Op zondag 28 mei 2000 17:46 schreef Martijn het volgende:
Ik ben net een weerbeericht, de ene keeer wil ik dit kopen en de andere keer weer dat. Nu zit ik twijfelen tussen een Athlon 700 met een KX133 mobo, en een Celly2 566 meet een BE6-2.
Die oude intels zijn eigenlijk voor SDR bedoeld
AMD voor DDR PIII variaties doen weinig meer met DDR
Nu niet meteen gaan roepen dat ik de Athlon moet nemen, ik weet namelijk dat ie sneller is...<BR>Waar het mij ook om gaat, is dat het mobo langer meegaat dan een half jaar...
[afbeelding] Als ik een BE6-2 koop, kan ik daar over eeen half jaartje zeker nog een P3 instoppen. Als ik een KX133 mobo koop, ben ik er niet zeker van of ik er een nog een proc voor kan vinden over een half jaar. Alles is dat Socket A...
[afbeelding] En T-birds in Slot A versie zullen wel ontzettend schaars worden...
[afbeelding]<BR>Het gaat dus niet alleen om snelheid, maar ook om de upgrade mogelijkheden...<P>Wat tips zijn in dit geval dus wel fijn...
[afbeelding]<P>Martijn
Denk toch eerder dat je dat probleem met de PIII krijgt die wordt geschrapt d'r komt zelfs 'n P4 cellie
dus als je zo lang mogelijk op de PIII trein wil zitten moet je 'n mobo pakken met 'n Tualatin supporting chipset dus een van deze nieuwe type moederborden.
Dit geld ook voor AMD je moet nu dus 'n mobo met chipset voor de Palomino/morgan kopen kan je nu 'n duron er in pleuren later 'n AthlonXP
bij de Tualatin mobo's 'n cellie II en later 'n tulatin cellie met 256KB.
maar vergeet ook niet dat intel de laaste tijd hun roadmaps omgooie ze schrappen chipsets en CPU's dus intel is net zo onzeker als AMD.
want of thourougbeth ook op de huidige chipsets/mobo's kan is natuurlijk ook de vraag.
Volgen mij heeft Socket A 'n streepje voor met DDR en gaat nog 'n tijdje door zelfs naast de hammer maar onder tussen moet je misschien toch van chipset switche dmv uptodate mobo
intel PIII zal mischien snel van de markt verdwijnen maar mischien ook niet intel lijkt net als ook 'n weerbericht.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K