Toon posts:

NEW 1000 Gaming Pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om een gaming pc aan te schaffen en heb wat hulp nodig.
Ik wil er vooral games mee op gaan spelen zoals: Shogun 2 total war en Rome 2 total war ( moet nog uit komen). Ik heb al op een paar andere forums gekeken en dit is wat ik tot nu toe heb staan:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B474460%5D=1

Windows 7 heb ik al, een 22`` beeldscherm heb ik ook al.

Graag zou ik willen weten of dit een goede gaming pc is en of jullie er nog iets aan zouden veranderen.

Bij voorbaat dankje wel! d:)b

Verwijderd

Prima, zal total war zeker lekker spelen. Ik zou als ik jou was twee dingetjes veranderen:
De ssd, uit de samsung 840 (niet-pro) series, is niet zo geweldig, onder andere omdat deze tlc geheugen gebruikt, wat veel minder writecycli kan doorstaan dan het meestal gebruikte mlc geheugen. http://azerty.nl/8-1990-4...m4-solid-state-drive.html is dan een veel betere keuze.
Ook kan de voeding nog net iets minder zijn, dit gaat ook prima: http://azerty.nl/0-1073-3...-edition-pro550w-voe.html en bespaart je weer een tientje.

Verder een zeer nette setup waar je lang mee vooruit kan

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de snelle reactie.

Ik heb de ssd verandert en de m4 gehaald, de voeding laat ik liever staan aangezien ik de pc later nog ga upgrade en een nieuwere videokaart misschien meer WATT gaat kosten. denk ik.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B433238%5D=1

Dan is dit nu mijn huidige build.

Weet iemand misschien nog een idee of een opmerking?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Goede combinaties, bestellen en bouwen! :)

39

Verwijderd

Topicstarter
Op een andere forum lees ik net dat mensen overclocken onnodig vinden en liever keizen voor i5 3350p
ik weet nu dus niet of ik moet kiezen voor een systeem die wel of niet gaat overclocken.

Graag wil ik weten voor welke ik nou zou moeten keizen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:28
Dat zul je zelf moeten beslissen :? Wil je overclocken of niet? En zo ja, waarom wil je overclocken?

The devil is in the details.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Ik wou net een reactie neerzetten of je wilt overklokken, toen er een nieuw bericht binnen kwam. Het overklokken voegt geen praktisch merkbare snelheid op. Het kan dus een stuk goedkoper ;). Ook weet ik nog wel wat alternatieven. Ik zal even lijstje zoeken

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met overclocken maar dacht dat als je gaat overclocken dat je dan echt een goede gaming pc gaat krijgen.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Dit lijstje had ik in de wenslijst gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 168,90€ 168,90
1MSI H77MA-G43€ 66,95€ 66,95
1XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation€ 266,50€ 266,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,45€ 65,45
1Antec One€ 49,-€ 49,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,95€ 37,95
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 98,89€ 98,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 808,14

Allemaal prijs/kwaliteit prodocten. Ook de behuizing biedt aardig wat voor zijn prijs. Maar dit is erg persoonlijk dus die kan je natuurlijk aanpassen ;).

Laat maar horen of je het wat vind, dit is overigens een prima PC, en relatief goedkoop.

我的名字是Mirno

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:30:
Ik heb geen ervaring met overclocken maar dacht dat als je gaat overclocken dat je dan echt een goede gaming pc gaat krijgen.
Overclocken is niks meer dan je processor (of ander onderdeel) sneller laten lopen dan 'ie standaard doet. Dat zorgt ervoor dat spellen ook sneller zullen lopen, maar of dat nodig is, is een tweede.

Overclocken zegt verder ook helemaal niks over 'een goede gaming pc', want een overgeclockte processor van €100 kan natuurlijk alsnog veel langzamer zijn dan een standaard geclockte processor van €150. Het is maar net wát je hebt en wát je gaat overclocken.

Misschien is het een idee om je een beetje in de materie te verdiepen (zeker als je een naam als 'pcbouwer' kiest :+) in plaats van maar aan te nemen dat 'overclocken zorgt voor een goede game-pc'.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koos de naam omdat ik geen naam kon bedenken :9.

Ik heb me al heel erg verdiept in het onderwerp overclocken dit is mijn tweede topic die ik open op 2 verschillende forums maar ik kan maar niet kiezen tussen een overclockbare pc of een niet overclockbare pc.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Qua prijs zou ik het afraden. Voor de liefhebber is overklokken in mijn ogen. En de berekeningen zullen er sneller van gaan. Maar je behaalt er weinig profijt van omdat ze al ontzettend snel zijn.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Ok zou dan a.u.b iemand een gaming pc van rond de 1000 in elkaar kunnen zetten die games gewoon op ultra zou kunnen spelen met graag een goede videokaart.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Het lijstje dat ik hierboven heb samengesteld kan alle games draaien, de meeste op zijn hoogst. Bij sommige zoals BF3 zal dit op 30-40 fps draaien. Dan moet je het high/ultra zetten voor 60 fps. Of het een groot merkbaar verschil is vraag ik me af. Je bespaart zo wel €200

Van die €200 kan je b.v. een muis, toetsenbord, beeldscherm of grotere SSD opslag kopen.

256GB ssd is aan te raden, 128GB is sneller vol dan je denkt.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
de ssd schijf ga ik denk ik alleen gebruiken voor windows 7 en de game shogun 2.

ik heb verder al een muis/toetsenbor en een 22" beeldscherm.

Ik heb wel een vraag over de cpu die erin zit op een andere forum raade ze de i5 3350p aan wat is de verschil tussen die twee.

Bij de cpu en de moederbord mag het voormij dus niet misgaan aangezien de videokaart enzo makkelijk eruit te halen is.

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 20:00
De i5 3350p heeft geen igp en de andere wel ;)

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

de 3470 heeft een hogere kloksnelheid. Ook hebben ze een turbo.

De 33** heeft een erg lage turbo.
De 34** heeft een hogere turbo
De 35** heeft de hoogste tubo

De 33** voelt weer net even te langzaam dus zou voor de 3470 gaan, de prijzen verschillen niet erg, en die is gewoon net even wat sneller. Ik weet echter niet of je dit zult merken. Maar de 3470 lijkt mij gewoon verstandiger.

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

@Dialastical,

Dat wist ik nog niet :p

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is dan heel duidelijk en de videokaart die in de vorige mandje zit is die ook gewoon goed of kan ik een betere halen die nog in mijn budget past?

EDIT: Ik neem aan dat die winkelmandje ook gewoon bij azerty besteld kan worden?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 17:57 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Je hebt producten in verschillende prijs klassen die het beste waar voor hun geld bieden. Dit is zegmaar de duurste variant daarvan. Hoe duurdere kaart je nu neemt hoe minder prestaties je voor je geld krijgt. Dus die 7950 is een goede keuze. De gtx 660ti is vergelijkbaar met die kaart. Maar heeft minder VRAM (2GB ipv 3GB) dit maakt tegenwoordig met full HD niets uit. Maar met hogere resoluties presteert de 7950 beter. En er komen ook steeds hogere resoluties op de markt (kijk maar bij televisies 2kHD of ultra HD etc.) Daarom denk ik dat een 7950 toekomst bewuster is. Ook is de 7950 beter overklokbaar, en kan vergeleken prestaties van een GTX 670 halen schijnt het. (De GTX 670 is het 1 na single GPU top model van Nvidia. En wel even sneller dan de 7950) Die GTX 670 kan je ook nog wel kiezen dan bedenk ik me net.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan is dit nu mijn build:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B517499%5D=1

Ik heb de moederbord verandert aangezien ik geen micro moederbord wil, de kast is ook verandert aangezien deze er nice uit ziet :)

En heb een GTX 670 er in staan aangezien die sneller dan de 7950 is.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 18:38 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Wel goed, alleen een paar verbeter puntjes.
Je kan beter de voeding naar de XFX pro 550W veranderen. Dat is al ruim voldoende. En het is een goedkopere voeding + dat die ook nog eens een aardig goede is.

Het moederbord: De z77 chipset is duurder dan de h77, de z77 moet je nemen al wil je overklokken (met -k versie CPU dus) wat niet het geval is bij jouw. Dus ik zou voor de H77 serie gaan. Die MSI die ik had was één van de goedkoopste. Het is micro ATX jah, die zijn ook wat goedkoper. Het maakt niet uit dat het micro atx is. Het past gewoon in de behuizing. Het is niet minder dan een gewone ATX. Ook de pro serie van asrock heeft andere condensators op het moederbord zitten die minder zijn dan de gebruikelijke. Ik zou toch voor een H77 moederbord gaan, en geen onnodige kosten maken.

De SSD: de 830 heeft sneller schrijfsnelheid dan de crucial M4, daarom gaat mijn voorkeur daar naar uit. Het zijn allebei goede SSD's en zijn ook echte concurenten van elkaar. Ik zou voor de goedkoopste gaan bij de webwinkel van die 2. Ook is echt aan te raden als je het budget hebt om voor 256GB te gaan, de programma's gaan allemaal op de SSD dus die 128GB is echt sneller vol dan je denk. Het is iig geen overbodige luxe om 256GB te nemen.

Voor meer besparing kan je altijd terug gaan naar de 7950 ;).

De voeding en het moederbord zou ik zeker verranderen als ik jouw was.
De rest zijn alternatieven voor je keuze.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Dit is nu mijn huidige build:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B498006%5D=1

Dan zijn goeie punten die je hebt genoemd ik heb de moederbord vervangen door een h77 zoals jij al zij alleen de 600 watt ruil ik liever niet in voor de 550watt aangezien ik in de future een andere videokaart erin ga zetten die misschien meer watt nodig heeft.

Ik ben van plan om Windows en een paar games die ik op dat moment speel erop te zetten en later als ik ze wat minder speel het verplaatsen naar de 2tb harddisk. de 256gb ssd is toch wel 100euro extra denk jij dat dat het waard is?

en als je vindt dat de 256gb het waard is kan je dan een link geven van azerty waarin de ssd staat aangezien ik daar alles ga bestellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 19:25 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Over de voeding, je zou met 450 watt al genoeg hebben. Je zit er nu dus al ruim overheen. Ook is er een wettelijke afspraak dat de videokaarten van de toekomst steeds zuiniger moeten worden en dat gebeurt ook. Elke generatie wordt weer zuiniger. Aangezien je nu al een top model hebt dat dus ook gelijk in de hoogste energieverbruik klasse zit zullen de toekomstige topmodel zuiniger worden. Je hebt ruim genoeg aan 550Watt.

Je kan het beter bekijken van, 450W is voldoende maar ik neem 550W voor de zekerheid.

Over de SSD, de prijs per GB daalt iig. Je krijgt dus meer waar voor je geld. + het feit dat de prestaties beter worden bij deze hogere opslag capaciteit. O.a. hogere schrijfsnelheden. Je instaleert toch gauw elk programma en game op de SSD, ook de virusscanner etc. muziek programma en wat dan ook. In de toekomst kom je bij 128GB al gauw tegen je limiet. Ik heb ook voor iemand een 128GB gekozen die dacht het wel te redden, uiteindelijk zei diegene dat 256GB toch beter geweest zou zijn.

Je gaat dan ook weer echt het verschil merken met de programma's die op de SSD en op de HDD staan. Hoes nel het opent en hoe snel het laadt etc.
Het is geen moeten maar wel aan te raden. Op de voeding is zeker te besparen. En het H77 moederbord ook. Voor een nog goedkoper moederbord kan je naar de B75 chipset kijken, hoewel ik zelf de voorkeur voor een H77 heb. Dat MSI model in de lijst van mij was goed genoeg.

hier de ssd: http://azerty.nl/8-1990-5...40-series-mz-7td250-.html
Dit is wel de 840. Maar dat maakt niet uit. Is nieuwe maar heeft wel 6GB minder dan de 830. Is als het goed is ook ietsjes goedkoper.

Ook is de crucial m4 een goede keuze -> http://azerty.nl/8-1990-4...m4-solid-state-drive.html
En de 512GB versie -> http://azerty.nl/8-1990-4...m4-solid-state-drive.html

Let ook even op dat je kast wel een 2,5" bay heeft. Het is lullig als het niet past :p. Anders moet je een 3,5"->2,5" bracket erbij bestellen. Hetzelfde even bij de kabels (zoals sata) checken. En de voeding aansluiting checken voor bij de GTX 670. (Van de voeding is hoogst waarschijnlijk wel goed, bij Crossfire kan het dan weer niet volgends mij)

512GB zou ook kunnen en dan geen harde schijf bijvoorbeeld. Ook een optie.

Suc6 met je systeem ;)

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 256gb ssd kaart gehaald zoals jij al zij alleen kan ik geen goedkopere 550watt vinden op azerty ze zijn zelfs duurder dan de 600watt die ik nu in de winkelmandje heb staan weet jij er dan misschien nog eentje op azerty die toch noch goedkoper is.

Huidige winkelmandje:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B558956%5D=1

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Deze voeding -> http://azerty.nl/8-1073-398419/xfx-core-edition-pro550w-voe.

Ik lees dat bij de behuizing een 1,8 tot 2,5 " bay wordt meegeleverd, je hoeft dus geen aparte bij te bestellen ;). Je kan eventueel de shop nog even berichten daarover.

Heb je de tweakers pricewatch al eens geprobeert? Die berekent de goedkoopste kosten voor je uit. Je kan kiezen voor b.v. 2 webwinkels en je kan ook een specifieke selecteren zoals in jouw geval azerty. Bij andere webshops is die voeding dus goedkoper. En is b.v. De samsung 830 256GB variant beschikbaar. Ik verkies de samsung 830 boven de crucial vanwege de schrijf snelheden. Probeer maar eens en kijk waar je op uit komt ;)

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Samsung 840 erin zitten is iets duurder maar ik denk wel dat ie beter is.

verschillende dingen bij verschillende winkels bestellen lijkt mij geen goed idee aangezien ik daar geen vertrouwen in heb.
Azerty lijkt mij een betrouwbare winkel met een levertijd van 2-3dagen.

Mijn huidige build:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B398419%5D=1

Iemand nog een verbetering of aanpassing?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

oke ;)

Ik zou zeggen dat dit je eindresultaat is ! top PC!
Dat je er nog veel plezier mee mag hebben!

我的名字是Mirno

Verwijderd

reviews: Samsung 840 250GB: iets minder snel?
De 840 is minder goed dan andere ssd's in dezelfde prijsklasse. De crucial m4 of samsung 830 zijn dan echt een heel stuk beter.

Verwijderd

Topicstarter
de samsung 830 is niet beschikbaar bij azerty en de crusial m4 is 20 euro duurder is dat het echt waard aangezien ik nu toch wel bij de 1000 euro zit.

EDIT: de videokaart heeft 500watt nodig, de i5 70 watt dus dus heb ik toch maar meer watt er ingezet (gelukkig had iemand dat optijd gezien).

huidige mandje:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B386489%5D=1

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 22:37 ]

Verwijderd

Flauwekul. 550w is echt ruim voldoende voor jouw setup. Dat de fabrikant zegt dat er meer op moet zegt helemaal niets, kijk maar hier naar: reviews: GTX 670: een kleinbehuisd monster onder volledige load (furmark etc) verbruikt het systeem net 300w. 550w is dus ruim genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ooh gelukkig is alleen maar goedkoper voormij,
er staat bij de web winkel azerty dat ie 500 watt verbruikte vandaar de verandering maar thanx voor de
reactie ik blijf dus gewoon bij de 550w d:)b .

Huidige mandje:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B398419%5D=1

Als iemand nog een aanpassing/verbetering heeft aan de winkelmandje hoor ik het graag.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Waarom in godsnaam die 750Watt? Dat is veel te veel!
Met SLI in dit geval zou het kunnen. Maar dat is ook niet het geval. Single GPU is naar mijn mening de beste optie.
over de 840 serie SSD, mijn voorkeur heeft ook de 830. deze schijnt ook betrouwbaarder te zijn.. je hebt de SLC MLC en de TLC soorten scips met elke soort hun eigen snelheid en betroubaarheid etc.
Zoals Rendono ook al zegt. De 550W is meer dan genoeg 600W + zoals je in gedachten had is te veel van het goede.

Je laatste lijstje zou ik aanhouden. Ookal is de 830 ssd van samsung volgens velen net wat beter (ook qua prijs). Maarja stuur anders maar even een DM ben momenteel niet in staat een knap antwoord te geven :p scu6!

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Er stond dat de videokaart 500watt verbruikte vandaar de verandering,
maar heb al gehoord dat dat niet waar is dus heb de 550w erin zitten.

De 830ssd is niet beschikbaar bij azerty anders was ik wel voor die gegaan.

Als iemand nog een aanpassing/verbetering heeft hoor ik het graag.
Pagina: 1