Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win7]Midi keyboard software gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

Korte inleiding in het waarom.
Ik heb laatst een oud keyboard teruggevonden.
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/fNZjWR27Xr0/0.jpg
(zon muziek ding dus, niet een pc toetstenbord ;)
Leuk ding, lijkt ook nog prima te werken. Maar het pianageluid klinkt als een casio stopwatch met een hoestbui
(maar wat wil je op met 25 jaar oude electronica :))

Maar er zit midi op. en nu weet ik niet zo gek veel van midi maar dacht wel dat het mogelijk moet zijn om op dat keyboard iets in te spelen, en dat via mijn pc terug te horen met mooie moderne piano klanken.
Dus heb ik een simpele midi-usb interface gekocht. Die lijkt te werken. Hij komt te voorschijn bij midi inputs van programma's en er gaat een lampje op het ding branden als er een toets word ingedrukt

Nu heb ik dus alleen nog software nodig.
Ik heb al verschillende piano sampels gevonden. (in evenveel verschillende bestands formaten:?)
Nu heb ik dus alleen nog een prog nodig om die samples aan mijn keybaord te koppelen,
Dus simpelgezegd. ik sla g toets aan op KB, prog zorgt dat er een g uit mijn speaker komt. (dus zonder iets op te nemen)

Probleem is dat ik niet weet zeker weet of het bestaat, niet weer hoe zoiets heet, of hoe het precies zou werken.
En google laat me in de steek :(.
Ik word overspoeld met termen, 404. dingen die uitgebreid uitleggen hoe ik mijn KB fysiek aan mijn PC koppel en vervolgens melden "now setup your favorite programs"
Ik heb ondertussen gevonden.
Reaper. Een of ander zeer uitgebreid "sequencer"programma met heel veel opties om met synthesizers te spelen om op te nemen, maar ik snap niet precies wat en hoe. geloof niet dat dit is wat ik bedoel
Avid sibelius, dit schrijft blijkbaar je midi input uit tot notenschrift, Dit werkt sort of. ik moet een hoop handelingen doen om een recording te starten, dan zit er een metronoom in die ik niet wil. en dan lijkt het te werken, maar ik heb maar 1 instrument. en het neemt op dus binnen de kortste keren is mijn geheugen vol.
Tig programma's die vanuit je pc-keyboard een midi keyboard maken, ook niet wat ik wil.

Dus ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Iemand die mij kan verwijzen naar een enigzins up to date howto / begrippenlijst / programma

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Encore kan je Midi-input ook omzetten naar notenschrift, werkt op zich redelijk eenvoudig lijkt het (NB: ik zat erbij en keer ernaar, ben zelf zo muzikaal als een verdorde brandnetel :+).

Af en toe is het even pielen met de settings van je opnamebron (Midi-input) en hoe/waar je het terughoort, dit doe je soms deels in het programma zelf en deels in de Windows-geluidsinstellingen bij Configuratiescherm.

Toevoeging: ik bedacht me opeens dat ik vroeger wel met Soundtracker op de Amiga werkte, als je een zgn. MOD-file had, kon je vervolgens de instrumenten veranderen.
Net ff zitten googlen, en er zijn/waren varianten voor de PC die dat ook kunnen/konden, getuige dit (vrij oude) topic:
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=27343

[ Voor 28% gewijzigd door 3dfx op 22-12-2012 16:35 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:22:
Encore kan je Midi-input ook omzetten naar notenschrift, werkt op zich redelijk eenvoudig lijkt het (NB: ik zat erbij en keer ernaar, ben zelf zo muzikaal als een verdorde brandnetel :+).

Af en toe is het even pielen met de settings van je opnamebron (Midi-input) en hoe/waar je het terughoort, dit doe je soms deels in het programma zelf en deels in de Windows-geluidsinstellingen bij Configuratiescherm.

Toevoeging: ik bedacht me opeens dat ik vroeger wel met Soundtracker op de Amiga werkte, als je een zgn. MOD-file had, kon je vervolgens de instrumenten veranderen.
Net ff zitten googlen, en er zijn/waren varianten voor de PC die dat ook kunnen/konden, getuige dit (vrij oude) topic:
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=27343
Encore werkt. in zoverre dat het als ik op opnemen klik, en op toetsen ram, er op die plek noten komen.
Precies wat het programma belooft :) , maar niet wat ik zoek :(
Ik hoor echter niets uit mijn speakers, en daar ging het mij om :)

MIDI Connection Center
Doet dit wel :)
Alleen zit ik vast aan de slechte standaard geluidsbank van windows. :(
Daarnaast zit er een vertraging in (mogelijk een Hardware probleem :?) en registreert hij het niet als ik 2 keer snel achter elkaar een toets indruk

Dus een beetje beter, but a long way to go.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d