Vraag aansluiten op moederbord ASUS F2A55

Pagina: 1
Acties:

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:43
Ik ben een PC in elkaar aan het steken met een ASUS F2A55 moederbord,een AMD A8-5600K APU en een CORSAIR CARBIDE SERIES 200R behuizing. Dit is de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar steek en ik loop toch tegen een paar onverwachte probleempjes op.
De 24 pinskabel van de voeding is aangesloten maar er is ook nog een 8-pins, deze . Nu heb ik op m'n moedrbord geen 8-pins connector maar een 4-pins, hier in het blauw .
Kan ik deze kabel hierop aansluiten en hoe: middelste 4 of anders? Of heb ik een of andere adapter nodig?
En dan heb ik nog een probleempje. De kabel van de 2 front USB 3.0 poorten ziet er zo uit, maar die connector zie ik niet op het moedrbord. Hoe los ik dat op?
Ik heb al gezocht op internet maar geen oplossing gevonden voor deze problemen, hopelijk helpt iemand mij hier verder ;)

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 10:08

itsalwaysme

Graast voor DB

Om te beginnen, je moederbord heeft alleen maar aan de achterkant 2 USB3 poorten. Staat iig op de specs van de asus site. onder usb Ports

De 8 pins connector kan als het goed is ook op de 4 poorts. Kan er als het goed is maar op 1 manier op.

edit:
Bedenk me net, mijn voeding heeft en een 8 pins en een 4 pins. Heb je niet een losse 4-pins stekker? En welke voeding heb je?

[ Voor 16% gewijzigd door itsalwaysme op 22-12-2012 14:22 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• botech
itsalwaysme schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:20:
Om te beginnen, je moederbord heeft alleen maar aan de achterkant 2 USB3 poorten. Staat iig op de specs van de asus site. onder usb Ports
Ja, mijn fout, komt doordat er op die stekker die van de front USB poorten komt 3.0 staat.
8 pins connector kan als het goed is ook op de 4 poorts. Kan er als het goed is maar op 1 manier op.
Klopt, dus dat is opgelost ;)
Bedenk me net, mijn voeding heeft en een 8 pins en een 4 pins. Heb je niet een losse 4-pins stekker? En welke voeding heb je?
Voeding is een Corsair CX490, maar daar zat geen losse stekker bij.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
botech schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:31:
Voeding is een Corsair CX490, maar daar zat geen losse stekker bij.
Normaal gesproken kan je die 8 pins connector uit mekaar trekken en krijg je 2 x 4 pins blokjes waarvan je dan 1 van die 2 gewoon kan gebruiken.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:33

Ultrapc

Anyone steak?

Voor de USB3.0 kan je een insteekkaartje gebruiken:
http://www.informatique.n...on-usb3-0-controller.html

Deze heeft (volgens de foto een interne usb)

Succes!

Ik zie net dat het een Molex is 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Ultrapc op 22-12-2012 21:20 . Reden: Foutje :) ]

Allround.

• botech
Probleem is opgelost. Ik ga het ASUS F2A55 moederbord omruilen voor deze en daar zit er wel zo'n connector op.
Pagina: 1