Problemen met I5-3570k ASrock Z77 Extreme 4 en/of amd 7970

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 09:31
Hallo,

Gister heb ik mijn i5-3750k en asrock z77 extreme 4 binnen gekregen. Zo'n 3 weken hiervoor heb ik mijn XFX 7970 Double Dissapation binnen gekregen en die heeft nog even op mijn vorige setup meegedraaid. Mijn vorige setup met een x4 955BE en Asrock 877 extreme 3 moederbord kon niet alles perfect draaien vanwege een bottleneck met de cpu en heb dus de bovenstaande i-5 gekocht met moederbord. Gisteren heb ik alles in elkaar gezet en Windows 7 64bit op mijn nieuwe pc gezet alleen heb er problemen mee.

Windows is soms traag, als ik bijvoorbeeld een nieuw explorer tab open moet dit soms nog laden en soms loopt windows even vast maar gaat een paar seconde later weer normaal draaien. Het grootste probleem is met gaming, met mijn setup zou ik crysis 2 makkelijk op max moeten draaien maar ik krijg niet meer dan 30fps. Met Arma 2 /Dayz is heb ik ook problemen, op welke setting ik het ook speel ik krijg eigenlijks nooit meer dan 40 fps, zelfs niet op de laagste settings. Vreemd is dat ik Planetside 2 (wat zeer cpu heavy is) zonder problemen op max kan draaien. Ook heb ik Windows al eens opnieuw geinstalleerd en de problemen blijven voorkomen.

Ik heb ook al even gegoogled naar mijn problemen maar ik kan eigenlijks niemand vinden die zo'n setup heeft en problemen heeft met Windows/Gaming.

Zou iemand hier weten wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Klinkt als driver probleem.. welke drivers draai je?

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Klinkt inderdaad als een stuurprogramma probleem, alle drivers geïnstalleerd?
Wat zit er voor de rest in het systeem? Geheugen al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Ik draai toevallig ook op een Asrock Z77 Extreme 4 en een 3570k, heb echter deze problemen niet.
Zoals de twee hier boven al hadden aangeraden dat het hoogwaarschijnlijk een driver probleem is.

Een makkelijke manier is met DriverSweeper de drivers wegknallen en alles herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals de mensen hierboven al geschreven hebben zal het een driverprobleem zijn en je sowieso de drivers van je moederboard moet installeren, eventueel Intel RST drivers en uiteraard de videokaartdrivers. Ook altijd wel raadzaam om te kijken of er bios-upgrades zijn en zo ja, dan ook je bios even upgraden vooral bij nieuwere series moederboard.