Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Emails die ik nooit heb verstuurd bouncen

Pagina: 1
Acties:

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:34
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een google app for domain verbonden aan mijn domeinnaam en ik krijg de laatste tijd steeds meer bounce emails van mailtjes die ik niet zelf verstuurd heb. Ik ben er achter dat dit betekend dat spammers mijn domeinnaam gebruiken in de header van hun mailtjes. Daar kan ik natuurlijk weinig aan doen en ik was ook niet van plan er iets aan te doen totdat ik er achter kwam dat een aantal spamfilters mij op hun blacklist hebben gezet: http://www.mxtoolbox.com/...acklist%3a24.132.254.192#

Hoe kom ik van de blacklist af
Kan ik er voor zorgen dat spammers mijn domeinnaam niet meer in de headers zetten (vast niet)
Ben ik zelf wellicht niet veilig genoeg? Scans op mijn werklaptop (win 8) tonen geen virussen en op mijn iMac zullen geen virussen zitten ga ik nog even vanuit.
Hoe kan ik dit dan wel in de toekomst voorkomen?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

als je zeker bent dat je geen spam meer verzend kan jezelf er vanaf halen dmv de blacklist removals. Doe je dit te vaak honoreren ze je verzoek op een begeven moment niet meer.

Wat je eraan kan doen? jezelf goed beschermen of je mail uitbesteden.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:34
Uit besteden? Ik heb het al uitbesteed bij Google...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 21:03
kKaltUu schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:12:
als je zeker bent dat je geen spam meer verzend kan jezelf er vanaf halen dmv de blacklist removals. Doe je dit te vaak honoreren ze je verzoek op een begeven moment niet meer.
De TS stuurt zelf geen spam - spammers gebruiken het domein van de TS als 'from' adres. Ontvangers van die spam herkennen de spam en sturen een bounce - waar de TS last van heeft, En blijkbaar wordt het domein van de TS ook automatisch aangemeldt bij blacklists.

De precieze naam van dit probleem is backscatter (wikipedia).

Heb ik in het verleden ook wel eens last van gehad, maar is gelukkig overgewaaid. Ik ben bang dat je aan dat blacklisten niets kan doen: de eerste oorzaak is de spammer, de tweede oorzaak de ontvanger van de mail (die niet goed controleert waar de mail vandaan komt), de derde oorzaak de blacklist beheerder. Als het een geautomatiseerd systeem is heeft afmelden niet veel zin.

Vraag is hooguit: heb je al last van die blacklists? De meeste blacklists zullen, hoop ik, niet op deze manier domeinen op de zwarte lijst zetten, dus de vraag is een beetje of die paar die het wel doen veel gebruikt worden.

De backscatter mail die je zelf krijgt... tja, als je je eigen mailserver beheert kan je wellicht wat slimme filtering inbouwen, maar in dit geval betwijfel ik of je veel kan doen. Vraag het eens aan Google?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als jouw IP in een blacklist staat heb jij spam verstuurd.

(Die DUHL is trouwens een lijst van dynamische ip's-- daar kom je niet van af.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10

lordsnow

I know nothing

Ik heb het jaren geleden ook een keer gehad - kreeg 3 weken lang 100'en bounces per dag. Daarna gebruikte ze waarschijnlijk weer andere e-mail adressen en was het afgelopen. Gewoon afwachten dus.
Pagina: 1