[win7] gebruikers en rechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 20:33
Normaal gesproken wordt in mijn ervaring om het windows wachtwoord gevraagd zodra er iets geinstalleerd wordt op een tweede account. Dit is handig om zo het "rommelen" te verminderen (anders staan er binnen een week weer 3 toolbars op).

Nu heb ik een herinstall gedaan en drie nieuwe "normale" users gemaakt. Probleem is dat het lijkt alsof er iets scheef is gegaan met de rechten.

Zo wilde ik voor één gebruiker Picasa installeren maar dat gaat dus niet.

De normale users mogen niks installeren. Er wordt ook niet om het password gevraagd. Bovendien mogen ze shortcuts die door de administrator zijn gemaakt niet verwijderen. Eigen snelkoppelingen naar software maken die door de administrator is geinstalleerd mag ook niet.

Veel te overdreven strict.

Tips hoe ik dit oplos? Ik kan natuurlijk iedereen administrator maken maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Voor de volledigheid het is niet erg als er wat geinstalleerd wordt maar er moet in ieder geval een wachtwoord worden gevraagd zodat duidelijk is dat er even moet worden "negadacht" of het wel een goed idee is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is de SKU ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
SKU? Heb wel een product key maar die ga ik hier niet posten ;).

Heb het idee dat een gewone user in het nederlands in het engels een limited user is en die dus nooit iets kan installeren.

Heb het nu "opgelost" door de normale user administrator te maken en hierbij dan UAC op "standard" te zetten in plaats van uit (dat was standaard zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

UAC standaard uit?

Dat klinkt als een onbetrouwbare/niet originele installatie bron.
Houd in de gaten dat die "aangepaste" (snellere/verbeterde) versies (van Usenet oid) ook juist "zooi" kunnen bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Versie.
Home, Pro. dat.
Heb het idee dat een gewone user in het nederlands in het engels een limited user is en die dus nooit iets kan installeren.
Klopt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@alt-92
Aha, Win 7 Home Premium x64 OEM

@Gero71
Hij is in zoverre origineel dat ik met RT Lite de Home Premium Sp1 dvd een bootable USB stick heb gemaakt. Alle settings default gelaten. Alleen de modem,fax,printer,scanner drivers meteen weggelaten (kwestie van uitvinken). Bij unattended alvast de pcnaam en thuisgroep opgegeven en serial skip (daar komt hij dan na een week zelf mee).

Alles staat (vreemd genoeg) inderdaad niet helemaal standaard want de startbalk heeft standaard "kleine pictogrammen gebruiken", rechtermuis menu van het bureablad heeft 10+ extra opties en het configuratiescherm start op Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen .

Gebruik dezelfde installatie overigens al 4 maanden zonder probleem op mijn game pc.

Maargoed kan ik het zo laten (alle users als "administrator"+uac) of is er nog een betere oplossing?

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 24-12-2012 18:37 ]

Pagina: 1