Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493679

Topicstarter
weetniet zeker of dit topic in het juiste gedeelte gepost is maar goed...

wil een dreambox aan gaan schaffen maar er zijn meerdere keuzes.
waar moet ik op letten bijvoorbeeld?
en kan een dreambox ook zorgen dat ik films van pc op tv kan kijken of heb ik dan iets anders nodig?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Let goed op dat je een model koopt met de juiste tuner, of als je losse tuners koopt.. koop de juiste tuner.
dvb-c is voor kabel, dvb-s2 voor schotel, en dvb-t voor digitenne.

Bedenk goed of je een model voor 1 of meerdere tuners wilt (wil je alleen kijken, of ook opnemen). Met 1 tuners kan je tijdens opname alleen de zenders bekijken uit een stream waaruit je opneemt. Andere zenders zijn niet te zien. Een dual-tuner model is dan handiger.
Wil je aan de slag met een common interface cam, dan moet je wel een model kopen dat een ci-slot heeft.
Wil je HD zenders kijken, of is SD voldoende?
Moet er 2.5" schijf in, of wil je een desktopschijf gebruiken (3.5")?

Films afspelen kan, maar niet elk model kan alles afspelen. Welke bestandsformaten moet het ding aankunnen? En wat moet jouw dreambox verder allemaal nog kunnen?

[ Voor 17% gewijzigd door job op 22-12-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493679

Topicstarter
mijn tv aansluiting komt van ziggo dus dat is gewoon kabel toch?

wil er mee kunnen kijken (opnemen hoeft niet perse tenzij dat maar klein beetje duurder is)

waar is een common interface cam goed voor? (ben nieuw in dit wereldje)

zenders graag in hd :)

wat is het voordeel van de 3.5 schijf? (en het prijsverschil)

kwa afspelen sowieso dvd5 / dvd7 / iso en het liefst ook divx en dat soort kleinere bestande.

verder weet ik niet wat een dreambox nog meer kan, maar heel veel meer verlang ik er niet van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Ziggo is kabel inderdaad, dus dvb-c.
Je hebt een common interface nodig als je een cam wilt gebruiken (alpacrypt bijvoorbeeld). Wil je geen cam, dan moet je een softwarematige cam gebruiken (softcam).
Voor High Definition moet je een HD-versie kopen. (500 HD, 800 HD pvr of 8000 HD pvr).
3.5" schijven zijn goedkoper per GB. Maar in de 500 en 800 past alleen maar een 2.5".

Ik vraag me alleen af waarom je een dreambox wilt gaan kopen. Voor de eisen die jij hebt, ben je veel goedkoper uit met een simpele ziggo HD decoder/ci+ cam en een losse mediaspeler. Veel gebruiksvriendelijker ook nog eens.
Het enige voordeel van de dreambox is cardsharing, wat we hier niet mogen bespreken.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 22-12-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik veprlaats je even naar CEA ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A