum heeft een edit-functie zodat je niet meerdere berichten na elkaar hoeft te posten (is ook niet gewenst trouwens).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Graag wat meer inzet van de TS. Er is een Pi met XBMC topic op GoT aanwezig. Je kan hier niet "zomaar" dingen gaan roepen en dan ook vrolijk antwoord verwachten.

Als je het Pi met XBMC topic eens hebt door gelezen zal je precies ondervinden waarom iedereen zo lovend is over XBMC op een 50 eurie PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
WD TV Live is volgens mij de meest voor de hand liggend. Voor 80 euro een fijne mediaplayer. Je kunt simpel HD aan koppelen. Zelf heb ik WD passport (2,5 inch HD) eraan hangen. Werkt zeer soepel en zonder enige gestotter. YouTube werkt ook zeer goed. Voor YouTube gebruik ik dan wel bij voorkeur Zappo TV app.

Of je ook uitzending gemist kan bekijken is voor mij niet een must, omdat mijn Net-TV dat al heeft. Bij mijn weten kan dat (nog) niet met WD TV Live.

Voor de rest voldoet deze speler aan al jouw eisen en valt nieuw binnen jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tweedehands moet je wel een WD TV Live Hub kunnen scoren voor zo'n € 100 - € 120,-. Dan heb je een fijne Mediaplayer met een interne schijf van 1TB.

Ik heb zelf kort geleden voor dezelfde keuze gestaan en ook een Raspberry Pi overwogen. Uiteindelijke ben ik niet voor de Pi gegaan omdat ik geen zin had in een geknutselde oplossing. Hoewel het allemaal redelijk schijnt te werken is het zeker niet feilloos en krijg je als je met een (niet gevoede) schijf wil werken een wel erg geknutselde oplossing. Ik heb zelf uiteindelijk voor een volledige HTPC gekozen, voor € 60 heb ik via de V&A een vrij basic-systeem in een HTPC-behuizing gekocht en met een simpel modern videokaartje van krap vier tientjes is deze nu prima in staat om FullHD af te spelen.

De WD TV is voor mij afgevallen omdat je voor het gebruik van Spotify een Premium account nodig hebt en ik voor de rest prima uit de voeten kan met een Unlimited abonnement. Nu op de HTPC kan ik gewoon het normale programma gebruiken maar bedienen gaat dan natuurlijk niet zo mooi, daar is echt even een toetsenbord en muis voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:05
Xaph schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:49:
Als je het Pi met XBMC topic eens hebt door gelezen zal je precies ondervinden waarom iedereen zo lovend is over XBMC op een 50 eurie PC
En het gaat niet alleen om de aanschafprijs maar ook om de lage verbruikcijfers, 3w tijdens load :9~
In 24/7 gebruik van een Apple TV kan je per jaar 2 RPi's kopen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
CurlyMo schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:08:
[...]

En het gaat niet alleen om de aanschafprijs maar ook om de lage verbruikcijfers, 3w tijdens load :9~
In 24/7 gebruik van een Apple TV kan je per jaar 2 RPi's kopen.
De Apple TV verbruikt tijdens weergave van HD materiaal ook maar 2 a 3 watt hoor, dus daar zit geen verschil. Het ding heeft zelfs maar een voeding van 6 watt ;)

Een volwaardige HTPC zal in de meeste gevallen natuurlijk wel meer verbruiken maar er is natuurlijk niemand die 24/7 zijn Mediacenter gebruikt dus echt veel zal het in de praktijk niet schelen. Stel dat je het apparaat iedere avond 3 uur gebruikt (en dat zal bij de meeste mensen natuurlijk al veel minder zijn) en je HTPC heeft een verbruik van 80 watt, dan verbruikt deze 87,6 kWh per jaar. Een kWh koste in 2012 gemiddeld € 0,22 dus dat zijn jaarlijkse kosten van € 19,28. Een Pi of Apple TV verbruiken echter slechts 3 a 4 kWh per jaar bij datzelfde gebruik, dat is minder dan een euro! Relatief best een groot verschil maar in absolute cijfers valt het wel weer mee. Van die € 18,- kan je in ieder geval nog niet eens een halve Pi kopen en bij gebruik van een HTPC kan je normale PC uitzetten en heb je niet perse een NAS nodig. Dat moet je er dan eigenlijk nog weer vanaf trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:05
Inderdaad, de Apple TV verbruikscijfers zijn ongeveer gelijk. Ik wil vooral aangeven dat je je niet moet blind moeten staren op de aanschafprijs. En vergeet niet de Raspberry Pi heeft ook GPIO pinnen heeft, waarmee ik nu ook mijn lampen kan bedienen.

[ Voor 26% gewijzigd door CurlyMo op 23-12-2012 00:40 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Volgens mij zijn de huidige Apple TV's (uit de winkel) nog steeds niet te jailbreaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Klopt, als je XBMC op een Apple TV wil draaien dan heb je een tweede generatie Apple TV nodig. Die zal je dus ergens tweedehands aan moeten schaffen. Ze worden best wel te koop aangeboden maar ze zijn vrij populair waardoor de prijs nogal hoog ligt, ze kosten tweedehands fors meer dan nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Dick schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:48:
Klopt, als je XBMC op een Apple TV wil draaien dan heb je een tweede generatie Apple TV nodig. Die zal je dus ergens tweedehands aan moeten schaffen. Ze worden best wel te koop aangeboden maar ze zijn vrij populair waardoor de prijs nogal hoog ligt, ze kosten tweedehands fors meer dan nieuw.
ze zijn dubbel zo duur als een wd tv live 2e hands.

De wd tv live lijkt me ook de beste keuze, al is de media library niet helemaal 100% goed. Heel soms heb je een film en dan pakt hij een verkeerde cover en dat kan je dan niet aanpassen. MAar dat is misschien bij 1 op de 100 films zo. De cover klopt wel , maar is dan in een andere taal. Standaard pakt hij namelijk de cover met de meeste ratings op themoviedb , probleem is alleen dat je daar pas achterkomt als je hem al hebt.

Maar met een budget van 100 euro heb je top youtube (zo goed dat je het op je pc niet meer gebruikt) en verder werkt alles prima. Alleen geen uitzending gemist / rtl gemist (al moest dat er ooit wel komen, maarja... wat is ooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Een latertje wellicht.
Ik las net in een blad tegen dat de Eminent 7380 en 7385 ook RTL gemist kunnen weergeven
Pagina: 1