traag bestandsoverdracht bij Synology DS213air

Pagina: 1
Acties:

• hnieuw
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-07 09:17
Hoi,

Ik heb deze week een NAS: Synology DS213air + twee WD 3TB harddrives (groen en rood) gekocht.
Het systeem bevalt me prima, alleen gaat het overdragen van bestanden zo tergend langzaam (max 3MB/s).

De Synology zit in de LAN1 port van de router (FRITZ!BOX Fon WLAN 7170).
Zowel de Nas als de router hebben de laatste firmware. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Thx!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

De computer waar je de bestandsoverdracht op doet, zit die op je router aangesloten met een draad of draadloos?

Waarom heb je eigenlijk een air model aangeschaft, gezien het feit dat je de synology toch bedraad aangesloten hebt en je al een wireless router hebt?

• hnieuw
Mijn Macbook Pro 2009 is draadloos op de router aangesloten.
Ik heb de air-versie aangeschaft omdat ik dacht dat de bestandsoverdracht sneller zou gaan over het netwerk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

Het zou kunnen dat de synology een snellere wifi variant heeft dan je fritzbox. Dan moet je je macbook uiteraard wel rechtstreeks laten verbinden met je synology hotspot.

Maar zet eerst voor jezelf op een rijtje welke wifi standaarden al je apparatuur ondersteunt, en met welke snelheden. En zorg er voor dat je je mac laat verbinden met de snelste hotspot (fritzbox of synology). Bekijk ook wat de max wifi snelheid van je macbook is, het kan best zijn dat je macbook de beperkende factor is.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 22-12-2012 16:33 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56
Schaf eerst maar eens een router met gigabit lan aan zou ik zeggen en kijk wat dat doet of zet er een gigabit switch tussen.

Systeem Specs

• hnieuw
wow, je hebt gelijk. Bestandsoverdracht is nu veel sneller.
Ik kan nu alleen niet meer inloggen op mijn find.synology.com, omdat hij zegt dat de synology niet in het LAN is gevonden.

• hnieuw
job schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:31:
Het zou kunnen dat de synology een snellere wifi variant heeft dan je fritzbox. Dan moet je je macbook uiteraard wel rechtstreeks laten verbinden met je synology hotspot.

Maar zet eerst voor jezelf op een rijtje welke wifi standaarden al je apparatuur ondersteunt, en met welke snelheden. En zorg er voor dat je je mac laat verbinden met de snelste hotspot (fritzbox of synology). Bekijk ook wat de max wifi snelheid van je macbook is, het kan best zijn dat je macbook de beperkende factor is.
Nice! Hier heb ik zeker wat aan. Het bleek dat de synology als router moest werken, en ik idd op de hotspot daarvan moest zitten. Thx daarvoor!
Pagina: 1