Ik zit met een bash script probleem.
Ik heb er inmiddels behoorlijk wat over gezocht en gelezen, maar kom er maar niet uit.
Wellicht dat één van jullie mij verder op weg kan helpen.
Ik heb een backup lopen die een logfile genereerd met daarin wat data.
Of de backup wel of niet goed gelopen heeft (exit-code) en hoe groot de backup is.
Ook staat daarin een start en eindtijd.
Aangezien ik de job wil monitoren in Nagios wil ik weten of de backup gelopen heeft, maar ik wil ook weten hoe lang de job erover gedaan heeft.Het retourneren van de exit-code naar Nagios is geen probleem, maar het aantal secondes bepalen hoe lang de backup heeft geduurd krijg ik niet voor elkaar.
Ik wil dus de twee tijden van elkaar aftrekken. En vervolgens dat aantal secondes wil ik retourneren naar Nagios.
Ik kom er maar niet uit hoe ik deze tijden van elkaar af kan trekken.
Het formaat wat wordt weggeschreven is als volgt:
#starttijd
21-12-2012 23:00:00
#eindtijd
22-12-2012 00:34:33
Hoe moet ik deze twee tijden van elkaar aftrekken? Ik dacht slim te zijn en de data om te zetten naar secondes, en deze vervolgens van elkaar af te trekken, om zo tot bijvoorbeeld 5476 secondes te komen.
Maar zelfs dat krijg ik maar niet voor elkaar.
Wie kan mij op weghelpen?
Ik wil komen tot bijvoorbeeld deze variabele
aantal_secondes= ($eindtijd - $starttijd)
Ik heb er inmiddels behoorlijk wat over gezocht en gelezen, maar kom er maar niet uit.
Wellicht dat één van jullie mij verder op weg kan helpen.
Ik heb een backup lopen die een logfile genereerd met daarin wat data.
Of de backup wel of niet goed gelopen heeft (exit-code) en hoe groot de backup is.
Ook staat daarin een start en eindtijd.
Aangezien ik de job wil monitoren in Nagios wil ik weten of de backup gelopen heeft, maar ik wil ook weten hoe lang de job erover gedaan heeft.Het retourneren van de exit-code naar Nagios is geen probleem, maar het aantal secondes bepalen hoe lang de backup heeft geduurd krijg ik niet voor elkaar.
Ik wil dus de twee tijden van elkaar aftrekken. En vervolgens dat aantal secondes wil ik retourneren naar Nagios.
Ik kom er maar niet uit hoe ik deze tijden van elkaar af kan trekken.
Het formaat wat wordt weggeschreven is als volgt:
#starttijd
21-12-2012 23:00:00
#eindtijd
22-12-2012 00:34:33
Hoe moet ik deze twee tijden van elkaar aftrekken? Ik dacht slim te zijn en de data om te zetten naar secondes, en deze vervolgens van elkaar af te trekken, om zo tot bijvoorbeeld 5476 secondes te komen.
Maar zelfs dat krijg ik maar niet voor elkaar.
Wie kan mij op weghelpen?
Ik wil komen tot bijvoorbeeld deze variabele
aantal_secondes= ($eindtijd - $starttijd)
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.