Geen geluid over HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb mijn HTPC meegenomen naar me ouders tijdens de feestdagen. Ik krijg geen geluid door de HDMI omdat het een verouderde versie is. Ik gebruik bij mij thuis daarvoor een optische kabel die in me receiver zit.

Ik heb de HTPC dus met de HDMI kabel aangesloten op de tv voor het beeld en de gewone uitgang op de geluidskaart met een jackplug naar tulip in de tv.

Ik krijg het geluid niet werkend. De instellingen op de HTPC staan allemaal goed voor zover ik weet. Ik moet toch wel het beeld via HDMI kunnen sturen en het geluid die Tulips (red/white).

Wat zie ik over het hoofd?!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:52
Staat 100% zeker weten alles goed bij "geluid/sounds" in windows?

Winkey+R , "mmsys.cpl"

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

jjust

Het leven is een strijd

Is de tulp op de tv wel een audio ingang? De kans groot is dat het alleen audio uit is. Soms staat er een pijltje bij de aansluiting die de richting van het signaal aangeeft. Anders kan je in het menu van de tv kijken wat er bij audio staat.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat hier boven staat kan inderdaad het euvel zijn.

Mijn TV heeft een apparte audio-in (die standaard de actieve audio-input is als ik de VGA poort van de TV gebruik). Maar die ingang voor geluid is ook te selecteren voor HDMI poort 1.

Kijk eens in de settings van de TV of je per input (beeld) ook de audio van een andere input kan gebruiken. Mijn TV kan dat, wellicht de jouwe ook.

Ey!! Macarena \o/

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:10:
Wat hier boven staat kan inderdaad het euvel zijn.

Mijn TV heeft een apparte audio-in (die standaard de actieve audio-input is als ik de VGA poort van de TV gebruik). Maar die ingang voor geluid is ook te selecteren voor HDMI poort 1.

Kijk eens in de settings van de TV of je per input (beeld) ook de audio van een andere input kan gebruiken. Mijn TV kan dat, wellicht de jouwe ook.
Idd, ik moest per beeld input de geluidsinput wijzigen. Probleem opgelost. Thnx voor de tip! :D

Forever raver!
Specs: Workstation Server