Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 23:00
Hallo,

Mijn vader heeft een eigen bedrijf en komt er nu achter dat het mee slepen van een papieren agenda (a4) niet altijd even makkelijk werkt. Hij heeft vaak afspraken voor leveringen die hij moet doen waar veel notities bij gemaakt moeten kunnen worden. Van daar ook de grote agenda.

Nu heeft een van zijn kennissen hem verteld dat een tablet heel handig kan zijn voor hem aangezien hij dan zijn agenda daar op kan bij houden. Nu is zijn kennis met alles wat ook maar iets met een computer te maken heeft echt basis. Email lezen lukt nog. Af en toe iets opzoeken op de computer gaat ook wel. Maar daar blijft het dan ook echt bij. Ik denk dat hij meer heeft aan een goede telefoon dan aan een tablet. Omdat je die ook niet altijd bij je draagt overal waar je heen gaat.

Omdat ondanks zijn huidige telefoon (dacht een nokia e90) ook kuren begint te vertonen wordt het nu dus tijd voor een nieuwe telefoon. Hij vraagt mij om mee te zoeken naar een nieuwe telefoon maar ik ben totaal niet thuis in die markt. De eisen zijn als volgt.

Een degelijke stevige telefoon. (hij werkt veel buiten in de bosbouw) dus af en toe wat regen moet geen probleem zijn.
Letters op het scherm mogen niet te klein zijn. Hij is 50+ en zijn ogen beginnen achteruit te gaan. Maar een bril dat hoeft hij niet. Aldus zijn eigen woorden.
Mogelijkheid om agenda te beheren + mail te lezen

Ik dacht zelf aan een android. Iphone is buiten het budget. En windows phone hebt ik zelf geen ervaring mee. Wat dan ook betekend dat ik hem daar niet mee kan helpen. Afhankelijk van hoe goed de letters leesbaar zijn voor hem is ook het budget. Een telefoon die hij goed kan lezen waardoor hij geen tablet nodig heeft mag duurder zijn dan een telefoon waar hij alleen mee kan bellen.

Ik ben dus opzoek naar een smartphone ergens tussen de 250 en 300 euro. Met grotere letters. groot scherm zou misschien wel helpen?

Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 23:27
Allereerst, reagerend op je post:
Ik denk dat een tablet een prima apparaat is om een agenda op te gebruiken, aangezien je voor je werk ook je papieren agenda moet meenemen, dus dat kan dan net zo goed een tablet zijn. Afgezien daarvan, vind ik zelf dat een tablet absoluut nutteloos is en dat je beter een netbook/ultrabook bij je kunt hebben met Windows / OS X erop.
Aangezien je vaders telefoon aan het sneuvelen is, lijkt me een nieuwe telefoon dan ook de beste optie. Ook, als je je bedenkt dat een tablet die ook op Android zou draaien bijna altijd dezelfde agenda applicaties kan gebruiken, dus dat de functionaliteit qua agenda hetzelfde is in beide apparaten.
Dan nog de lettergrootte: ik heb mijn moeders HTC One X ingesteld op het grootste lettertype, standaard te vinden in de instellingen van het apparaat. Hierdoor is alles ontzettend goed leesbaar en soms zelfs iets te groot, maar volgens mij werkt alles naar behoren, ondanks de te grote letters. Dit zit volgens mij standaard in elk Android apparaat. Mocht het niet op je Android toestel zitten, dan is er wel een app voor te vinden die het allemaal groter maakt.

Welnu, op naar de telefoons die mogelijk interessant zijn voor je vader.
Voor het budget van 250-300 is het grootste scherm dat je kunt krijgen (van een degelijk merk) 4.3 inch. 4 inch is ook groot genoeg, lijkt mij. Verder kun je je nog afvragen of je vader misschien iets heeft aan dual sim, als hij een mobiel telefoonnummer van de zaak gebruikt, maar dat zou de opties sterk beperken.

In de pricewatch kun je overigens aanvinken dat de telefoon (spat)waterdicht en stootvast moet zijn. Helaas zijn er dan niet veel opties voor je: http://tweakers.net/product/315749/panasonic-eluga/
Over die telefoon kan ik je weinig vertellen, want ik ken 'm niet, maar hij zal ongetwijfeld functioneren.

Ik denk dat dit de drie beste opties zijn, algemeen genomen: http://tweakers.net/price...215/302761;302772;317618/

Laat maar weten wat je van die modelletjes denkt of wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarop ga je de agenda opslaan? Office 365 of Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:12
jaapio88 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:02:
Hallo,

Mijn vader heeft een eigen bedrijf en komt er nu achter dat het mee slepen van een papieren agenda (a4) niet altijd even makkelijk werkt. Hij heeft vaak afspraken voor leveringen die hij moet doen waar veel notities bij gemaakt moeten kunnen worden. Van daar ook de grote agenda.

Nu heeft een van zijn kennissen hem verteld dat een tablet heel handig kan zijn voor hem aangezien hij dan zijn agenda daar op kan bij houden. Nu is zijn kennis met alles wat ook maar iets met een computer te maken heeft echt basis. Email lezen lukt nog. Af en toe iets opzoeken op de computer gaat ook wel. Maar daar blijft het dan ook echt bij. Ik denk dat hij meer heeft aan een goede telefoon dan aan een tablet. Omdat je die ook niet altijd bij je draagt overal waar je heen gaat.
Als ik deze twee alinea's lees zou ik lekker bij een papieren agenda en een stevige simplel telefoon blijven... Dit omdat hij weinig ervaring heeft met dit soort dingen en dus zal het alleen maar frustratie opwekken. Ik heb hier 3 tablets (Samsung, iPad, Playbook) en toch neem ik altijd mijn notitieblok mee naar vergaderingen. Simpelweg omdat aantekeningen makkelijker werken op papier en dan valt de smartphone functionaliteit een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Denk dat je het beste een windows (8) phone kunt nemen dan... Qua vergroten/verkleinen van het hele OS is windows naar mijn mening koning, tenminste als het hetzelfde werkt als de desktop versie (ja toch?). Ook zijn de kalender en mail heel makkelijk te bereiken in windows (phone) 8 en kan jij alles voor hem instellen dat hij alleen maar skydrive, mail en de kalender app in het start menu hoeft te gebruiken. Super simpel en voor notities kan hij gewoon zijn kladblok blijven gebruiken.

Misschien zijn er zelfs wel cursussen windows (phone) 8 voor senioren, zeker een aanrader als je wilt dat hij ook zelf zijn telefoon kan besturen ;) .

Grillmeister